O víkendu také testy WSBK a WSS

O nadcházejícím víkendu budou také testovat ve Španělsku jezdci světových superbiků a supersportů.

V pátek se kromě oficiálních IRTA testů na okruhu Jerez de la Frontera, kde se od pátku do neděle představí jezdci tříd 250 ccm a MotoGP, pojedou na španělském území ještě také další oficiální testy. Na okruhu Ricardo Torma v Cheste u Valencie se představí jezdci Mistrovství Světa třídy Superbike a Supersport. Co nám říká pohled do startovní listiny těchto testů?
Předně se konečně představí v třídenním testu jenž probíhá týden před samotným startem šampionátu, tým Foggy Petronas Racing jenž pochopitelně nasadí svou dvojici pilotů, australského jezdce Troye Corsera a Brita Jamese Haydona se stroji FP1. Oba jezdci i celý tým legendárního Carla Fogartyho budou bojovat mezi všemi nejvážnějšími kandidáty na letošní mistrovskou korunu. Z těchto kandidátů budou zřejmě asi těmi nejvážnějšími oficiální jezdci továrny Ducati, tedy jezdci týmu Ducati Fila, domácí borec Ruben Xaus a další Brit Neil Hodgson, kteří osedlají poslední evoluci nových strojů Ducati 999 pod označením F03. Proti tovární dvojici se postaví celá plejáda dalších jezdců na strojích Ducati z nichž se největší šance dávají jezdcům týmu HM Plant Ducati, britským pilotům Jamesu Toselandovi a Chrisu Walkerovi, kteří nastoupí na loňských továrních strojích Ducati 998 F02. Zajímavé bude také sledovat návrat Régise Laconiho do světových superbiků, tentokrát na stroji Ducati 998RS týmu NCR Nortel Ducati. Stejný stroj, ale v týmu PSG-1 Ducati, pojede také legendární Pier Francesco Chili.
Změna pravidel a s ní spojený vstup litrových čtyřválců do kategorie Superbike přináší nové možnosti. Z těchto nových možností je zřejmě nejzajímavější volba úspěšný stroj Suzuki GSX-R1000 jenž nasazuje v týmu Alstare továrna Suzuki. Opět jediným jezdcem této třídy bude španělský pilot Gregorio Lavilla jenž doufá, že mu litrový motocykl konečně rozšíří jeho vavříny (doposud stanul pětkrát na pódium). Ve startovní listině však nechybí ani další litrové čtyřválce v podobě strojů Yamaha YZF R1 nebo Honda CBR 954 RR Fireblade.
Zatímco velmi patrný je ústup továren Kawasaki a Aprilia ze světových superbiků (jejich záměr se nadále upírá především do MotoGP), nebudeme v letošním roce o motocykly těchto výrobců ochuzeni. S částečnou tovární podporou pojedou i letos stroje Aprilia RSV 1000 Mille a Kawasaki ZX-7RR. Jak uspějí v rukou jezdců jenž se doposud na světovém kolbišti moc neprosadili je otázkou. Ještě větší otázkou je, zda stroj ZX-7RR neměl být raději nahrazen strojem ZX-9RR (z různých míst planety zaznívají hlasy, že továrna Kawasaki vyvíjí model ZX-10RR)
Druhou skupinou budou na okruhu Valencia jezdci třídy Supersport mezi kterými se představí tři Mistři Světa z posledních čtyřech let – Francouzi Fabien Foret a Stéphane Chambon společně s německým jezdcem Jörgem Teuchertem (chybí pouze Andrew Pitt jenž je nyní jezdcem MotoGP). Závody této třídy jsou v letošním roce okořeněné novými stroji, které připravily japonské továrny Yamaha, Honda a především Kawasaki se svým zcela revolučním strojem ZX-6RR. Šampionát třídy šestistovek je v letošní sezóně opravdu pojat ze strany výrobců velkolepě a tak se více jak polovina přihlášených jezdců bude prezentovat na továrním materiálu nebo alespoň s velkou tovární podporou. Do šampionátu vstupují jezdci se jmény, které znamenala mnoho v minulých letech jiných motocyklových odvětví a tak se jistě máme nač těšit.
Osobně jsem zvědavý na jezdce Moto Grand Prix a jejich postupné integrování v šampionátu. Hned dva takovéto jezdce má po odchodu svých dosavadních jezdců tým Yamaha Belgarda. Paola Casoliho a Jamese Whithama nahradí holandský jezdec Jürgen vd Goorbergh a italský jezdec Simone Sanna, který musí zvládnou především přechod ze stroje 125 ccm na čtyřtaktní tovární Yamahu YZF R6. Jedním z oficiálních osmy jezdců továrny Honda povede stroj CBR 600 také Gianluigi Scalvini. Zajímavé postavičky letošního Mistrovství Světa Supersport budou jistě také Thierry Van Den Bosch a Fréderic Bolley, jezdci kteří pro letošní sezónu vyměnili hrboly terénu za rovinu a rychlost asfaltových okruhů.
Takže, od pátku do neděle generálka a již příští víkend první ostrý souboj opět na okruhu ve Valencii, kde 2. března začíná letošní Mistrovství Světa Superbike a Supersport doplněné tak jako v loňské sezóně o závody Mistrovství Světa Superside a Mistrovství Evropy Superstock, kterého se nově zúčastní také náš tým s jezdci Tomášem Mikšovským a Matějem Smržem. Popřejme tedy našim jezdcům na prahu nové sezóny, ale i na prahu zcela nového závodění vše nejlepší.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist