MEZ MČR - Most

Na mosteckém autodromu se konal další podnik v závodech silničních motocyklů, tentokrát se naše mistrovství jelo opět při závodech Alpe Adria Cupu.
AKTUALIZOVÁNO DOPLNĚNÉ KOMPLETNÍ VÝSLEDKY VŠECH ZÁVODŮ

Volná 250 - 600 ccm
Jako první se ke svému závodu postavili jezdci Volné třídy 250 - 600 ccm, kteří měli své představení, stejně jako jejich "silnější" kolegové, již v sobotu odpoledne. Závod se stal, po přetahované v úvodních kolech, nakonec jasnou záležitostí Miloše Urbance, který zvítězil o 3,395 sekundy před Vladimírem Ružou. Miloš však před oslavou vítězství zažil krušné chvíle, kdy ve čtvrtek večer musel poslat svého otce až někam za Olomouc pro nový motor, když ten v jeho motocyklu nevydržel nápor předzávodního testování. Na třetím místě dokončil tento závod spokojený Marek Fischer, jenž odrazil nápor nakonec čtvrtého Františka Loučky. Pětici nejrychlejších uzavřel Němec Oskar Grosser.
V celkovém hodnocení Přeboru Volné 250 - 600 ccm je na čele Frankie Loučka (101 bodů), který má náskok na druhého Slováka Vladimíra Ružu (85) celkem 16 bodů. Třetí pozici drží Marek Fischer (72), čtvrtý je střelec Ondřej Král (57) a pátý hezky jezdící Jan Pavlíček (48).
Volná přes 600 ccm
Závod silnější volné třídy se stal soubojem jezdců, kteří již vzhledem ke své výkonnosti a k materiálovému zabezpečení nemají v této třídě co pohledávat a tak nebylo divu, že vítězem se stal jezdec, který například v tréninku na závod MEZ MČR třídy Superbike zajel čas o pouhých 0,5 sekundy pomalejší než současný lídr této třídy Kamil Prager, či o pouhou desetinu pomalejší než velmi rychlý Marek Svoboda. Tímto jezdcem byl Miloš Čihák z týmu Pro Race. Miloš si vybudoval drobný náskok na své pronásledovatelé, o tento náskok přišel nejen při předjíždění pomalejších jezdců (ale s nimi musí takto rychlý jezdec počítat), ale jak před vyhlášením vítězů poznamenal, o náskok přišel také zásluhou tabule vyvěšené svými mechaniky, která mu "prý" ukazovala +7 sekund náskoku na Čermáka a tak zvolnil. Na druhém místě proto dokončil závod Petr Čermák o pouhých 0,062 sekundy, třetí byl Kamil Holaň, čtvrtý Martin Vondrouš a až na pátém místě byl klasifikovaný obhájce celkového prvenství Marek Káňa.
V čele Přeboru Volná přes 600 je se čtyřmi vítězstvími Miloš Čihák (100), druhý je Kamil Holaň (81), který je zároveň jediným jezdcem, jenž dokázal bodovat ve všech závodech. Třetí místo patří Petru Čermákovi (72), který tak má ještě možnost obhájit své loňské umístění v celkové klasifikaci, naopak čtvrtý Marek Káňa (64) již patrně ví, že titul neobhájí. Pětici nejlepších uzavírá Martin Vondrouš (54).
Supermono
Nedělní závodní program zahajovali jezdci čtyřtaktních jednoválců, kde i tentokrát svůj druhý motocykl MZ půjčil Johannes Kehrer svému synu Nicovi a to se zcela jasným cílem - dojet na druhém místě a "sebrat" tak několik bodu Liborovi Kamenickému. Tento cíl by i vyšel, kdyby se jedno kolo před cílem znenadání z motocyklu Nica Kehrera neozvaly podivné zvuky, které donutili jezdce zajet předčasně do depa. I tak mohl být starý pán Johannes Kehrer spokojený - v závodě bezpečně zvítězil a Libor Kamenický nebyl ani na pódiu. Za Kehrerem totiž dojel se ztrátou 24,504 sekundy Radim Halm, třetí byl Rakušan Karl Cserer. Čtvrté místo patřilo Liborovi Kamenickému, který na tuto pozici nebyl odsouzen vinou špatného výkonu v závodě, ale vinou své techniky, ze které se po příjezdu na startovní rošt kouřilo. Viníkem našedivělého kouře, který vycházel zpod nádrže, byl prosakující olej zpod hlavy válce. Následovalo odtlačení stroje mimo startovní rošt, bleskurychlá, ale především velmi provizorní oprava a následný start z boxů, před kterým stačil ještě velmi, velmi nervózní Libor upozornit svůj tým, aby ho včas zastavili v případě kouře z jeho motocyklu - "zastavte mě jestli to bude moc kouřit, nebo se zabiju" vykřikl Kamenický a odjel startovat do závodu. Nakonec tedy mohl z přetěžké situace být spokojený. Pětici nejlepších uzavřel s jedním kolem ztráty Lubomír Dufek.
V celkovém pořadí třídy Supermono se na čelo dostal Johannes Kehrer (75), ale vzhledem k jeho zřejmé neúčasti v Brně bude na čele jen velmi krátce. Druhý v pořadí Libor Kamenický (74) ztrácí totiž pouze jeden bod, třetí Radim Halm (66) ztrácí na Kehrera bodů devět.
125 ccm Sportproduction
Závod této třídy byl poznamenaný předčasným startem Miroslava Sedla, jehož motocykl se těsně před zhasnutím červených světel nepatrně pohnul. Sedlo za to pochopitelně uviděl signalizaci o trestu Stop & Go, protože však na tento trest nereagoval, následovala pochopitelně jediná varianta - diskvalifikace. Miroslava Sedla tato diskvalifikace připravila o třetí místo v závodě a o druhé v hodnocení Přeboru ČR.
Samotný závod vyhrál již potřetí v řadě Zbyněk Soukup, na druhém místě dojel Michal Puškár, který závodí se slovenskou licencí v poháru Alpe Adria. I třetí jezdec v cíli byl "pouze" účastník Alpe Adria Capu, tímto jezdcem byl mladý Maďar David Juhasz. Z dvaceti bodů do hodnocení Přeboru ČR se tak mohl radovat v cíli čtvrtý Milan Hercík, pátý byl Radek Chlíbek. Za českými stupni zůstali šestý Radek Lamich, který si své nejlepší umístění kariéry zajistil po dost nevybíravém ataku mladičkého Mislava Perkusice, jehož v předposlední zatáčce závodu poslal do kačírku. Radek Lamich se sice svému protivníkovi v následujícím kole pokynutím ruky omluvil, nicméně v Chorvatově očích se ze ztraceného závodu leskly slzy zklamání (jak málo vydrží ještě dětské srdce). Pátý v hodnocení českého šampionátu byl v cíli celkově sedmý Tomáš Průdek.
V celkové klasifikaci Přeboru ČR je na čele Milan Hercík (77), nicméně již zmíněnou sérii vítězství se na druhé místo o pouhé dva body dostal Zbyněk Soukup (75). Třetí je Radek Chlíbek (58), čtvrtý Tomáš Průdek (53) a pátý Josef Chlíbek (41).
Superbike
Jako první z mistrovských závodů přišli na řadu jezdci třídy Superbike, kteří své účinkování směřovali ještě do doby před přestávkou na oběd. V závodě zvítězil slovinský jezdec Berto Camlek, který však bodoval pouze do Alpe Adria Cupu. Vítězství v republikovém hodnocení si tak odnesl Kamil Prager, který v Mostě představil zcela nové, netradiční zbarvení svého motocyklu Yamaha YZF R1, jenž doplnil na nádrži číslem 1 (s otazníkem). Všichni zasvěcení vědí, že tato jednička ukazuje jediný Kamilův cíl v letošním Mistrovství ČR - vítězství ve třídách Superbike a Superstock, a právě 25 bodů ze včerejšího závodu ho přiblížilo na pouhé čtyři body od svého prvního cíle - titulu Superbike.
O pouhé 0,648 sekundy dokončil závod na třetím místě celkově, ale na druhém v hodnocení našeho mistrovství, další jezdec s letošním modelem motocyklu Yamaha - Marek Svoboda. Čtvrtým místem se mohl ukázat Pavel Veselý, zatímco jeho týmový kolega Miloš Čihák pátou pozicí v závodě Alpe Adria Cupu a čtvrtou v MEZ MČR ukázal, kam by měl v příští sezóně směřovat své kroky, stejně jako Petr Čermák, který dojel za Čihákem o pouhé čtyři sekundy.
V celkovém hodnocení bezpečně vede Kamil Prager (95), kterému i v případě škrtnutí nejhoršího výsledku (případná nula při posledním závodě na Hungaroringu) stačí za čtrnáct dnů v Brně dojet na dvanácté pozici mezi jezdci bodujícími do MEZ MČR. Druhý je v celkovém pořadí prozatím Pavel Veselý (48), kterému v posledních letech bylo toto místo snad souzeno, třetí místo okupuje německý jezdec Stefan Holz (48), čtvrtý je zásluhou dvou druhých míst Marek Svoboda (40) a pátý letos velmi solidně jezdící a především pravidelně bodující Karel Svoboda (39).
GP 125 ccm
Po závodě této třídy zůstalo v paddocku mosteckého okruhu několik velmi zklamaných, českých jezdců. Především to byli Michal Vecko a Patrik Vostárek, kteří v závodě bojovali o 20 bodů do republikového hodnocení. Michal Vecko nastoupil po přestávce zaviněné zlomeninou zápěstí a i nyní stále ještě nosí na ruce speciální dlahu. Na výjezdu z "vracáku" mostecké dráhy dostal Vecko smyk, při pádu strhl i za ním těsně jedoucího Vostárka, který se mu dle vlastních slov již nestačil vyhnout. Až při detailním rozboru po závodě bylo zjištěno, že smyk a následný pád byl zapříčiněn prasknutím zadního kola Veckova stroje. Michal tak nepřímo potvrdil i svou pověst, že pokud přežije první polovinu závodu, bude to dobré. Tentokrát tuto polovinu nepřežil.
Třetím smutným Čechem byl po závodu Lukáš Rážek z týmu ELCOM IPC, Heron racing, který odstoupil pro poruchu motocyklu Honda. Pro mladého jezdce to bylo o to horší, že porucha přišla po pádu dvojice Vecko-Vostárek, a to v době, kdy zcela bezpečně jel na druhé pozici mezi jezdci bodujícími do našeho šampionátu.
V samotném závodě zvítězil Václav Bittman, který zpočátku tvrdě bojoval o svou pozici s Italem Andrea Iannonem z juniorského týmu Abruzzo Racing. Ten zpočátku mírně ztratil, pak se však na našeho jezdce dotáhl. Svou snahu v jednom kole mírně přehnal a do zatáček v zadní části okruhu najel tak rychle, že první levou i pravou vzal přes kačírek, a to tak nebezpečně, že málem sundal nejen sebe, ale i Bittmana. Sám Václav Bittman celou situaci po závodě krátce popsal: "koukal jsem na něho a počítal kam mu to vyjde, říkal jsem si jestli to pošle přede mě nebo jestli mu to vyjde až za mě. Trochu jsem ubral a naštěstí mě minul." Iannone pochopitelně ztratil několik desítek metrů, které se mu však opět podařilo zlikvidovat. Pak však jezdci začali dojíždět pomalejší kolegy a to vneslo do závodu rozhodnutí. Bittman tedy nakonec zvítězil o 8,096 sekundy před Italem Andrea Iannonem. Na stupních pro vítěze je doplnil třetí Luka Morelli na dalším skvěle připraveném motocyklu Aprilia.
V hodnocení MEZ MČR byl na druhém místě za vítězným Bittmanem klasifikován se ztrátou 59,705 sekund Petr Svoboda, třetí dojel Patrik Kolář (+1:10,653). Na čtvrtém místě dokončil závod Patrik Ertl a pro životní výsledek ve své krátké kariéře si dojel pátým místem mladý Jiří Mayer.
V celkovém hodnocení udělal dalším vítězstvím velký krok směrem k titulu činěveský Václav Bittman (75), druhý je nyní nestárnoucí Oldřich Podlipný (49), který dokončil mostecký závod i přes svůj pád na šestém místě mezi jezdci ACČR. Na třetím místě celkového pořadí je Patrik Vostárek (45), čtvrtý je Lukáš Rážek (41) a pětici nejlepších uzavírá Petr Svoboda (33).
GP 125 ccm JUNIOR
Při jisté konstelaci mohl vítězstvím v tomto závodě rozhodnou Patrik Vostárek o letošním titulu mezi juniory. Výše popsaný pád však dopravil po závodě na nejvyšší stupeň Patrika Ertla, který zvítězil o pouhé 2,313 sekundy před Jiřím Mayerem, za kterým dojel na třetím místě jeho bratr Petr Mayer. Pro čtvrté místo si dojel mladičký Michal Rydzi, jenž na páté místo odsunul nováčka mezi jezdci "dospělých" motocyklů, syna výrobce motocyklových kapot Sebimoto - Michala Šemberu. Mladý Michal dospěl do věku, kdy může absolvovat závod třídy 125 ccm (13 let) a tak dostal možnost své realizace v týmu pana Hanusche. Po kvalifikačním pádu si tak dojel pro své první body nejen v juniorech, ale i v klasické třídě GP 125 ccm.
V celkovém pořadí i nadále vede Patrik Vostárek (75), jenže vzhledem k tomu, že nebude moci startovat v následujícím závodě MČR, který se jede opět při Alpe Adria Cupu, bude souboj o vítězství ještě zajímavý (jezdec nastupující do závodu Grand Prix nesmí na daném okruhu 14 dnů před závodem jezdit, Vostárek tak oficiálně nesmí startovat v MEZ MČR v Brně). O post šampiona mezi našimi mladíky se tak bude ještě ucházet nyní druhý Patrik Ertl (57), ale i třetí Jiří mayer (47). Bez šance ještě není ani čtvrtý Petr Mayer (42) či pátý Karel Abrahám (40), který dal před startem v Mostě přednost účasti v německém šampionátu IDM (na Lauzitsringu dojel na 13. místě).
Supersport
Zcela v režii zahraničních jezdců se tradičně odehrál závod třídy šestistovek, kde zvítězil Rakušan Wolfgang Kerbl před svým krajanem Klausem Grammerem. Na třetím místě si dojel pro vítězství v hodnocení MEZ MČR německý jezdec, dlouholetý a především veleúspěšný jezdec českého šampionátu - Torsten Fritzsche. Pro dvacet bodů do republikového hodnocení si dojel v závodě šestý Pavel Ouda, zatímco 16 bodíků a třetí místo v MEZ MČR získal celkově devátý Marek Hettych. Čtvrtý mezi "našimi" jezdci byl po životním závodě Jakub Glaser, který odolal ve druhé polovině závodu skvěle jedoucímu Karlu Svobodovi. Za zmínku stojí i jízda mladého Ondřeje Ježka, který po loňské účasti v týmu AB Motoracing přesedlal letos z motocyklu Honda RS 125R na čtyřtaktní stroj Kawasaki ZX-6RR. Jeho snaha již podruhé vedla k výbornému šestému místu.
V celkovém pořadí vede Pavel Ouda (81), druhý je Marek Hettych (57). Na třetím místě je již Torsten Fritzsche (45). Čtvrtý je Jiří Fejta (38), který tento závod nedokončil poté, co do jeho motoru přestala správně proudit životodárná tekutina - benzín. Pětici nejlepších uzavírá mladý Jakub Glaser (35).
250 ccm
Až v sobotu ráno nastoupil do kvalifikace Yves Polzer (v pátek chyběl v první kvalifikaci) a hned ukázal, že je jasným favoritem nedělního závodu. Své kvalifikační vítězství o více jak tři sekundy proměnil dle všech předpokladů v jednoznačné vítězství i v závodě. Na druhém místě si po neúčasti Radomila Rouse (startuje v Grand Prix) i Michala Filly (zraněn ze závodu ME v Mostě - v neděli se představil v nové roli - fotograf, pro své zranění vynechá i následující závod ME, který se jede ve Švédsku) dojel pro 25 bodů do hodnocení MEZ MČR německý závodník Nico Kehrer. Třetí v celkovém pořadí závodu byl Rico Mendel taktéž z Německa.
Druhé místo v domácím šampionátu obsadil celkově pátý Uwe Leonhardt, který na třetí pozici odsunul Jiřího Šrámka, jenž se v sedle závodního motocyklu (uvolněný stroj Michala Filly) představil po více jak 1,5-leté pauze. Jirka Šrámek měl ze druhé řady vynikající start a v prvním kole za svým motocyklem vodil dokonce i z kvalifikace nejrychlejšího Yvese Polzera, jak však sám přiznal, manažerství vlastního týmu a dlouhá závodní pauza dala jeho tělu menší úbytek síly a tak se někdejší třetí jezdec našeho šampionátu postupně propadal až na konečné šesté místo celkového pořadí tohoto závodu. Přesto může být se svým vystupováním narozdíl od svého týmového kolegy spokojen (Jiří Čížek za víkend absolvoval dva zbytečné pády). Čtvrtou pozici mezi jezdci českého mistráku vybojoval další Němec Franko Piesner, pátý dokončil závod Jiří Merhaut, který startoval na vypůjčené Hondě od Kamila Pragera. Merhautův boj byl poznamenán srážkou s Jiřím Čížkem, který nezvládl stroj při předjíždění. Nalomený výfuk donutil Merhauta k zastávce v boxech, kde proběhla rychlá oprava-úprava (utrhnutí nalomené části výfuku). Po svém návratu se Jiří Merhaut snažil o dojetí Piesnera, jenže tato snaha se nakonec nepovedla.
Protože se podruhé v letošním roce sešlo na startu více jak pět jezdců s českou licencí (bylo jich celkem šest!), udělovali se body. Na čele celkového pořadí se tak nyní usadil Nico Kehrer (41), druhý je Uwe Leonhardt (33), třetí Radek Rous (25), čtvrtý Franco Piesner (22) a pátý Michal Filla (20).
Superstock
Patrně nejhezčí podívanou nám předvedli v neděli účastníci závěrečného závodu dne, kterým byla třída Superstock. Boj od startu do cíle nám předváděli především jezdci ve vedoucí skupině, která se postupem sice rozpadla, ale dramatičnost souboje nám dále nabízeli Kamil Prager, který se snažil držet za svými zády Maru Svobodu, stejně jako několik dalších dvojic.
Přes "chladnější" začátek byl v závěru nejaktivnější německý jezdec a dnes již nestor naší silnice Alfred Luger, jenž se tak radoval nejen z vítězství v závodě Alpe Adria Cupu, ale pochopitelně i z dalšího vítězství v MEZ MČR. O 1,304 sekundy pomaleji jel v závodě nakonec druhý Viktor Kispataki z Maďarska. Třetí místo celkově a druhé v našem mistráku uhájil opět před Markem Svobodou Kamil Prager, když tentokrát byl mezi jejich stroji v cíli rozdíl ještě těsnější - 0,090 sekundy. Pro čtvrté místo si v hodnocení MEZ MČR dojel za třetím Svobodou v patrně nejlepším závodě svého letošního účinkování v Mistrovství ČR mladý Jiří Kadeřábek, na jehož jízdu byl zejména v technické části opravdu pěkný pohled. Pátá pozice patřila po nenápadné, přesto velmi dravé a především zcela jisté jízdě Vítězslavu Bicanovi. Šesté místo obsadil po tradičně solidním výkonu Raymond Borowczak.
V celkovém pořadí šampionátu třídy Superstock vede i nadále Kamil Prager (86), jeho cestu za titulem v této třídě se bude snažit zastavit především nyní druhý Alfred Luger (61). Matematika je jednoduchá - zatímco Pragerovi se prozatím škrtá 16 bodů z prvního mosteckého závodu, Lugerovi jde dolu nula z Pannonia-ringu. Stav je tedy prozatím 70 : 61. Pro Pragera tedy hovoří po čtyřech závodech devět bodů. Pokud však Luger dokáže zvítězit ve dvou zbývajících závodech (Brno, Hungaroring) a Kamil Prager dojede dvakrát druhý, bude mistrem o jediný bod Alfred Luger. Na třetím místě je stále Vítězslav Bican (49), čtvrtý je Jiří Kadeřábek (48). Na pátou pozici se ze druhého místa propadl Tomáš Mikšovský (45), který však v Mostě nestartoval (nastoupil v závodě Mistrovství Evropy na okruhu Brands Hatch, který pro poruchu převodovky nedokončil).
Šampionát Mezinárodního Mistrovství České republiky pokračuje opět za 14 dnů, kdy je na programu opět společný podnik s pohárem Alpe Adria, který se tentokrát jede na brněnském autodromu.

Aktuální výsledky MEZ MČR v Mostě
Celkové pořadí MEZ MČR

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist