KTM: Hodina pravdy

V pondeli 6. zari pojede japonsky pilot Nobuatsu Aoki poprve motocykl Proton s motorem od KTM.

KTM: Hodina pravdy
Jak uz jsem napsal minuly tyden, tak to, co během nizozemske Grand Prix ještě mělo byt udrzeno v tajnosti, nyní ovsem bylo potvrzeno jako hola pravda: V pondeli 6. zari po portugalske Grand Prix v Estorilu pojede motocykl Proton s motorem od KTM.
“V Assenu se konalo několik setkani mezi nasim desingerem Barry Wardem a Ing. Kurtem Triebem od KTM“, potvrdil manager Proton – KR, Chuck Aksland. „Jednalo se hlavne o to, jak musime upravit nase sasi, dále o vodu, chlazeni, vyfuk a tak dále. Pochopitelne musime také zmenit body zaveseni motoru. Lide od KTM jsou velmi zvedavi, jak se jejich motor projevi na opravdove zavodni trati. Vzdyt testy v dilne dopadly velmi pozitivne. Ale Rakusane se chteji od nas hlavne dozvedet, jaky potencial ma vlastne jejich V4 ve skutecnosti. Zatím mame od KTM k dispozici pouze jeden motor, ale do zacatku testu dostaneme ještě druhy a také dostatek nahradnich dilu“, dodava dále Aksland.
A po absolvovani prvniho testu se bude jednat. Pokud by tym Proton - KR pouzil jmeno KTM, jako vyrobce motoru, tak KTM doda celkem 10 motoru (230 PS při 17 000 otackach/minutu) na rok za cenu priblizne 2 milionu Euro.
KTM doposud vlozila do tohoto MotoGP projektu celkem 5 milionu Euro a pokud by se zaroven prodaly také prava na jmeno, musely by se kompletni vyvojove vydaje timto prodejem pokryt.
“Pokud dopadnou testy tak, ze další pokracovani je smysluplne, tak budeme premyslet o dalsich krocich“, dokoncil debatu Chuck Aksland.
Mimochodem při poslednim testu v dilne se zjistilo, ze motor Proton V5 ma místo udavanych 240 PS vykon pouze 200 PS. Presto neztraci manager Chuck Aksland humor a s trochou nadsazky říká: „Nas V5 ma pouze dva problemy. Je pomaly a nespolehlivy.“

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist