Kdo pojede Repsol Hondu ?

Motocyklove staje kubatury MotoGP budou mit v pristim roce urcite jine slozeni. "Biaggi k Repsolu ? To je skoro nemozne", rika Carlo Fiorani.

Kdo pojede Repsol Hondu ?
U Hondy bude tym Repsol zrejme zmenen
Nicky Hayden muze u Repsolu zustat, to je celkem jasne. Ovšem 34-lety Alex Barros ma podminku do konce sezony 2004 a pokud se jeho vysledky pronikave nezlepsi, tak bude muset odejit.
Ale kdo by ho mohl nahradit?
U Telefonica Movistar ma Sete Gibernau smlouvu do konce roku 2005. Proto zustane u Gresiniho. „Je prakticky nemozne, dostat Seteho pro rok 2005 k Repsolu“, je si vedom manager HRC Carlo Fiorani.
Jestli zustane v této staji i Colin Edwards, da se tezko predpovidat, i když prave po Doningtonu a prvnim podiu v této tride se jeho pozice velmi zlepsila. Ale, Telefonica je jako firma velmi zavisla na obchodnim trhu v jizni Americe a proto je pro ni zajimavy i Alex Barros. Mimochodem o toto místo – tedy za Edwardse – se nabidl za nezanedbatelnou sumu 2,5 milionu Euro Marco Melandri, byl však Faustem Gresinim s diky odmitnut.
Max Biaggi ma triletou smlouvu, tedy do konce 2005 s Pramacem a jinou, ještě na tento rok s Camelem.
“Maxe pretransferovat je také prakticky nemozne“, mini dále Fiorani. „To by znamenalo totalni kolaps staje Sita Ponse. Camel potrebuje Maxe a Pons také. Jinak by se musel Sito poohlednout po nejakem jinem jezdci, který dokaze vyhrat závod a to není tak jednoduche !“, dokoncuje evropsky manager HRC Carlo Fiorani sve vysvetleni.
Jedno je však jiste, v nejblizsi budoucnosti chce Camel smlouvu s Biaggim velmi rychle prodlouzit.
Makoto Tamada bude v pristim roce a to hlavne diky Bridgestone i nadale jezdit u Ponse Camel – Hondu.
Zaverem: Honda si vyhledla pro 2006 mladiky typu Chrise Vermeulena – ten ma podle dostupnych informaci smlouvu primo s HRC a nikoliv tedy s tymem bratru Ten Kateovych – ci Daniela Pedrosu, respektive zajimavy je i Michel Fabrizio, ovšem pro sezonu 2005 s jen tezko da ocekavat priliv „cerstve nove krve“.
Pojede Yamaha nadale se ctyrmi piloty ?
U Yamahy ma Valentino Rossi a cely jeho tym techniku vcetne sefmechanika Jeremy Burgesse smlouvu i na pristi rok. „Chtel bych jezdit MotoGP ještě dva nebo tri roky“, říká vedouci jezdec prubezne klasifikace mistrovstvi světa.
„Doposud jsme s Valentinem o další budoucnosti nejednali“, říká Lyn Jarvis, reditel managementu Yamaha Motor Racing. „Ale vime, ze on sam je na další spolupraci s nami velmi zainteresovan. Mame velmi dobře vzajemne vztahy a proto by bylo idealnim resenim pro nas, aby jel Rossi az do konce sve motocyklove kariery na stroji Yamaha.“, dodava dále Lyn Jarvis.
“Prichod Rossiho k Yamaze nastartoval u všech obrovskou euforii. A to nejen celemu podniku, fanouskum ci zastupcum Yamahy v jednotlivych zemich. Valentino ma proste pro nas prakticky nedocenitelny prinos. Nikdo od Yamahy si nenecha ujit jednotlive zavody“, vypravi nadcene Jarvis.
Doposud ovšem Yamaha nerozhodla, jestli i v pristim roce bude zasobovat tym Tech3 Francouze Herve Poncharala. „V poslednich dvou letech jsme zredukovali počet pilotu jezdicich na Yamaze z osmi na ctyri (drive jel Yamahu také tym Luise d´Antina a rovnez staj WCM Petera Clifforda – poznamka Bosso) a tak bychom chteli u toho zustat, pokud nam to bude hlavne financne umozneno a v tomto druhem tymu jet nechat pouze mlade jezdce.“, vysvetluje Lyn Jarvis.
Jinak vsichni ostatní jsou u Yamahy, resp. u Altadisu (Gauloises, Fortuna) vazani smlouvou pouze do konce této sezony. Carlose Checu by chtelo spanelske Marlboro pretahnout k Ducati (nebo taky Rubena Xause). Herve Poncharal by si rad ponechal Melandriho (ten je ovšem zaroven horkym kandidatem na místo v tovarnim tymu Ducati) a nepresvedciveho Japonce Noricka Abeho nahradit svým krajanem Randy de Puinetem. Jen pro zajimavost, zatimco v roce 2003 a 2004 platil Altadis pro dve staje o ctyrech jezdcich 18 milionu Euro, tak na pristi rok byl rozpocet zvysen na neuveritelnou castku 45 milionu ! Ovšem Yamaha by chtela v pristim roce jet v ramci oslav svého 50-ti leteho jubilea v bilo-cervenych barvach tovarny a Gauloises, resp. Fortunu pouze jako co-sponzora, i z toho duvodu byla zvysena nabidka cigaretoveho koncernu. Nebo to byl pouze trik od Japoncu…?
U Suzuki zustava Kenny Roberts !
Byvaly mistr světa z roku 2000, American Kenny Roberts zustava u Suzuki i na pristi rok. Ostatne, nikde jinde by takovou gazi jako u Suzuki nedostal. Suzuki je ovšem stále a to uz treti sezonu, bez generalniho sponzora. Za jeho krajana Johna Hopkinse se hleda nahrada, mel by jim byt Brit Shane Byrne. A jako nejnovetsi hit na prestupovem informacnim trhu se objevila moznost, ze :“Zajimavy by pro nas byl i prichod Kurtise Robertse“, nechal se slyset Garry Taylor.
U Kawasaki by chteli stabilitu
Zeleni by si radi ponechaly jak Japonce Shinya Nakanu, tak nemeckeho Svycara Alexe Hofmanna. „Nechtel bych menit jezdce, potrebujeme urcitou stabilitu.“, vysvetluje sef tymu Harald Eckl.
Ocekavane zmeny u Ducati
Jezdecke smlouvy u tovarniho tymu Ducati konci, setrvani Lorise Capirossiho se zda byt hotovou zalezitosti, stejne jako odchod druheho nejstarsiho jezdce celeho serialu, tedy Troye Bayllise. Ovšem pro rok 2006 by chtela firma Marlboro nabidnout rekordni sumu, aby ziskala Valentina Rossiho. A jisty Jacques Cobet – tiskovy mluvci firmy Marlboro – oddeleni MotoGP, který se vloni vyjadril ve smyslu: „Pilot, který si během dekorovani na stupnich vitezu nasadi na ramena plysovou opici, nepripada z hlediska reklamy firmy Marlboro vubec v uvahu“, se uz musel poohlednout po jinem pusobisti.
V satelitnim tymu Luise d´Antina panuje nespokojenost, udajne by ještě během letni prestavky mel odejit Neil Hodgson nazpet do WSBK a pomoci svým znackovym kolegum Laconimu, Toselandovi ci Hagovi odolat naporu Hondy CBR a jejiho pilota Chrise Vermeulena. Duvod je prozaicky, spanelskemu tymu chybi peníze, neboť VISA stále ještě nepodepsala smlouvu s timto tymem.
Spanelsky pilot Ruben Xaus je zadanym jezdcem především pro sve velmi dobre kontakty s firmou Repsol, zaroven ovšem zustava „kadrovou rezervou“ tovarniho tymu Ducati.
Aprilia jede MotoGP poslední rok…?
Jestlize prevezme financne Ducati Motor Holding svého italskeho rivala a ziska ve firme nadpadesatni vetsinu, tak se pristi rok stroje z Noale uz v kralovske kubature neobjevi. „Je to velmi pravdepodobne a dosavadni jednani probihaji pro nas velmi uspokojive“, říká Boss Ducati, Minoli.
Proton nemá vubec jistou budoucnost
Kurtis Roberts dle všech dostupnych informaci – jak uz také napsal Racing – dále smlouvu neprodlouzi a mozna uz i v tymu svého otce skoncil. Naproti tomu japonsky veteran Nobuatsu Aoki nemá moc jinych nabidek, takze pokud by „absolvent“ 100 zavodu Grand Prix v kralovske tride chtel jet i pristi rok v tomto serialu, tak mu nic jineho nezbyva. Ovšem sef tymu Kenny Roberts ještě stále nemá v rukou podepsanou smlouvu s Protonem na další obdobi.
WCM uplne s jinymi jezdci
Michel Fabrizio by chtel odejit co nejdrive, a místo Chrise Burnse by: „Hledame mlade a hladove jezdce“, jsou slova Petera Clifforda, mel tedy prijit někdo jiny.
Místo Aprilie zadna Honda navic
Jestlize Aprilia opravdu skonci, tak se uvolni dve mista na startovnim rostu. Velky zajem ma o ne Honda Europe, a ackoliv se v italskych mediich uz objevili spekulace, ze tym pod vedenim Daniela Amatriana by mel mit slozeni Roberto Rolfo a Toni Elias - misto nich by jel ve tride 250 ccm Jorge Lorenzo, tak: „I v roce 2005 pojede v serialu Grand Prix pouze šest stroju Honda“, nechal se slyset Fiorani.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist