Jeste par nejasnosti..., aneb prece jen Hayden s Barrosem ?

Vystava motocyklu a show v Bologni prinesla i nekolik novinek v MotoGP, ovsem v ostatnich tridach se mezitim postupne vyjasnilo.

Jeste par nejasnosti..., aneb prece jen Hayden s Barrosem ?
Jeste par nejasnosti..., aneb prece jen Hayden s Barrosem ?
Aktuelni doplneni startovni listiny v jednotlivych tridach, ale i shrnuti dosavadnich prestupu prinasi nasledujici clanek. Nektere veci jsou uz pozornym ctenarum techto stranek pochopitelne zname, jine vsak jsou absolutnimi novinkami ze sveta Grand Prix.
Nejvetsi zmeny se udaly v nejnizsi tride do 125 ccm a tak zacneme s ni, vzdyt vetsina velkych tymu pojede v sezone 2004 v uplne novem slozeni.
* Safilo Oxydo Aprilia LCR tym, ktery vyhral posledni GP pojede jak znamo s exmistrem sveta Roberto Locatellim a s novackem Mattiem Pasinim. 18-ti lety rodak z Riccione zacal svou karieru v roce 1996, kdy vyhral italske "Pocket - Bickes" pred Poggialim, Doviziosem a de Angelisem! Sef tymu Lucio Cecchinello: "Vim, ze Mattia odjel se zavodnim GP motocyklem teprve 17 zavodu, ale je velmi rychly. Na nekterych usecich v Jerezu a ve Valencii byl rychlejsi nez ja sam! Navic je mlady a hlavne zdrave agresivni. V minulosti jsem dal sanci de Angelisovi ci Stonerovi a vzdy se mi to vyplatilo."
* Jorge "Aspar" Martinez "ztratil" Barberu a tak pojede s Pablem Nietem a jeste s jednim mladym Spanelem, Sergiem Gadeou ? (celkove druhy muz CEV).
* Exalt Cycle Aprilia bude se Stevem Jenknerem utocit pochopitelne na titul, misto Madara Talmacsiho byl angazovan Marco Simoncelli (4. misto pri GP Valencia).
* Seedorf Aprilia Racing ziskala dvojnasobneho viteze Grand Prix Hectora Barberu, ale take soudni dohru s "Circuit Valencia", kde je Barbera do konce roku 2005 pod smlouvou, a jde o "pouhych" 600 000 Euro...! Spolu s nim pojede suverenni spanelsky mistr Alvaro Bautista (4. misto pri mokrem Phillip Islandu).
* Abruzzo Aprilia sice bez Peruginiho, ale novym jezdcem italske staje je dvojnasobny exmistr sveta, Japonec Youichi Ui. Ten pojede jeste jednou tuto kubaturu, aby v roce 2005 postoupil o tridu vys - ma take s tymem podepsanou dvouletou smlouvu. Druhy jezdec neni doposud jisty, hovori se o Stefanu Biancovi - tedy stejna kombinace jako letos jezdila ve druhe polovine sezony v tovarnim tymu Gilery.
* Tovarna Derbi prodlouzila smlouvu s "brazilskym" vitezem Jorgem Lorenzem a dava novou sanci Angelu Rodriguezovi.
* Sef tymu Globet.com - Racing Gino Borsoi chce jet sam dvestepadesatky a v nejnizsi tride proto za neho pojedou Mike di Meglio a Julian Simon.
* Doposud zadne jezdce nenahlasily tymy Matteoni Racing a Sterilgarda - Aprilia.
* Gilera po velkem letosnim zklamani zacina prakticky od zacatku, prisel zkuseny Stefano Perugini a k nemu mlady Fabrizio Lai.
* Red Bull KTM vyhodil oba letosni tovarni jezdce a misto nich pojedou Mika Kallio a Casey Stoner - tedy velmi silna kombinace.
* Po velmi skromne sezone veri v lepsi budoucnost i Malaguti, s Madarem Gaborem Talmacsim pojede jako dvojka Manuell Manna - dvojnasobny mistr v Minimotech. Ale k tymu krome jezdcu prisli take technici Horst a Jörg Seelove z Nemecka.
* Honda sice poslala mistra sveta Daniela Pedrosu o tridu vys, ale plnou duveru HRC ma Scot - Team s Andreou Doviziosem a Simonem Corsim.
* Krome techto dvou dostane dva tovarni A - kity take cesky Elit Grand Prix Team pro Thomase Lüthiho a .........?.
* Dalsi tovarni kit pojede v Molenaarove tymu domaci Raymond Schouten.
* A konecne posledni dve kitove Hondy pojedou v novem tymu Angaia exmistr sveta Arnaud Vincent a mistr Evropy Mattia Angeloni.
* Pouze tri z nich vsak dostanou i kitovy ram: Dovizioso, Corsi a Lüthi.
* Mlady Berlinan a mezinarodni mistr Nemecka, Dario Giuseppetti pojede Hondu v tymu vedenem Mario Rubattem.
* Vsech deset evropskych Grand Prix by mel absolvovat s Red-Bull-Hondou teprve 15-ti lety Nemec Georg Fröhlich !
A jelikoz i v prostredni tride do 250 ccm se v rade tymu hodne zmenilo, tak zde je nasledujici prehled do dnesniho dne znamych zmen a sestav.
* MS Aprilii v oficielnim tovarnim tymu pojede obhajce titulu Manuell Poggiali.
* Druhou tovarni Aprilii bude sedlat a to v novem tymu s doposud neznamym sponzorem, dalsi jezdec ze San Marina, novacek teto tridy, Alex de Angelis.
* Treti tovarni Aprilii je rezervovana v Safilo Oxydo Aprilia LCR pro Randy de Puineta.
* A konecne ve spanelskem tymu Telefonica Movistar pojede za Repsol ! Fonsi Nieto a za YPF ! Sebastian Porto, oba dva pochopitelne rovnez na tovarnich strojich Aprilia.
* Abruzzo Aprilia nastoupi s Australanem Anthony Westem, druhy jezdec neni doposud jasny ?, nebot uvazovany Youichi Ui jeste jednou podnikne utok na mistrovsky titul v malorazkach.
* Campetella Racing Aprilia nahlasila zatim tri jezdce, Franca Battainiho, Sylvaina Guintoliho a take Joana Oliveho. Jestli pribude jeste ctvrty jezdec a kdo jim bude, to se nechejme prekvapit...!
* Za nemecky tym Aprilia Germany bude urcite startovat Anglican Chaz Davies, zatimco druhy uvazovany jezdec Dirk Heidolf bohuzel nesehnal dostatek sponzorskych penez, kdyz mel sanci od Dietera Stapperta do 4. prosince a vubec se neohlasil. V soucasne dobe vsak jedna jeste s jinymi tymy.
* Ctyri tovarni Hondy budou v nove sezone rozdeleny do dvou tymu. Ten prvni pod nazvem Telefonica MoviStar Junior jede ve slozeni mistr sveta 125 ccm Daniel Pedrosa a mistr Japonska Hiroshi Aoyama.
* Ve druhem potom bude startovat "nejdrazsi" pilot teto tridy, Tony Elias a vicemistr sveta, Roberto Rolfo.
* Dalsi Hondu (uz vsak ne tovarni) a to v tymu BQR pojede Spanel Alex Debon (bodoval ve trinacti Grand Prix uplynule sezony), druhy jezdec jeste neni doposud znam.
* Nemec Christian Gemmel pojede kitovou Hondu ve svem stavajicim tymu Kiefer - Castrol, a krome toho bude mit k dispozici exkluzivni japonsky podvozek "Burding Blood", ktery doposud pouzivali nejen Japonci Takahashi a H. Aoyama, ale take Spanele Debon a Bataille. Tym nedostal - zatim - druhe startovni misto od IRTA, pokud by se je tymu podarilo ziskat, tak je zajem od Katji Poensgenove (s penezi od Dark - Dog) a take od Dirka Heidolfa.
* Dle zprav v holandskych mediich je v tymu Molenaar Racing pripravena dalsi Honda pro naseho Jakuba Smrze.
* A konecne zatim jedinou Yamahu - a to dle prislibu samotne tovarny rozhodne vic podporovanou nez v letosnim roce - bude v nemeckem tymu Yamaha Kurz sedlat zkuseny Japonec Naoki Matsudo.
Kralovska trida MotoGP ma vicemene jasno, zbyvajicich par otazniku se vaze predevsim k obsazeni druheho jezdce v oficielnim tovarnim tymu Repsol. Ale pojdme pekne od zacatku.
* Tovarni tym Yamahy nastoupi s mistrem sveta Valentinem Rossim a Carlosem Checou. Jelikoz je ale pro vsechny zucastnene platny zakaz testovani mezi 15. prosincem a 15. lednem, tak prvni jizdu na Yamaze M1 zkusi Rossi az 24. ledna v Sepangu.
* Ve druhem tymu japonske znacky Yamaha je jisty Marco Melandri. Tim druhym mel byt jasne Alex Barros, ovsem....:"Barros zkousi vse, aby odesel od Yamahy", je nejnovejsi vyrok evropskeho manazera HRC, Carla Fioraniho. A dnes k tomu v italskych novinach dodal: "Pokud by byl Alex opravdu volnym, tak pojedeme urcite s dvojici Hayden - Barros !" Mezi pranim Carla Fioraniho a skutecnosti lezi ale porad suma 2,5 milionu dolaru, na kterou ma Barros platnou smlouvu u Yamahy, a to do konce pristiho roku! Pokud by ovsem Barros odesel opravdu od Yamahy, uvolnilo by se pracovni misto pro Noricka Abeho ! I kdyz sponzor Gauloises by si radeji pral mladeho Francouze, jako je Sylvain Guintoli...
* U japonskeho giganta Hondy v oficielnim tovarnim tymu Repsol je dlouho jasny Nicky Hayden. Jeho kolegou bude tedy bud Alex Barros, ci "navratilec" Tohru Ukawa, coz se jevi momentalne jako pravdepodobnejsi varianta.
* V Gresiniho Honda tymu Telefonica MoviStar zustal vicemistr sveta Sete Gibernau a k nemu prisel Colin Edwards od Aprilie.
* Ponsuv Camel Pramac Honda ma zatim jisteho Maxe Biaggiho, ktery je povazovan za jednoho z hlavnich kandidatu na titul mistra sveta, druhe misto je ale zatim prazdne a bud ho zaujme Japonec Makoto Tamada - Pramac Bridgestone Honda, nebo nekdo jiny ?, (ale kdo ?), nebo bude toto misto pronajmuto jine staji...!
* Tovarni tym Kawasaki nastoupi v uplne novem slozeni, misto letos neuspesnych McCoye - "Na 99% pojedu WSBK za NCR - Ducati", prohlasil Australan vcera v Bologni - a Pitta (rysuje se pro neho moznost v britskem sampionatu superbike za tym Monstermob - Ducati), a to Shinya Nakano a Alex Hofmann (ten vloni nekolikrat startoval za tento tym s divokou kartou). Dulezity je ale take prechod od pneumatik Dunlop na Bridgestone.
* Italska znacka Ducati vyrazi do nove sezony s dvema tymy a to v nasledujcim slozeni. Tovarni tym Ducati zustane celkem pochopitelne ve stejne sestave jako doposud, tedy s piloty Lorisem Capirossim a Troyem Bayllisem.
* Nove vytvoreny satelitni tym Ducati, Spanela Luise d´Antina (po neshodach s japonskou tovarnou odesel od Yamahy) ma pod smlouvou oba dva nejlepsi jezdce z WSBK 2003 a sice Neila Hodgsona a Rubena Xause.
* Zato dalsi italska znacka Aprilia ma ale uplne nove jezdecke obsazeni, nespokojeneho Edwardse (odesel sam) a zklamavsiho Hagu (nebyla mu obnovena smlouva i on posilhava po Monstermob - Ducati v britskem sampionatu) nahradi kompletne britska dvojice Shane Byrne a veteran Jeremy McWilliams. Ten se vraci k Aprilii po dvou letech v sedle Protonu.
* Robertsuv tym Proton bude testovat tento tyden ve Valencii a to poprve v sedle s Kurtisem Robertsem. Jestli bude druhym jezdcem Japonec Nobu Aoki, neni doposud jiste. A jelikoz po odchodu Bridgestone od Protonu, nejevi ani Michelin moc zajmu na vzajemne spolupraci, bude nejmladsi z rodiny Robertsu jezdit ve Valencii na Dunlopech ! Mimochodem, v minulych dnech koupila firma Proton 50% akcii skupiny MV Agusta, takze existuje opravdu moznost, ze se MV Agusta brzo objevi ve startovnim poli kubatury MotoGP.
* WCM Harris tym ma zatim pod smlouvou jen jedineho jezdce, Anglicana Chrise Burnse, nevi se vsak, na jakych strojich tym vubec pojede, ci zda dokonce nedojde ke slouceni s jinou staji.
* Jezdecke slozeni ale vubec nezmenila posledni japonska znacka, Suzuki. Oba dva Americane, tedy Kenny Roberts a John Hopkins zustavaji, ackoliv prave neucast exmistra sveta Robertse na poslednich testech a jeho nahrazeni testovacim pilotem Kosuko Akioshim zavdalo duvod ke ruznym spekulacim typu: "Kenny Roberts byl mel zaujmout volne misto u Repsolu" - to ale tym Suzuki Grand Prix vehementne o vikendu dementoval. A tak jedinou zmenou, ale pritom velmi podstatnou, je prechod na pneu Bridgestone.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist