FIM World Classic Series

Do letošního roku nám FIM společně s INCA připravili další světový šampionát. Toto mistrovství nám přiblíží motocykly let minulých.

V letošním roce budeme také svědky vzniku nového světového šampionátu, který dostal název Road Racing World Classic Series. Minimálně jeden z jeho závodů se pojede na našem území, když právo pořádat závod této série dostal Autodrom Most. Jedná se o šampionát veteránů a to nejen motocyklových, kterému sice chybí statut oficiálního Mistrovství Světa, ale Světová série jenž se objevila v názvu šampionátu jistě slibuje nádherné boje. FIM v těchto dnech vydala první pravidla pro závody tohoto šampionátu. Sice se ještě nejedná o žádné technické a jinak odborné věci, ale již alespoň můžeme vědět, co nás v závodech této série čeká.
Koordinátorem celého šampionátu se stala Mezinárodní asociace veteránů (International Classic Association - INCA). Všichni účastnící se jezdci musí být držiteli platné licence. Jednotlivé závody budou v délce minimálně 45 km a maximálně 50 km. Kvalifikace na tyto závody bude ve dvou možných podobách. Pořadatel může volit z formy dvou třicetiminutových kvalifikací nebo z formy jednoho volného tréninku (20 min.) a dvou kvalifikací (2x 20 min.). Ovšem v tomto bodě může dojít ještě ke změnám, které můžou upravit finální pravidla pro tyto závody, které hodlá FIM vydat v nejbližších dnech.
Důležitou částí každého závodu je pochopitelně zisk bodů pro nejlepší jezdce. V této otázce rozhodla FIM, že body se budou udělovat ve stejné podobě jako se udělují v jiných světových motocyklových šampionátech. Bude tedy přiděleno 25, 20, 16, 13, 11, ... atd. bodů. Zajímavostí je počítání celkového pořadí. Bude se započítávat o jeden závod méně. Na konci roku totiž bude každému závodníkovi vyškrtnut jeden nehorší výsledek.
A nyní to nejdůležitější. Kdo a co se může šampionátu zúčastnit. O jezdcích již byla řeč, musí mít pouze licenci. Stroje, které jezdci použijí, musí být čtyřtaktní soukromé nebo tovární motocykly, které byly vyrobené pouze pro závodní použití a to do roku 1972 nebo repliky těchto strojů. Obsah motocyklů musí být v rozmezí 351 až 500 ccm. Není povolené použít klasické cestovní stroje. Každý motocykl musí mít černé číslo na žlutém podkladu. Jako náhradní díly mohou být použité originální součástky nebo jejich kopie zaměřené na období výroby motocyklu. Pneumatiky musí být jednoho typu a se standardním vzorem. Nesmí se do pneumatik dělat žádné další řezy. Speciální pneumatiky na mokrou trať nejsou povolené. Velice dobrá zpráva se váže k samotné váze motocyklu, která není limitovaná a nemá tedy žádné omezení.
Kalendář závodů World Classic Series 2003
30. března - Velká Británie (Silverstone)
8. června - Rakousko (A1-Ring)
28. června - Španělsko (Albacete)
13. července - Velká Británie (Donington Park)
27. července - Německo (Sachsenring)
3. srpna - Holandsko (Assen)
17. srpna - Česká Republika (Brno) záložní termín
31. srpna - Česká Republika (Most)

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist