Filip Salač byl v Aragonii rychlý, zlobila ale technika

Další závodní víkend španělského mistrovství CEV se konal ve dnech 24. – 26. července 2015 na okruhu MotorLand Aragón. Ve třídě PREMOTO3 se tentokráte představilo 32 jezdců včetně Filipa Salače, který ve volných pátečních trénincích dominoval.

Sobotní kvalifikaci zahájil Filip se zvýšenou teplotou a v ne příliš dobré kondici, takže jsme si opravdu přiznali, že nám štěstí nepřeje. Přesto po celou dobu tréninku zajížděl výborné časy. Před koncem se ale začal propadat až na šesté místo. V posledním kole nicméně ukázal svou rychlost a vyjel si druhou pozici.

Do druhého odpoledního měřeného tréninku už nastupoval v dobré kondici a s odhodláním dojet si pro pole position. Team zvolil taktiku simulace závodu a Filip tak odjel znovu celý trénink bez zajetí do boxu na “starých“ pneumatikách. Třebaže svůj čas z první kvalifikace stačil vylepšit a všechna rychlá kola jezdil sám a stabilně, dvě kola před koncem začal klesat výkon motoru a v posledním už vypověděl službu úplně. Filip si tak vyjel celkově čtvrté místo na startovním roštu.

V nedělním warm-upu naše smůla pokračovala. Filip vyjížděl na trať a byl ze zezadu, chybou jezdce teamu Cuna de Campeones, poslán k zemi. Naštěstí se pád obešel bez zranění a motocykl byl našimi mechaniky rychle opraven. Filip zajel pouze jedno kolo a nemohl tak vyzkoušet opravený motor z předchozího dne.

Závod na dráze dlouhé 7,07kilometru vypsali na 12 kol a odstartovali přesně v 11:55 hodin. Už start nebyl pro Filipa příliš vydařený, ale do první zatáčky se zařadil na 4. místo a my doufali, že vybojuje co nejlepší umístění. Bohužel, každým kolem se propadal a jeho úsilí během celého závodního víkendu bylo zmařeno, když dojel až třináctý. Přesto, že se Filip po závodě nedokázal ubránit slzám a bezmoci z toho, že prakticky každý závod zmařila technika, je odhodlaný bojovat dál a doufat, že třeba už v příštím závodě, který je druhý víkend v září na okruhu Ricarda Torma ve Valencii, bude smůla prolomena.

Chtěli bychom poděkovat všem našim partnerům, bez kterých bychom tento sport nemohli dělat, dále pak celému teamu, jeho majiteli Tomasu Llopisu Salamu, mechanikům a především fanouškům. Celý víkend tu byl s námi Kuba Smrž, kterému patří velké díky za Filipovu podporu a předání cenných zkušeností.

„V sobotní kvalifikaci jsem se pohyboval po celý trénink nejhůře do pátého místa, a když přišlo poslední kolo, pustil jsem se do toho,“ řekl Filip Salač. „Vše šlo podle plánu, jenže v poslední zatáčce jsem musel předjet venkem pomalejšího jezdce a ztratil jsem tak první místo. Do odpoledního měřáku jsem nastupoval s druhým nejrychlejším časem. S týmem jsme se rozhodli pro simulaci závodu a jako jediný jsem trénink odjel na “starých“ pneumatikách. Zajížděl jsem výborné časy, ale v předposledním kole jsem začal cítit, že motorka ztrácí na výkonu. I přesto jsem to zkoušel dál a snažil se jet každý úsek na maximum. Bohužel na pole position to ale nestačilo.“

„Když mě pak odmávli, ubral jsem plyn a začalo se mi kouřit z motoru. Zastavil jsem u svodidel a vypnul motocykl. Mechanici pak pracovali dlouho do noci, aby motorku opravili. V nedělním warm upu jsem měl smůlu při nájezdu na trať. Jezdci si zkoušeli start, což je při výjezdu z boxu zakázáno. Jezdec z týmu Cuna de Campeones zavadil o moje zadní kolo, což nás oba stáhlo k zemi. Zvedl jsem motorku a běžel s ní do boxu, abych stihl alespoň jedno kolo a odzkoušel motor.“

„Už od startu mi jezdci začali ujíždět a postupně jsem se propadal, protože motorka neměla potřebný výkon a závod jsem dokončil na třináctém místě. Moc děkuji mechanikům, kteří hodně makali, všem sponzorům, rodině a Kubovi Smržovi, který mi dost pomáhal. Jsem smutný, ale na druhou stranu jsme o tomto víkendu odvedli velký kus práce! Nyní se připravuji na "domácí" závod ve Valencii. Děkuji všem, Váš Filip.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist