Ducati o letošní sezóně

U továrního týmu Ducati Marlboro již začali s analýzou letošní sezóny. První hodnocení se již dostává do médií.

Ať již dopadne nedělní závod třídy MotoGP ve Valencii jakkoliv, vždy se bude vzpomínat na tuto sezónu jako na sezónu, kdy se po mnoha letech objevili v závodech nejprestižnější motocyklové třídy pouze stroje se čtyřtaktními motory. Jedním ze zcela nových projektů byl i italský projekt továrny Ducati, která se svým strojem Desmosedici získala nejen osm pódiových umístnění, ale i jedno vítězství.
Je tomu právě rok, kdy veřejnosti byl poprvé představen tento úžasně rychlý motocykl, když Troy Bayliss a testovací jezdec Vittoriano Guareschi absolvovali několik kol před Grand Prix Valencie 2002. Po roce lze hodnotit a shromažďovat první dojmy.
"Byl to pro nás úžasný rok, stěží mohu uvěřit, že pomalu končí," říká šéf týmu Ducati Marlboro pan Livio Suppo. "Zažili jsme několik velmi skvělých pocitů během posledních sedmy měsíců. Tyto pocity nám pomohly velmi rychle absolvovat tuto sezónu. Jedno vítězství, osm pódií a tři Pole Position jsou neuvěřitelným úspěchem v našem prvním roce. Také jsme skončili druzí v hodnocení konstruktérů a Loris Capirossi si předem zabezpečil čtvrté místo v celkovém pořadí. Takovéto výsledky byly pro nás před jedním rokem pouze snem. Je škoda, že Troy může ztratit své páté místo, které si udržoval tak dlouho, ale on je vynikající ve svém debutujícím roce v MotoGP. Doufám, že oslavíme velký rok dvěma dobrými výsledky ve Valencii. Nebudeme usínat na našich vavřínech, když závodění končí. Již v úterý zahájíme testovací program pro start sezóny 2004. Nakonec patří můj dík všem co byli zapojení do tohoto projektu. Děkuji jezdcům, týmu, továrně, našim technickým partnerům jako jsou Michelin, Shell a samozřejmě také všem našim fanouškům. Oceňujeme jejich podporu a těšíme se na ještě lepší rok 2004."
Zatímco tým se dívá již k roku 2004, nesmí pochopitelně zapomenou ani na poslední závod roku 2003, který absolvují společně s ostatními jezdci na lstivém, pomalém a klikatém okruhu Ricardo Torma v Cheste u Valencie.
"Valencia je velmi divný okruh," říká technický ředitel týmu Ducati Marlboro Corrado Cecchinelli. "Je to spojení klikaté sekce s dlouhou cílovou rovinkou. Rovinka sice není nejrychlejší z důvodu pomalé zatáčky, ze které se na ní najíždí, ale je hodně dlouhá. Výkon motoru a tah ze zatáček je ve Valencii velmi důležitý. Na okruhu je několik lstivých sekcí. Na konci listopadu jsme ve Valencii testovali, ale motocykl se od té doby hodně změnil. Myslím si, že data z toho testování budou pro tento víkend použitelná. Oba naši jezdci na tomto okruhu již jezdili a tak nejdeme do toho tak naslepo jako například v Motegi a Riu."

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist