Dozvuky z Australie (250 ccm)

A zajimave jsou pochopitelne i nazory prednich protagonistu te stredni kubatury.

Dozvuky z Australie (250 ccm)
Novy mistr sveta jel pouze na jistotu
Danielovi Pedrosovi stacily u protinozcu dva bodiky k zisku titulu nejmladsiho mistra sveta kubatury do 250 ccm vubec. Ale „Pedrossi“ si velmi dobre pamatoval lonsky Phillip Island...“Byl to pro me velmi komplikovany vikend, mel jsem problemy uz v treninku, kde jsem take spadl a navic jsem stale myslel na svuj pad z predesleho roku.“, rikal nejlehci jezdec teto obsahove tridy. A tak se nakonec objevil stastny mlady Spanel na stunich vitezu s tvari pomalovanou na modro, jako podekovani svemu hlavnimu sponzorovi.
Spokojeny Sebastian Porto
Po svem ctvrtem letosnim vitezstvi mel argentinsky pilot velmi dobrou naladu. „Na celkove prvenstvi v mistrovstvi sveta jsem pochopitelne vubec nemyslel, nebot nam bylo vsem v tymu jasne, ze ty potrebne dva bodiky v zaverecnych dvou zavodech ziska Dani celkem bez problemu. A tak jsme se koncentrovali pouze na dnesni vitezstvi. To take znamenalo, ze nam uz nikdo nemuze vzit celkove druhe misto. Nejdrive to poradne oslavime a pak muzeme jet ve Valencii opet naplno a tak bojovat o dalsi vitezstvi.“ Co se tyka pristiho roku, tak by chtel jeho dosavadni sef Jorge „Aspar“ Martinez smlouvu s jihoamericanem pochopitele prodlouzit, ale. „Vzhledem k tomu, ze nebude zaveden celkovy hmotnostni limit pro tuto kubaturu ani pro rok 2005, tak se pochopitelne nebranim ani eventuelnim nabidkam z kubatury MotoGP“,rika tovarni jezdec Repsol Aprilie Sebastian Porto.
Novacek teto kubatury zaril v cili stestim
V lonskem roce se stal Alex de Angelis vicemistrem tridy 125 ccm a ted o vikendu tak stal po nemeckem Sachsenringu uz letos podruhe na stupnich vitezu. „Zase jsem jednou dokazal, ze mohu i v teto tride jezdit uplne vpredu. Minuly tyden jsem sice tesne propasl podium, ale nyni to konecne vyslo. Pochopitelne bych byl spokojenejsi, kdybych skoncil za Portem o neco bliz, ale je to pro nas vsechny rok uceni, to nesmime zapomenout“, rikal jezdec ze San Marina.
Pausa zavinena neobvyklym zranenim mu jen prospela
Manuel Poggiali „odevzdal“ tedy svuj titul defnitivne do rukou Spanela, ale pausa zavinena neobvyklym zranenim pri doplnkovem squashi mu jen prospela. Odjel totiz velmi dobry a cisty zavod, ktery okomentoval exmistr sveta nasledovne: „Vic jak treti misto nebylo dnes mozne. Ovsem objektivne musim priznat, ze moje predchozi zraneni nijak neovlivnilo muj vykon. Nyni se chci ukazat pri finale ve Valencii v tom nejlepsim svetle“, dodal tovarni jezdec Aprilie.
Osamoceny Toni Elias
Tovarni jezdec Hondy se zrejme pomalu louci s touto tridou a tak byl take on celkem spokojeny. „Po devate startovni pozici nemohu byt nestastny, za cely vikend se nam nepodarilo najit optimalni Set-Up a tak jsem jel cely zavod uplne sam...“, vysvetloval Spanel Toni Elias, jehoz dalsi kroky miri ke stejnemu sponzorovi – tedy Fortune -, ale misto Hondy 250 ccm, by mohl sedlat „plnokrevnou“ Yamahu .
Darek sefovi k narozeninam ?
Neobvykla spokojenost vladla o vikendu v tymu Aprilia Germany. Tym, zvykly za dob Ralfa Waldmanna vitezit, je nyni rad za jakyvkoliv bodovy prinos. Popularni sef tymu Dieter Stappert oslavil ve stredu v Australii sve 62. narozeniny a oba dva piloti ! jeho tymu mu dali jako darek umisteni v Top – Ten, coz opravdu necekal nikdo. Uspesnejsim v cili byl nakonec 17-ti lety Brit Chaz Davies (6.): „Kdyz jsem predjel vnejskem Roberta Rolfa v useku zvanem „Siberia“, tak to byl opravdu pozitek ´z jizdy ! A o nekolik kol pozdeji to vyneslo dalsiho tovarniho jezdce Hondy, Aoyamu a toho jsem zas pro zmenu podjel. A hned na to jsem ho take bez problemu zestrasl. Proste, byl to neuveritelny zavod. Motor bezel uz v treninku fantasticky, jen s „Quick – Shifter“ jsme meli problemy“, vykladal prakticky bez preruseni mlady britsky pilot. To jeho tymovy kolega, „studeny“ Sved Johan Stigefelt (9 misto) jel zrejme v Australii za Aprilia Germany naposled, nebot vzhledem k nezaplacemu „sponzorskemu prispevku“ ho ma ve finalove Valencii nahradit movitejsi jezdec. Ale, kdo vi, umisteni u protinozcu muze vse jeste otocit...
Myslenkami zrejme uplne nekde jinde ?
Jeste v prvni polovine sezony se zdala byt pozice tovarniho pilota Aprilie, Fracouze Randy de Puineta prakticky neotresitelna. Po peti absolvovanych zavodech dokonce vedl prubeznou tabulku a mel na svem konte 98 bodu, zatimco Dani Pedrosa nasbiral jen 90 bodu. Ale z kruhu pribuznym tovarne Aprilia se mezitim proslychalo, ze...:Tak dlouho se staral o mozne prestupy v roce 2005, az se zapomnel koncetrovat na vlastni zavody a padal stale vice a vice“. Francouz ale oponuje. „Po spatnem startu jsem se snazil ziskat nazpet ztracenou pozici, ale najednou mi proste ustrelilo predni kolo...“.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist