Čtvrtý díl MEZ MČR

O tomto víkendu na autodromu v Mostě pokračuje Mistrovství republiky silničních motocyklů.

Již zítra se začnou jezdci našeho mistrovství přetahovat o pozice v měřených trénincích pro postavení na startu čtvrtého závodu letošní sezóny, který se o tomto víkendu jede na mosteckém autodromu. Připomeňme si tedy krátce stav letošní sezóny a tím zároveň nastiňme jednotlivé šance do nedělních závodů.
GP 125 ccm:
Tak jako všechny ostatní třídy sledované tímto serverem, tak i třída 125 ccm má odjeté tři závody (Trenčín, Brno a Hradec Králové). Ve všech těchto závodech jsme viděli tři různé vítěze, když v Trenčíně zvítězil domácí, slovenský jezdec Mario Pavkovič, v Brně mladý a především nadějný jezdec Patrik Ertl, no a v posledním závodě přivedl Michal Březina nový stroj FGR k prvnímu výraznému úspěchu, když se radoval ze zaslouženého vítězství. Ani jeden z těchto jezdců však není na prvním místě celkového hodnocení šampionátu. Zde vládně žena, když zejména svými dvěmi druhými místy (Brno, HK) dokázala Markéta Janáková získat celkem 53 bodů.
Na druhém místě je se ziskem 45 bodů Michal Březina, který bude právě s Janákovou patřit v Mostě mezi nejvážnější kandidáty na zisk vítězství. Slovák Mario Pavkovič (41 bodů) zvítězil v úvodním závodě a v Brně si dojel pro třetí místo. Jenže pak přišel Hradec a s ním i jedna z hrubých chyb tohoto jezdce, po které následoval zcela zbytečný pád, při kterém Mario utrpěl zranění prstu na ruce, které se nakonec ukázalo vážnějším než se v prvních okamžicích zdálo a tento dnes nejlepší jezdec Slovenska v této třídě zřejmě v Mostě nebude startovat, či nastoupí s dost velkým handicapem.
Stejně jako třetí v celkovém hodnocení - Pavkovič, tak i čtvrtý Patrik Ertl (34), nedokončil závod v Hradci pro havárii, při které si způsobil zranění, jenž nemusí mladou naději pustit na start čtvrtého závodu.
Páté místo v celkovém pořadí obsadil po třetím místě v hradeckém závodě Martin Holoubek (29), který tak vzhledem k možnosti neúčasti dvou jezdců z první pětky může zaútočit na třetí místo celkové klasifikace.
GP 250 ccm:
Tři závody a tři vítězství. Tak lze napsat o třídě čtvrtlitrů a jejímu vedoucímu jezdci Radomilu Rousovi, který tak potvrzuje roli, jenž si stanovil před zahájením sezóny. Rous vzhledem k polovičním bodům získal celkem 37,5 bodů, ale i tak již začíná získávat náskok před ostatními jezdci.
O druhé místo se však bojuje ve velkém stylu, když současně druhým je Němec Henrik Voit, který za své tři třetí místa nashromáždil 24 bodů a tedy o pouhý jeden více, než má na třetím míst slovenský mladík Jaroslav Černý. O další tři body méně má na čtvrtém místě další z nováčků této třídy – Michal Filla, který sice první závod vynechal (???), ale v dalších si dokázal dojet vždy pro druhé místo za vítězným Rousem. Blízký kontakt se druhým místem v celkovém hodnocení má i pátý, další německý jezdec, Nico Kehrer (17,5) a tak právě souboj o druhé místo za Rousem by mohl v Mostě patřit k tomu nejlepšímu co přinese nedělní den.
Supersport:
Stejně jako v nejslabší třídě, tak i ve třídě šestistovek, zvítězili ve třech dosavadních závodech tři různí jezdci a stejně jako ve třídě 125 ccm, tak i zde je na čele šampionátu muž, který letos ještě nepoznal pocit z vítězství. Tímto mužem je Jiří Fejta (53), který si se svou Kawasaki sice již dvakrát dojel pro druhé místo, ale na úplný vrchol pódia se ještě nepodíval, a proto snad právě v Mostě by mohl patřit mezi nejaktivnější jezdce.
Stop & Go a následné odstoupení z hradeckého závodu připravilo Jindřicha Hudečka (41) nejen o vedení v šampionátu, ale také mu vytvořilo výraznější odstup na vedoucího jezdce, když nyní na druhém místě ztrácí na Fejtu celkem 12 bodů.
Na třetím místě v celkové klasifikaci je další stroj Kawasaki, který tentokráte patří jednomu z nejlepších jezdců volné třídy do 600 ccm – Jiřímu Brožovi (37), jemuž však o pouhý jeden bod dýchá na záda Pavel Ouda, který svých 36 bodů získal zásluhou dvou pódií v posledních závodech. Páté místo patří v celkovém hodnocení Marku Hettychovi, jenž pravidelnou účastí na bodovaných místech a zároveň solidním výkonem v jednotlivých závodech, získal celkem 29 bodů.
V této třídě bych se chtěl zmínit ještě o dvou jezdcích, kteří sice v první pětce nejsou, ale kteří patří k absolutní špičce našeho mistrovství. Těmito jezdci jsou Torsten Fritzsche (GER) a Jiří Kadeřábek (CZE). Oba sice jeli pouze jeden závod, ale oba v tom svém závodě zvítězili a tak při předpokládané účasti v mosteckém závodě, budou jistě patřit k nejvážnějším uchazečům o své další vítězství.
Superstock:
Malá účast v hradeckém závodě sice zapříčinila rozdělení pouze polovičních bodů, přesto i třetí místo dokázalo udržet ve vedení “štoků“ německého jezdce a loňského Mistra Republiky této třídy Alfreda Lugera, který prozatím získal 53 bodů a tedy o pouhých 2,5 bodu více než na druhém místě Marek Svoboda. Zajímavostí jistě je i jištění, jak se dokázali někteří naši jezdci oproti loňskému roku zrychlit, když loni bezkonkurenčního Lugera nejenže dvakrát porazil právě Svoboda, ale v Hradci i nováček této třídy Tomáš Mikšovský (30 bodů), kterému patří i třetí místo v celkové klasifikaci.
Souboj Luger – Svoboda – Mikšovský, doplněný nejen o Matěje Smrže lze očekávat i v mosteckém závodě, který napoví více o jednotlivých šancích těchto jezdců, než nám naznačil poslední podnik na velmi špatně připraveném okruhu po hradeckém letišti.
O čtvrté a páté místo se s dvaceti body přetahují Petr Pazdera a Raymond Borowczak, jenž kvůli zranění vynechal poslední závod (zraněné koleno z Hradce, kde doplatil na nesmyslně postavenou trať). Čtvrtý je nyní Borowczak a to zásluhou pátého místa z Brna.
Superbike:
Třída nejsilnější, tedy třída Superbike, zná ve třech závodech také tři vítěze, z nichž vítěz posledního závodu – Pavel Veselý vede i celkovou klasifikaci této třídy, když dokázal letos nashromáždit 58 bodů. Na druhém místě je i přes svou neúčast v posledním závodě, brněnský Jiří Mrkývka (45), který má těsně za svými zády svého kolegu Jiřího Drážďáka (41), jenž se na třetí místo celkové klasifikace propadl zejména kvůli své diskvalifikaci v Hradci Králové.
V těsném sledu je ještě i čtvrtý Jiří Trčka (39), který však za obhajobou titulu nevykročil zrovna ráznými kroky a to i přestože vlastní zřejmě nejkvalitnější materiál českého superbikového pole v podobě loňského stroje Neila Hodgsona – Ducati 998 F01.
Páté místo ve třídě Superbiké drží po třech závodech nejlepší z cizinců Stefan Holz z Německa. Náš šampionát silničních motocyklů dosáhne těmito závody své poloviny a tak již budeme moci pravděpodobně blíže určit, kde hledat kandidáty na titul. I když počasí na tento víkend není předpovídáno na zrovna nejlepší podmínky k jízdě na motocyklu, jistě se můžeme těšit na zajímavější závody, než jsme viděli při posledním podniku v Hradci Královém.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist