Bursa musel pádem řešit závadu brzd

Hrůzně vypadající nehodou skončil pro Michala Bursu pátý podnik mistrovství světa Endurance, který se konal na rakouském okruhu A1-Ring.

Bursa musel pádem řešit závadu brzd Hrůzně vypadající nehodou skončil pro Michala Bursu pátý podnik mistrovství světa Endurance, který se konal na rakouském okruhu A1-Ring. Jediný český účastník světového šampionátu ve vytrvalostních závodech silničních motocyklů havaroval v první části šestihodinového klání, když jeho stroj přestal brzdit vinou uvolněných třecích segmentů na předním kole.
Německá stáj Team KFM-Herber Endurance, ve které Bursa letos startuje se Suzuki GSX-R 1000, se v kvalifikaci před rakouským závodem potýkala s technickými problémy. Český jezdec jako tradičně nejrychlejší zástupce týmu tak vybojoval až patnáctou pozici na startu. „Problém byl s přidáváním plynu. Motor nešel do otáček a postrádal vyšší výkon,“ vysvětloval zkušený závodník z Prahy.
Závadu ovlivňující výkon motoru se však později podařilo identifikovat a odstranit. Němec Hans Herber startující jako první z týmové sestavy proto podstatně zrychlil a začal výsledek stáje vylepšovat. Michal Bursa pak po první výměně pneumatik a doplňování paliva pokračoval již na jedenácté pozici. Jeho souboj se soupeři o další postup ve výsledcích ovšem netrval dlouho. Po absolvování dvou okruhů znenadání přestala Suzuki brzdit a Bursa musel vzniklou situaci řešit pádem.
Celý hrůzně vypadající incident, z něhož český jezdec jen díky velkému štěstí vyvázl bez vážnější újmy na zdraví, se odehrál ve známé zatáčce Remus. Před tímto úsekem motocykly zpomalují z maximální rychlosti téměř 300 km/h. Český závodník měl ovšem v tu chvíli najednou k dispozici pouze méně účinnou zadní brzdu. „Při výměně kola v boxech se po chybě jednoho z mechaniků na předku uvolnily brzdové desky a vypadly,“ začal s popisem své havárie Bursa. „Bylo jasné, že do ostré pravé zatáčky už dostatečně nezpomalím, v takové rychlosti ji nemohu projet a protože jsem se nechtěl zastavit až o svodidla, musel jsem motorku položit. Navíc bylo třeba stroj nasměrovat tak, aby nesestřelil některého ze dvou jezdců, kteří již měli do zatáčky namířeno,“ líčil dále čtyřicetiletý závodník odvíjející se drama, ve kterém se podle svých slov proměnil v neovladatelnou letící bílou čoudící kouli. „Asi jsem se podruhé narodil. Viděl jsem to hodně špatně. Byla to rozhodně nejhorší příhoda, jakou jsem za více než dvacet let při závodech zažil. Že jsem vše nakonec přečkal jen se spálenou rukou je zázrak a děkuji za to pánu Bohu, nebo spíš tátovi, který je můj anděl strážný a zase mi jednou hodně pomohl,“ říkal dále Michal Bursa a dodával: „Bohužel nakonec kolizí utrpěl více jeden ze slovenských jezdců, kterého i přes všechnu moji snahu neovladatelná motorka kapotáží zasáhla v zatáčce do kolena.“ Motor Sport Media MSM 2000
Lapáček Karel
tel.: 472 775 739, 728 938 663 nebo 777 315 663
e-mail: msm2000@seznam.cz

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist