130R již neexistuje

Jedna ze slavných zatáček nejen motocyklového Grand Prix již neexistuje. Zatáčka 130R na okruhu Suzuka byla přestavěná a je tak připravena ke své první zkoušce, která bude 6. dubna.

Na japonském okruhu Suzuka skončily rekonstrukční práce na přestavbě zatáčky 130R a na cílové šikaně. Zatáčka 130R (130 – poloměr zatočení) byla zcela přebudovaná. V první fázi byla zatáčka jednak rozdělená na dvě části, kdy například poloměr v první části je jen 85 m a přechází do druhé části, která má poloměr 340 m. dále po výjezdu následuje další zatáčka o poloměru pouhých 65 m. Po přebudování tedy ze slavné zatáčky jejíž sílu poznal například i náš Tomáš Enge při svém zdejším startu s vozem Prost Formule 1, zbude pouze onen obávaný název 130R. Nad zatáčkou se zároveň dokončují práce na dvou tribunách, ze kterých bude přehledný výhled na celou tuto obávanou pasáž. V zatáčce 130R byla následně prodloužená bezpečnostní zóna a to tak, že na okraj samotné dráhy navazuje nejprve asfaltová zóna a až po ní bezpečnostní zóna se stěrkem.
Další rekonstrukce součastně proběhly na přestavbě závěrečného retardéru, který nyní zcela změnil svůj vzhled. Z původní ostré pravé s přechodem do ostré levé se nyní stala jakási dvojitá šikana s ostrými pravými a levými zatáčkami, které na výjezdu navazují do táhlé pravé jenž končí na dlouhé cílové rovince.
Jezdci třídy MotoGP si budou moci změny na okruhu Suzuka vyzkoušet při letošních posledních IRTA testech, které se na japonském okruhu jedou pouhý týden před startem letošního šampionátu Moto Grand Prix, tedy v termínu 30. – 31. března 2003. Jezdci třídy 125 ccm a 250 ccm poznají změny až při samotném volném pátečním tréninku na Grand Prix Japonska.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist