TT 2011 - supersporty podruhé

Druhý závod supersportů na letošním ročníku závodů Tourist Trophy na ostrově Man se stal kořiští Garryho Johnsona, který tak slavil své premiérové vítězství na Isle of Man. Opakovaný start tohoto závodu byl kvůli dešti posunut o celý den.

V prvním opakovaném závodě supersportů vyhrál - jak známo - s 8 sekundovým náskokem Bruce Anstey na Hondě před Keithem Amorem na motocyklu stejné značky a o 16 sekund před Guy Martinem se Suzuki. Ten pondělní závod se bohužel neobešel bez tragické havárie Dereka Briena a restartovaný závod se pak jel na pouhé tři okruhy.
Ale pojďme rychle k dnešku: Nejžhavější otázka před jeho startem zněla, zda se konečně Guy Martin dočká svého prvního vítězství na Manu? A zde je odpověď! 
Vítězem dnešního závodu se stal nejlepší Newcomer z roku 2007, Garry Johnson, pro kterého to dnes bylo jeho premiérové vítězství na Isle of Man. Druhý skončil John McGuiness a až třetí místo patřilo miláčkovi obecenstva na motoristickém ostrově, Guy Martinovi.  
Už v prvním kole se závod skončil pro Top favorita Michaela Dunlopa, který na úseku Ballacraine musel odstavit svou Yamahu pro technický defekt. Bylo to pro něho obrovské zklamání, včera totiž suverénně vedl v závodě, který byl pro déšť prerušen...

Pozdější vítěz Johnson vedl už po prvním kole o 10 sekund před McGuinnessem. Jak druhý McGuinness, tak třetí v cíli Martin, měli ale obrovský kus štěstí na své straně, když profitovali ze smůly jasně na druhém místě jezdícího Camerona Donalda. Ten měl technické potíže v posledních kilometrech posledního kola ze sjezdu, kdy byl na mezičasech jasně druhý. 

Hodně bláznivé bylo vyvěšení červené vlajky ve druhém kole u Ramsey, ovšem nikde jinde na okruhu tato vlajka vyvěšena nebyla. Piloti zpomalili, jelikož ale další červenou vlajku už neviděli, tak se postupně zase rozjeli do závodního tempa...!

Jinak pro McGuinnesse to bylo jeho 50. podiové umístění na závodech Tourist Trophy!

Isle of Man TT fuelled by Monster Energy - Supersport, 2. závod

01- Gary Johnson – East Coast Construction – Honda CBR 600RR – 1h13’07.95 (123.819)
02- John McGuinness – Padgetts Motorcycles – Honda CBR 600RR – 1h13’16.35 (123.582) 03- Guy Martin – Relentless Suzuki by TAS – Suzuki GSX-R 600 – 1h13’29.28 (123.220 mph) 04- Keith Amor – KBMG Racing – Honda CBR 600RR – 1h13’37.67 (122.986 mph)
05- Bruce Anstey – Padgetts Motorcycles – Honda CBR 600RR – 1h13’43.85 (122.814 mph) 06- Conor Cummins – McAdoo Kawa Racing – Kawasaki ZX-6R – 1h15’24.68 (120.077)
07- Ben Wylie – Ben Wylie Racing – Yamaha YZF R6 – 1h15’33.25 (119.850 mph)
08- Roy Richardson – Barnes Racing – Yamaha YZF R6 – 1h15’56.04 (119.251 mph)
09- James Hillier – Bournemouth Kawa Racing – Kawasaki ZX-6R – 1h16’03.09 (119.067)
10- Mark Buckley – Energy Armor Racing – Kawasaki ZX-6R – 1h16’27.92 (118.422 mph)
11- Russ Mountford – Northpoint Racing – Yamaha YZF R6 – 1h16’31.79 (118.322 mph)
12- Dean Harrison – Bell Yamaha – Yamaha YZF R6 – 1h16’56.19 (117.697 mph)
13- Paul Owen – Team #98 – Yamaha YZF R6 – 1h17’04.89 (117.476 mph)
14- Roger Maher – Slick Performance – Yamaha YZF R6 – 1h17’20.96 (117.069 mph)
15- Robert Barber – PRB Racing – Suzuki GSX-R 600 – 1h17’31.88 (116.794 mph)
16- Luis Carreira – CD Racing – Yamaha YZF R6 – 1h17’33.27 (116.759 mph)
17- Ivan Lintin – Ivan Lintin Racing – Suzuki GSX-R 600 – 1h17’44.82 (116.470 mph)
18- Robert Wilson – Stoddart Racing – Kawasaki ZX-6R – 1h17’50.47 (116.329 mph)
19- Ian Pattinson – Merlin Sidecars – Yamaha YZF R6 – 1h17’54.95 (116.218 mph)
20- Daniel Cooper – Centurian Racing – Triumph Daytona 675 – 1h18’01.48 (116.056 mph) 21- Paul Shoesmith – Ice Valley Racing – Yamaha YZF R6 – 1h18’06.54 (115.930 mph)
22- Stefano Bonetti – Speed Motor – Honda CBR 600RR – 1h18’24.52 (115.487 mph)
23- Gary Carswell – Carswell Racing – Kawasaki ZX-6R – 1h18’59.17 (114.643 mph)
24- Daniel Hegarty – Crosslane Garage – Kawasaki ZX-6R – 1h18’59.53 (114.634 mph)
25- Bill Callister – Kaka Racing – Yamaha YZF R6 – 1h19’13.04 (114.308 mph)
26- Scott Wilson – Diamond H Servlite – Yamaha YZF R6 – 1h19’15.38 (114.252 mph)
27- Herve Gantner – Rhino Universal – Honda CBR 600RR – 1h19’19.06 (114.164 mph)
28- David Hewson – Ch’Ien Acupuncture Clinic – Yamaha YZF R6 – 1h19’19.15 (114.162)
29- Maria Costello – CMS Costello Racing – Yamaha YZF R6 – 1h19’52.20 (113.374 mph)
30- David Madsen Mygdal – Quayside Tyre – Yamaha YZF R6 – 1h20’08.56 (112.989 mph)
31- Lee Vernon – Vernon Racing – Triumph Daytona 675 – 01h22’13.24 (110.133 mph)
32- Samuel Dunlop – Crossan Motorcycles – Yamaha YZF R6 – 01h23’06.20 (108.963)
Druhý závod sajdkár na TT 2011 byl v podstatě úplně jasnou záležitostí dua Klaus Klaffenböck a Dan Sayle, ovšem v posledním kole měl tento pár technické problémy a závod tak vyhráli John Holden/Andrew Winkle s náskokem 45 sekund před dvojicemi Conrad Harrison/Mike Aylott a Tony Elmer/Darren Marshall.

Klaffenböck začal závod ve velkém stylu a vedl už o 20 sekund. V posledním kole ale kvůli technickému problému ztratil mezi úseky Ramsey a Bungalow v kopcích skoro 30 sekund a tak musel jen nečinně přihlížet, jak se před něho dostali Harrison, Elmer, Tim Reeves/Gregory Cluze a Ben a Tom Birchallové - rakouský jezdec tak skončil v cíli až šestý.  

 

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist