Zůstává 16 jezdců v 11 týmech

Druhé kolo selekce kubatury MotoGP na rok 2012 zmenšilo počet nových týmů na 11, ve kterých je přihlášeno 16 pilotů. Jedná se pouze o nové týmy a jezdce, do kterých není započítáno stávajících 17 pilotů v 10 týmech právě probíhající sezóny 2011.

30. dubna 2011 oznámila oficiálně FIM, že se 13 týmů s 21 jezdci, kteří momentálně nezávodí v MotoGP, seznámilo s podmínkami a pravidly, za jakých se mohou zúčastnit závodů MotoGP v roce 2012. Tyto týmy byly dále vyzvány, aby svůj zájem potvrdily a předložily detailní plány své účasti a zaslaly je IRTA. Deadline druhého kola tak byla v sobotu 14. května.

Během závodního víkendu se IRTA a Dorna dohodly po předložených dokumentech jednotlivých týmů dát příležitost ve druhém kole 11 týmům se 16 jezdci, které tedy postupují dále do dalšího výběru. Vybrané týmy musí složit do pátku 3. června kauci u IRTA.

Při katalánské Grand Prix pak rozhodnou Dorna a IRTA, kterým týmům bude nabídnuta smlouva na rok 2012 pro účast v závodech královské kubatury MotoGP. 

Ty týmy, které se rozhodnou zapsat jako týmy CRT, budou pak muset být akceptovány členy komise Grand Prix. Po katalánské Grand Prix bude zveřejněn seznam akceptovaných týmů.
Šéf Dorny Carmelo Ezpeleta tak zřejmě nebude mít žádný problém, naplnit startovní rošt MotoGP na rok 2012 plánovanými 22 jezdci a motocykly: "Maximálně jich pojede 24, ale dvě místa nechávám stále volná pro BMW", říká CEO Dorny.

U dosavadních 17 letošních jezdců v 10 týmech se dají očekávat tyto změny: Honda plánuje i nadále čtyři tovární motocykly s jezdci Pedrosou a Stonerem (Repsol Honda), Simoncellim (Gresini San Carlo) a Doviziosem (LCR Honda). A k tomu je nutno připočítat H. Aoyamu (Gresini) a Eliase (LCR) se satelitními motocykly. Zde je ale možné počítat s tím - v rámci úspor - že druzí jezdci týmů Fausta Gresiniho a Lucia Cecchinella pojedou jako CRT.

Yamaha počítá určitě s Lorenzem, druhý jezdec by mohl být na 90% Spies, ačkoliv zatím nemá smlouvu a také jeho výkony nejsou zrovna přesvědčivé.

Tech3 Yamaha má jasného prvního jezdce, tedy Cala Crutchlowa, o druhé místo se zřejmě "poperou" Stefan Bradl a Colin Edwards.

Tovární tým Ducati by měl jet v nezměněnné sestavě, s Valentinem Rossim a s Nicky Haydenem. Další dva tovární motocykly si objednal Aspar, pro Barberu a Simona?.

Pramac Ducati má smlouvu na rok 2012 s Capirossim a měl by zůstat i Randy de Puinet. Ale situace tohoto týmu je hodně nejistá. 
Český tým Cardion AB Motoracing pojede pochopitelně v nezměněnné sestavě, s brněnským pilotem Karlem Abrahamem a samozřejmě na Ducati.

Suzuki se doposud vůbec nevyjádřila ohledně svých plánů na rok 2012! Jelikož se tato továrna potácí díky špatnému prodeji svých motocyklů v nejhorší krizi, jakou doposud zažila, tak se dá těžko předpokládat, že by svůj tovární tým rozšířila na dva jezdce. Ba naopak, vzhledem ke stále se snižujícímu budgetu pro závodní tým se proslýchá, že Suzuki sice pojede, ale s motocyklem o objemu 800 ccm, neboť to pravidla dovolují.

 

 

 



Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist