Zákaz aerodynamických křidélek je pro Ducati těžko přijatelný

Po závodním víkendu v Assenu vyšlo nařízení Komise Grand Prix, které překvapivě zakázalo aerodynamická křidélka v kategorii MotoGP. V letošním roce motocykly sezonu dokončí s tím co je schváleno, ale od roku 2017 už na kapotážích žádné podobné prvky neuvidíme. Šéf Ducati Gigi Dall'Igna to ale vnímá jako nefér postup ze strany jejich rivalů.

Italská Ducati začala s aerodynamikou pracovat už před lety a její technici dokázali z této dosud neprobádané oblasti vytěžit výhodu, která byla natolik viditelná, že na to museli zareagovat také všichni ostatní výrobci. Aerodynamická křidélka jsme najednou uviděli na prototypech Yamahy, Hondy, Aprilie nebo Suzuki.

Nakonec vše skončí dřív než mělo šanci se rozvinout do nového, do této chvíle možná podceňovaného, oboru aerodynamiky. Otázka bezpečnosti byla skloňovaná snad ve všech pádech a jelikož výrobci nenašli společnou řeč, Komise Grand Prix křidélka od nadcházející sezony zakázala.

Podle Gigi Dall'Igna to ale byla jen záminka rivalů Ducati k tomu jim odebrat tuto nespornou výhodu. „Otevřeli jsme cestu a oni nás zastavili,“ uvedl Gigi Dall'Igna pro italské noviny Gazzetta dello Sport. „Tam nebylo nic nebezpečného, a motorka s křidélky je rozhodně bezpečnější, protože při wheelies ztrácíte kontakt předního kola s vozovkou.“

„Jsem smutný, že něco tak důležité jako bezpečnost bylo komisí Grand Prix použito k odůvodnění zablokování technického řešení, které nám dávalo výhodu. Podle mě není takový způsob férový,“
řekl Dall'Igna, který dodal, že je třeba udržet stabilní předpisy a neměnit je jen proto, že někdo nalezl výhodné řešení.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist