Za revu motoru

Prectete si nekolik zajimavosti, ktere se udaly v minulych dnech.

Za revu motoru
Jeste jednou Rossi a jeho „snezna havarie“
Dle ocitych svedku lyzarske havarie Valentina Rossiho s italskym danovym poradcem Claudiem Bertem se sestinasobny mistr sveta, ktery sjizdel sjezdovku v Madonna di Campiglio na snowboardu, okamzite po srazce staral o zraneneho Rimana tak dlouho, dokud se nedostavila prvni pomoc a nedopravila Berteho do nemocnice, kde mu byl na „naordiovan“ 5-ti nedelni sadrovy obvaz. Presto hrozi Rossimu obzaloba za „ohrozeni bezpecnosti na verejnem prostranstvi“.
Aprilia pocita se starty na „Wild Card“ v kubature MotoGP
Presto, ze se tovarna z Noale oficielne odhlasila z kralovske kubatury MotoGP, bude vyvoj trivalcoveho motocyklu Aprilia RS3 Cube nadale pokracovat. Testovaci jezdec Marcellino Lucchi dostane moznost startovat na nekolika zavodech s divokou kartou a pokud se ukaze, ze s obsahem nadrze 22 litru bude stroj vice schopny konkurence, nez doposud, tak se objevi na startu Grand Prix opet v roce 2006, kdy bude nabidnut nekterym soukromym tymum teto tridy.
Rakusan Yves Polzer do sveta Grand Prix ?
Lonsky treti muz mistrovstvi Evropy kubatury do 250 ccm, Rakusan Yves Polzer, doufa stale, ze se zucastni letosnich zavodu Grand Prix. Jako tym pripada v uvahu Campetella Aprilia Racing, kde byli doposud nahlaseni jako piloti Ital Alex Baldolini a Japonec Taro Sekiguchi. „Pozadovany prispevek ve vysi 250 000 Euro mam pohromade“, rika jezdec z rakouskeho Burgenlandu, ktery se uz vloni objevil pri finalovem zavode Grand Prix ve Valencii, ovsem do zavodu se nedokazal kvalifikovat. A tak jedina, ale dost podstatna, potiz je v tom, ze jmenovany tym nenahlasil u IRTA doposud zadnou jezdeckou zmenu.
Jeden tym a dva ruzni dodavatele pneu
V tymu Luise d´Antina pojedou v letosni sezone s nejvetsi pravdepodobnosti dva piloti, a to Ital Robero Rolfo a Brit Shane Byrne. Oba dva pojedou pochopitelne na lonskych modelech Ducati. Ale zatimco ex-vicemistr sveta dvestepadesatek Rolfo obuje pneumatiky Dunlop, tak britsky ex-sampion superbiku Byrne by se mel predstavit na japonskych pneu Bridgestone.
Prvni testy tymu nizsich kubatur
Jak znamo, zakaz testu behem zimni, tedy vanocni prestavky se tykal pouze tymu tridy MotoGP. Ale ostatni staje slabsich kubatur uz rozjeli ci rozjedou testovaci program naplno. Ve spanelske Almerii testovali v minulych dnech jezdci tymu Malaguti, Nemec Sascha Hommel a Ital Michele Pirro.
Od 22. do 23. ledna budou Nemec Dario Giuseppetti a nas Karel Abraham poprve sedet na Apriliich staje Semprucci a to na okruhu ve Valencii.
Ve stejnou dobu tam bude testovat take tovarni tym KTM s piloty Gaborem Talmacsim a Mikou Kalliem. Chybet bude pri supermotovem treninku zraneny Julian Simon. Pokud by motocykly nebyly jeste vcas hotovy, tak bude cela trojice testovat od 9. do 10. unora opet ve Valencii. A prototyp KTM 250 ccm by mel byt pripraven k prvnich jizdam koncem unora.
V Jerezu budou k videni od 24. do 26. ledna dva tymy Aprilie kubatury do 250 ccm, Aprilia Germany s jezdci Daviesem a Cardenasem a take staj Carrera vybavena tovarnimi motocykly teto znacky, s piloty Locatellim a Stonerem.
A uz nyni a to do zitrka jezdi v Andalusii tri tovarni tymy Hondy, staj Telefonica s jezdci mistrem sveta Pedrosou a H. Aoyamou, Fortuna – Honda s novacky Barberou a Lorenzem a Scot – Honda s Doviziosem a „evropskym novackem“ Takahashim. Krome nich pojede poprve od GP Valencie na zavodnim motocyklu take Svycar Thomas Lüthi.
Nezodpovezena otazka
Tym WCM – Blata neni schopen momentalne posoudit, kdy se objevi nove sestivalcove motocykly. Doposud totiz nejedou ani v dilne. A tak se oba dva piloti, Ital Franco Battaini a Brit James Elisson budou dle nejnovejsiho vyjadreni sefa tymu, Petera Clifforda, nuceni pri prvnich zavodech sezony 2005 spokojit s dosavadnimi ctyrvalcovymi motocykly.
Optimalni zabezepceni tovarniho tymu MS Aprilia Italia Corse
Tovarna Aprilia nese velmi tezce ztratu titulu v kubature do 250 ccm. A tak oba dva oficielni tovarni piloti, Alex de Angelis a novacek Simone Corsi dostali podporu ve forme zkusenych sefmechaniku. Pro Simona Corsiho bude pracovat Giovanni Sandi, ktery pomohl ke trem titulum v letech 1994, 1995 a 1996 Maxi Biaggimu. A pro jeho znackoveho kolegu Alexe de Angelise potom bude za motocykl zodpovedny Rossano Brazzi, ktery uz dovedl k titulu sampiona jeho krajana Manuella Poggialiho.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist