Yamaha je rychlá, ale zatím ne nejrychlejší

Druhý testovací den se u Yamahy odehrával v mnohem intenzivnějším tempu a to i přesto, že dopoledne byla trať Phillip Islandu kvůli dešti ještě mokrá. Jorge Lorenza a Valentina Rossiho dělí jen sedmačtyřicet tisícin a jejich časy jim určily v pořadí třetí a čtvrté místo výsledkové listiny. Cílem je vyřešit pár problémů spojených s charakteristickými rysy australské trati a druhý IRTA test pokud možno uzavřít na špici výsledkové tabulky.

V Sepangu patřil Jorge Lorenzo k nejrychlejším a test také ukončil na první pozici. Na Phillip Islandu už taková převaha z jeho strany není, ale Španěl by rád zapracoval na všem, co ho teď na dráze brzdí. Dnes zvládl rovných osmdesát kol s třetím časem 1'29,357 sekundy.

„Soustředil jsem se na test různých věcí a když jsem měl dobrou pneumatiku vpředu, zadní nová nebyla, takže jsem nedokázal zaznamenat zlepšení a atakovat dobrý čas,“ prozradil na úvod Jorge Lorenzo. „Naši soupeři jsou rychlí, zejména Maverick, který má tuto dráhu rád a jezdi velmi dobře. Dnes jsme zaznamenali určité problémy s předkem motorky v rámci stability při jízdě pod plynem.“

„Myslím, že je to dáno kombinací typu dráhy, asfaltu a zatáček, které jsou rychlejší než v Sepangu, což jen zvýrazňují tyto potíže. Pokud tento problém vyřešíme budeme rychlejší, tak uvidíme, zda to bude možné. Někdo může mít výhodu na jedné dráze a mít problémy zase na dalších. Musíme přijít na to, jak tu být víc konkurenceschopní, abychom získali stejnou převahu jak v Sepangu,“
dodal Španěl.

Čtvrtý Valentino Rossi zajel své maximum na 1'29,404 sekundy a druhý den IRTA testu komentoval slovy: „Jsme šťastní, protože léto dnes dorazilo a my tak mohli pracovat na motorkách a získat lepší přehled zejména co se týče pneumatik. Upřimně jsem s dnešním dnem velmi spokojený, protože jsem byl od rána rychlý, konkurenceschopný a na předních příčkách. Také jsem měl dobrý cit s motorkou a dokázal se od rána do odpoledne zlepšovat jak co se týče rychlosti, tak časů na kolo. Jediná věc, na kterou nezbyl čas byl srovnávací test dvou motorek. To uděláme zítra a jen doufejme, že nám stejně jako dnes vyjde počasí.“

„Se vším ostatním jsem spokojený, máme dobré tempo a rovněž maximum na kolo není vůbec špatné. Byl jsem dnes čtvrtý, ale první čtyři jezdci byli nejvíc konkurenceschopní a mají velmi vyrovnané časy, takže jsme vpředu. Každopádně udržet rychlost v závodu bude mnohem těžší a to jednoduše z toho důvodů, že nyní nebude tak velká pomoc ze strany elektroniky a vše budete muset zvládnout svým tělem a prací s plynem, takže o to náročnější.“

 

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist