Yamada: Sezona 2013 byla jedna z nejlepších

Po finále sezony ve Valencii a následných testech práce pro Bridgestone nekončí, protože během zimy budou všechna získaná data pečlivě analyzovat v technické středisku Bridgestone v japonském městě Kodaira. Tam se také rozhodne o dalším vývoji. Technologie MotoGP Bridgestone rovněž promítne do výroby pneumatik BATTLAX pro silniční motocykly.

Jaká byla sezona 2013 pro výrobce pneumatik Bridgestone, tak na toto téma hovořil Hiroshi Yamada z Bridgestone Motorsport, jenž úvodem řekl: „Celkově si myslím, že tato sezona byla fantastická. Jedna z nejlepších vůbec. Všichni jezdci jeli na maximální úrovni, což například předvedl Marc (Márquez), když překonával jeden rekord za druhým nebo Jorge (Lorenzo), který obhajoval titul s takovou vášní a odhodláním, že už jen to muselo MotoGP přinést spoustu nových fanoušků.“

„Co se mě týče, tak jsem velmi rád, že navzdory záměru vyrábět bezpečnější pneumatiky, mnohem komfortnější, máme na jedenácti okruzích nejrychlejší kolo a na deseti padl rekord letos, což jen poukazuje na výkonový potenciál našich pneumatik Battlax. Sezonu jsme zahájili s čtyřiadvaceti jezdci, což byl největší počet jezdců na startovním roštu od doby, kdy Bridgestone vstoupil do MotoGP. To jen poukazuje na to, jak tato série pokračuje ve svém růstu, a když jsem slyšel, že celková návštěvnost byla vůbec nejvyšší v historii, znovu mě to utvrdilo v přesvědčení, že rok 2013 byl jedním z nejlepších.“


Rok 2013 byl také rokem, kde se často přepisovaly rekordy nejen v časech na kolo, ale také například po vítězství Marca Márqueze v kategorii nejmladší šampion královské kubatury. Výkonů hodných zapamatování bylo ale letos víc. „Abych řekl pravdu bylo jich letos tolik, že nejsem schopen vybrat jen jeden nejlepší,“ pokračoval Hiroshi Yamada. „Marcova nadvláda v Texasu mnohé napověděla, protože tím ukázal světu, jaký talent vstoupil do tohoto seriálu. Jorgeho odvážný výkon v Assenu byl vizitkou skutečného šampiona a jeho závod v Motegi, byl nejpůsobivější ukázkou jízdy, kterou jsem kdy viděl. Bitva Marca s Jorgem na dráze Siverstonu byla rovněž úžasnou podívanou pro všechny fanoušky. Vítězství Valentina (Rossi) v Assenu … mohl bych jmenovat další a další!“
Nejtěžší chvíle si letos Bridgestone prožil v Austrálii, kde došlo k nadměrnému opotřebení pneumatik v takovém rozsahu, že museli přistoupit k závodu s povinnou zastávkou v boxech. „Je to tak. Na Phillip Islandu to byla skutečně extrémní situace. Bylo to něco, co jsem ještě nikdy předtím nezažil,“ přiznal Hiroshi Yamada. „Předem jsme věděli, že je Phillip Island pro pneumatiky náročný. Vzhledem k podmínkám jsme nakonec udělali maximum proto, aby vše proběhlo tak hladce, jak jen to bylo možné a poučili se natolik, aby k podobné situaci už v budoucnu nedošlo. Teď se zaměříme na vývoj pneumatik, které budou novému povrchu na Phillip Islandu vyhovovat a hlavní část tohoto vývoje nastane potom, co tam budeme začátkem příštího roku testovat.“

Co se týče novinek pro nadcházející sezonu, Hiroshi Yamada k tomu závěrem řekl: „V této chvíli analyzujeme data, která jsme získali z oficiálního testu ve Valencii a z privátních testů. Z prvních testů je patrné, že výkon nových motocyklů kategorie “OPEN“ je celkem dost vysoký. Pro nás bude samozřejmě velká výzva zásobovat tyto stroje zadní měkčí specifikací pneumatiky, ale pevně věřím, že v příštím roce uvidíme zajímavé bitvy mezi motocykly obou kategorií – Tovární a Open.“
„Během zimy budeme pracovat na vývoji pneumatik pro předsezonní testy, kde chceme nabídnout zlepšení jejich klíčových charakteristik jako je výkon v zahřátí a lepší pracovní rozsah. Rovněž pokračujeme na vývoji našich zadních pneumatik, abychom mohli pro každý okruh nabídnout dvě použitelné volby zadních pneumatik v rámci vyšší variability výběru pneumatik v den závodu.“


Japonský Bridgestone letos dodával pneumatiky čtyřiadvaceti pravidelným jezdcům MotoGP. Napínavé souboje Marca Márqueze, Jorge Lorenza a Daniho Pedrosy nebo tvrdé boje ostatních závodníků o každý jeden bod se v roce 2013 pozitivně podepsal na návštěvnosti, která se vyšplhala na 2 433 763 diváků, což je nejvyšší počet v celé historii.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist