V Texasu zatím dominuje Márquez

Okruh Amerik je v posledních třech letech jasnou doménou Marca Márqueze, jehož se v Texasu zatím nikomu nepodařilo porazit. Podle výsledků pátečních tréninků to jeho soupeři nebudou mít snadné ani letos. Oba tréninky jezdec Repsol Hondy vyhrál a v kombinaci časů má výrazný náskok sedmi desetin. Dani Pedrosa už tolik úspěšný nebyl, je osmý, ale stále součástí desetičlenné skupiny postupující přímo do druhé kvalifikace.

Páteční tréninky jeli jezdci světového šampionátu za ideálních podmínek. Marc Márquez dokázal dopoledne jako jediný překonat hranici dvou minut a pěti sekund. Odpoledne pak zaznamenal pád, ale i když už nebyl jediný s časem 2'04s, tak jeho maximum na 2'04,034 sekundy bylo o sedm desetin rychlejší než v případě druhého jezdce v pořadí.

„S tím jak to dnes dopadlo jsem spokojený,“ uvedl Marc Márquez. „Akcelerace byla velká neznámá, ale zdá se, že to tady není tak zásadní faktor, jak tomu bylo na posledních dvou okruzích, protože většina výjezdů ze zatáček je tady na prvním převodovém stupni a neztrácíme tolik.“

„Ráno jsme také vyzkoušeli nová aerodynamická křidélka, která ale potřebujeme pořádně otestovat, abychom zjistili přesněji chování motorky,“
pokračoval Márquez. „Odpoledne jsem měl drobný pád z něhož jsem vyšel nezraněn. Měl jsem velmi dobře rozjeté kolo a v poslední zatáčce jsem začal brzdit o něco později než předtím. Vím teď, kde jsem na limitu.“

Tým Daniho Pedrosy intenzivně pracoval s nastavením RC213V, které nefungovalo tak, jak by Španěl potřeboval. Odpoledne už došlo k mírnému zlepšení, přesto je Pedrosa s osmým časem 2'05,194 sekundy zatím daleko od místa, kde by po úvodních trénincích chtěli být. „Dnešní den byl celkem náročný, protože jsme hledali to nejlepší nastavení pro tuto dráhu,“ řekl Dani Pedrosa, který loni v Texasu nezávodil.

„Po posledním závodu jsme se ráno rozhodli vyzkoušet něco nového. To mi ale nenabídlo požadovaný cit s motorkou, tak jsme to pro odpoledne znovu změnili. Zrychli jsme, ale pořád to není ono. Tato dráha vyžaduje dobrou akceleraci stejně jako brzdění a jízdní vlastnosti, takže budeme dál pracovat na zlepšení citu při jízdě s cílem dosažení lepších časů.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist