V Sepangu zahájí Bridgestone poslední sezonu v MotoGP
Text: Petr Czyž | Foto: Bridgestone Motorsport | Zveřejněno: 3.2.2015 | Zobrazeno: 2 062x
Výrobce pneumatik Bridgestone zahájí testem v Sepangu svoji poslední sezonu v roli jednotného dodavatele MotoGP. S pětadvaceti jezdci z jedenácti zemí světa, kteří tvoří letošní startovní rošt MotoGP, to pro japonského výrobce znamená vůbec největší počet závodníků od jeho příchodu do královské kubatury v roce 2002.
Japonskou značku nahradí od roku 2016 francouzský výrobce Michelin a také této změně je přizpůsobeno letošní testování. Každý z trojice testů Sepang 1, Sepang 2 a Katar má celkem čtyři dny. V každém z nich jsou tři dny standardně určeny přípravě techniky na novou sezonu v kombinaci s pneumatikami Bridgestone. Poslední čtvrtý den v případě obou testů v Sepangu a první den testu v Kataru je určen testování pneumatik Michelin.
Pro úvodní test má Bridgestone připraveny nové specifikace pneumatik pro sezonu 2015. Tvrdší směsi zadní pneumatiky mají jezdci týmů ve specifikaci Tovární, o stupeň měkčí variantu jezdci týmů Open nebo jezdci ve specifikaci Tovární, ale s pravidly danou možností čerpat z výhod Open (loni nevyhráli závod v suchých podmínkách, nedosáhli daného počtu umístění na stupních vítězů, atd.)
Na začátek února Bridgestone připravil u měkčí varianty zadní hladké pneumatiky měkkou symetrickou pneumatiku a střední asymetrickou pneumatiku. V případě tvrdší varianty je to střední asymetrická a střední symetrická zadní hladká pneumatika. Co se týče přední pneumatiky, tak ta budete pro všechny stejná – střední směs a nová tvrdá směs, kterou poprvé nasadili loni během závodního víkendu GP Malajsie. Data získaná z předsezonních testů Bridgestone použije v rámci modifikace pneumatik pro sezonu 2015 zejména co se týče bezpečnosti, rozsahu využití a výkonu.
„Sepang je tradičním místem pro úvodní dvojici předsezonních testů MotoGP a pokud je teplo a většinou také sucho, je ve spojení s širokou škálou zatáček ideálním místem pro vyhodnocení pneumatik,“ uvedl Shinji Aoki z vývojové divize Bridgestone Motorsport. „Na základě výsledků testů z Valencie je jasné, že výkon motocyklů třídy Open bude v roce 2015 daleko větší než byl loni a tomu také odpovídá alokace pneumatik, kterou jsme pro Sepang připravili.“
„Stejně jako všichni výrobci, byl rovněž Bridgestone v průběhu zimní přestávky plně zaměstnán vývojem nových pneumatik, které jsou nyní připraveny pro předsezonní testy,“ prozradil Hiroshi Yamada z Bridgestone Motorsport. „V posledních sezonách jsme se soustředili na dodávku pneumatik, které jsou bezpečnější, uživatelsky příjemnější a s vyšší úrovní výkonu. V roce 2015 budeme nadále na těchto vlastnostech stavět.“
Tvrdší specifikace/ zadní hladká:
CWM LCR Honda (Cal Crutchlow)
Estrella Galicia Marc VDS
Monster Yamaha Tech 3
Movistar Yamaha MotoGP
Repsol Honda Team
Měkčí specifikace/ zadní hladká:
Avintia Racing
Cardion AB Motoracing
CWM LCR Honda (Jack Miller)
Drive M7 Aspar
Ducati Team
Factory Aprilia Gresini
Forward Racing
Octo IodaRacing Team
Pramac Racing
Team Suzuki MotoGP
Pro úvodní test má Bridgestone připraveny nové specifikace pneumatik pro sezonu 2015. Tvrdší směsi zadní pneumatiky mají jezdci týmů ve specifikaci Tovární, o stupeň měkčí variantu jezdci týmů Open nebo jezdci ve specifikaci Tovární, ale s pravidly danou možností čerpat z výhod Open (loni nevyhráli závod v suchých podmínkách, nedosáhli daného počtu umístění na stupních vítězů, atd.)
Na začátek února Bridgestone připravil u měkčí varianty zadní hladké pneumatiky měkkou symetrickou pneumatiku a střední asymetrickou pneumatiku. V případě tvrdší varianty je to střední asymetrická a střední symetrická zadní hladká pneumatika. Co se týče přední pneumatiky, tak ta budete pro všechny stejná – střední směs a nová tvrdá směs, kterou poprvé nasadili loni během závodního víkendu GP Malajsie. Data získaná z předsezonních testů Bridgestone použije v rámci modifikace pneumatik pro sezonu 2015 zejména co se týče bezpečnosti, rozsahu využití a výkonu.
„Sepang je tradičním místem pro úvodní dvojici předsezonních testů MotoGP a pokud je teplo a většinou také sucho, je ve spojení s širokou škálou zatáček ideálním místem pro vyhodnocení pneumatik,“ uvedl Shinji Aoki z vývojové divize Bridgestone Motorsport. „Na základě výsledků testů z Valencie je jasné, že výkon motocyklů třídy Open bude v roce 2015 daleko větší než byl loni a tomu také odpovídá alokace pneumatik, kterou jsme pro Sepang připravili.“
„Stejně jako všichni výrobci, byl rovněž Bridgestone v průběhu zimní přestávky plně zaměstnán vývojem nových pneumatik, které jsou nyní připraveny pro předsezonní testy,“ prozradil Hiroshi Yamada z Bridgestone Motorsport. „V posledních sezonách jsme se soustředili na dodávku pneumatik, které jsou bezpečnější, uživatelsky příjemnější a s vyšší úrovní výkonu. V roce 2015 budeme nadále na těchto vlastnostech stavět.“
Tvrdší specifikace/ zadní hladká:
CWM LCR Honda (Cal Crutchlow)
Estrella Galicia Marc VDS
Monster Yamaha Tech 3
Movistar Yamaha MotoGP
Repsol Honda Team
Měkčí specifikace/ zadní hladká:
Avintia Racing
Cardion AB Motoracing
CWM LCR Honda (Jack Miller)
Drive M7 Aspar
Ducati Team
Factory Aprilia Gresini
Forward Racing
Octo IodaRacing Team
Pramac Racing
Team Suzuki MotoGP
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?