V Sepangu zahájí Bridgestone poslední sezonu v MotoGP

Výrobce pneumatik Bridgestone zahájí testem v Sepangu svoji poslední sezonu v roli jednotného dodavatele MotoGP. S pětadvaceti jezdci z jedenácti zemí světa, kteří tvoří letošní startovní rošt MotoGP, to pro japonského výrobce znamená vůbec největší počet závodníků od jeho příchodu do královské kubatury v roce 2002.

Japonskou značku nahradí od roku 2016 francouzský výrobce Michelin a také této změně je přizpůsobeno letošní testování. Každý z trojice testů Sepang 1, Sepang 2 a Katar má celkem čtyři dny. V každém z nich jsou tři dny standardně určeny přípravě techniky na novou sezonu v kombinaci s pneumatikami Bridgestone. Poslední čtvrtý den v případě obou testů v Sepangu a první den testu v Kataru je určen testování pneumatik Michelin.

Pro úvodní test má Bridgestone připraveny nové specifikace pneumatik pro sezonu 2015. Tvrdší směsi zadní pneumatiky mají jezdci týmů ve specifikaci Tovární, o stupeň měkčí variantu jezdci týmů Open nebo jezdci ve specifikaci Tovární, ale s pravidly danou možností čerpat z výhod Open (loni nevyhráli závod v suchých podmínkách, nedosáhli daného počtu umístění na stupních vítězů, atd.)
Na začátek února Bridgestone připravil u měkčí varianty zadní hladké pneumatiky měkkou symetrickou pneumatiku a střední asymetrickou pneumatiku. V případě tvrdší varianty je to střední asymetrická a střední symetrická zadní hladká pneumatika. Co se týče přední pneumatiky, tak ta budete pro všechny stejná – střední směs a nová tvrdá směs, kterou poprvé nasadili loni během závodního víkendu GP Malajsie. Data získaná z předsezonních testů Bridgestone použije v rámci modifikace pneumatik pro sezonu 2015 zejména co se týče bezpečnosti, rozsahu využití a výkonu.

„Sepang je tradičním místem pro úvodní dvojici předsezonních testů MotoGP a pokud je teplo a většinou také sucho, je ve spojení s širokou škálou zatáček ideálním místem pro vyhodnocení pneumatik,“ uvedl Shinji Aoki z vývojové divize Bridgestone Motorsport. „Na základě výsledků testů z Valencie je jasné, že výkon motocyklů třídy Open bude v roce 2015 daleko větší než byl loni a tomu také odpovídá alokace pneumatik, kterou jsme pro Sepang připravili.“

„Stejně jako všichni výrobci, byl rovněž Bridgestone v průběhu zimní přestávky plně zaměstnán vývojem nových pneumatik, které jsou nyní připraveny pro předsezonní testy,“
prozradil Hiroshi Yamada z Bridgestone Motorsport. „V posledních sezonách jsme se soustředili na dodávku pneumatik, které jsou bezpečnější, uživatelsky příjemnější a s vyšší úrovní výkonu. V roce 2015 budeme nadále na těchto vlastnostech stavět.“

Tvrdší specifikace/ zadní hladká:

CWM LCR Honda (Cal Crutchlow)
Estrella Galicia Marc VDS
Monster Yamaha Tech 3
Movistar Yamaha MotoGP
Repsol Honda Team

Měkčí specifikace/ zadní hladká:

Avintia Racing
Cardion AB Motoracing
CWM LCR Honda (Jack Miller)
Drive M7 Aspar
Ducati Team
Factory Aprilia Gresini
Forward Racing
Octo IodaRacing Team
Pramac Racing
Team Suzuki MotoGP

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist