V Estorilu se testovalo

Za neúčasti vítěze závodu probíhaly v Estorilu další testy třídy MotoGP.

Pedrosa v testech nejrychlejší

Při neúčasti operovaného Jorgeho Lorenza odjíždí Dani z Estorilu jako nejrychlejší jezdec pondělních testů s časem 1´36.455. Druhý byl Valentino Rossi který se svým týmem testoval pneumatiky a hledal odpovídající nastavení. Dal si 90 kol a zkoušel přední a zadní gumy a ve výsledku to přineslo lepší čas než v neděli a lepší přilnavost i trvanlivost pneumatik. Rychlejší než při závodech byli i další z Top5 - Andrea Dovizioso (JiR Team Scot), John Hopkins a Nicky Hayden. 

Casey Stoner pracoval tvrdě celý den a během intenzivního programu dával stabilních 1'37s na závodních pneumatikách. Marco Melandri testoval jenom na závodních gumách a zkoušel se svými mechaniky různá nastavení a rozdělení hmotnosti. Nakonec se jim povedlo zlepšit brzdění a výjezdy ze zatáček.
Odpoledne byly jízdy krátce přerušeny červenou vlajkou, když motor Hopkinsovy Kawy vypověděl službu, naštěstí bez oleje na trati.
Trochu rodea předvedl i pan Colin Zkusím to zvednout Edwards, když na výjezdu ze sedmé zatáčky měl hodně blízko k pádu. S úspěchem zkusil zachránit co se dalo, ale po rokenrolu chvíli na motorce a chvíli s motorkou skončil s rozmláceným plegem a kotníkem naraženým na stupačku. Protože ale není žádná slečinka, strčil v boxech nohu do kýble s ledem a pak pokračoval v testech.

1. Dani Pedrosa (Honda) 1:36.455
2. Valentino Rossi (Yamaha) 1:36.707
3. Andrea Dovizioso(Honda) 1:36.791
4. Nicky Hayden (Honda) 1:36.928
5. Colin Edwards (Yamaha) 1:37.145
6. Randy de Puniet (Honda) 1:37.146
7. Casey Stoner (Ducati) 1:37.330
8. Chris Vermulen (Suzuki) 1:37.617
9. Shinya Nakano (Honda) 1:37.725
10. James Toseland (Yamaha) 1:37.767
11. Loris Capirossi (Suzuki) 1:37.781
12. Alex de Angelis (Honda) 1:37.782
13. John Hopkins (Kawasaki) 1:38.023
14. Toni Eliasová (Ducati) 1:38.695
15. Anthony West (Kawasaki) 1:39.065
16. Sylvain Guintolli (Ducati) 1:39.223
17. Marco Melandri(Ducati) 1:39.725


Honda a nové motory

Ani během pozávodních testů Honda nenasadila očekávané nové motory s pneumaticky ovládanými ventily. Je tak posledním výrobcem, který používá tradiční technologii s ventily zavíranými pružinami. Ostatní tovární týmy (s výjimkou Ducati která jde svojí desmo cestou) motory bez pružin používají už delší dobu. Zatím jako poslední přešel na novou technologii tým Yamaha Tech 3, který tak má od tohoto víkendu k dispozici stejné pohonné jednotky jako  Rossi a Lorenzo v týmu Fiat Yamaha.
Vývoj nové genarace motoru Honda tak nadále pokračuje pouze v Japonsku, s tím, že už ale velmi brzy by se měl přenést přímo na závodní tratě MotoGP.

 

Informace o redaktorovi

TZ - (Odebírat články autora)
Tomas Mysliveček - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist