Třída Open s měkčí zadní pneumatikou
Text: Petr Czyž | Foto: Bridgestone Motorsport, Respol Honda, Forward Racing | Zveřejněno: 9.2.2014 | Zobrazeno: 2 882x
Úkolem prvního testu královské kubatury mistrovství světa silničních motocyklů v Sepangu bylo mimo jiné také rozhodnout, zda budou mít jezdci na motocyklech specifikace Open, na rozdíl od jezdců specifikace Tovární, pro nadcházející sezonu 2014 k dispozici měkčí směsi zadních hladkých pneumatik Bridgestone.
Jednotným dodavatel pneumatik je pro kubaturu MotoGP již šestým rokem japonský výrobce Bridgestone, který do Sepangu přivezl pneumatiky z loňské sezony společně s obutím nové konstrukce 2014 určenou pro letošní ročník motocyklového šampionátu. V případě nových motocyklů třídy Open bylo třeba zjistit, jak si elektronicky méně sofistikované stroje povedou na pneumatikách 2014 ve srovnání s jejich továrními protějšky.
V průběhu testu technici japonského výrobce pneumatik pečlivě analyzovali data motocyklů obou specifikací a po jeho skončení potvrdili, že jezdci specifikace Open budou mít pro sezonu 2014 k dipozici měkčí směsi zadních pneumatik.
„Jezdcům třídy Open budeme v letošním roce nabízet zadní hladké pneumatiky o stupeň měkčí než v případě jezdců v třídě Tovární,“ uvedl po skončení testu Shinji Aoki z vývojové divize Bridgestone Motosport. „Očekávám, že nám to v roce 2014 přinese vzrušující a napínavé závodění třídy MotoGP.“
K průběhu prvního testu v Malajsii Shinji Aoki dále uvedl: „Splnili jsme vše, co jsme si pro tento test stanovili. Získali jsme spoustu dat a odezvu od samotných jezdců na výkon naši nové řady pneumatik jak v případě motocyklů specifikace 2014 Tovární, tak Open. Zvlášť důležité bylo vyhodnocení chování pneumatik v případě nových motocyklů třídy Open..“
„Časy na kolo jsou v této roční době mnohem rychlejší než jaké máme možnost vidět během závodního víkendu, když se tu koncem roku jede Grand Prix a také sami jezdci poukazovali na fakt, že podmínky na dráze byly mnohem lepší než při jejich poslední říjnové návštěvě. To znamená, že časy byly skutečně velmi rychlé a celkem čtyři jezdci se dostali pod dvě minuty. To znamená, že kombinace nových strojů a pneumatik 2014 dostaly úroveň výkonu MotoGP ještě výš.“
Nejrychlejší kolo prvního testu MotoGP v Sepangu:
Tovární: Marc Márquez – 1´59,533
Open: Aleix Espargaró – 1´59,988
Počasí: suchá dráha, teplota 28-34°C, teplota dráhy 35-57°C
Pneumatiky - PŘEDNÍ: střední, tvrdá – ZADNÍ: měkká, střední a tvrdá (asymetrická)
V průběhu testu technici japonského výrobce pneumatik pečlivě analyzovali data motocyklů obou specifikací a po jeho skončení potvrdili, že jezdci specifikace Open budou mít pro sezonu 2014 k dipozici měkčí směsi zadních pneumatik.
„Jezdcům třídy Open budeme v letošním roce nabízet zadní hladké pneumatiky o stupeň měkčí než v případě jezdců v třídě Tovární,“ uvedl po skončení testu Shinji Aoki z vývojové divize Bridgestone Motosport. „Očekávám, že nám to v roce 2014 přinese vzrušující a napínavé závodění třídy MotoGP.“
K průběhu prvního testu v Malajsii Shinji Aoki dále uvedl: „Splnili jsme vše, co jsme si pro tento test stanovili. Získali jsme spoustu dat a odezvu od samotných jezdců na výkon naši nové řady pneumatik jak v případě motocyklů specifikace 2014 Tovární, tak Open. Zvlášť důležité bylo vyhodnocení chování pneumatik v případě nových motocyklů třídy Open..“
„Časy na kolo jsou v této roční době mnohem rychlejší než jaké máme možnost vidět během závodního víkendu, když se tu koncem roku jede Grand Prix a také sami jezdci poukazovali na fakt, že podmínky na dráze byly mnohem lepší než při jejich poslední říjnové návštěvě. To znamená, že časy byly skutečně velmi rychlé a celkem čtyři jezdci se dostali pod dvě minuty. To znamená, že kombinace nových strojů a pneumatik 2014 dostaly úroveň výkonu MotoGP ještě výš.“
Nejrychlejší kolo prvního testu MotoGP v Sepangu:
Tovární: Marc Márquez – 1´59,533
Open: Aleix Espargaró – 1´59,988
Počasí: suchá dráha, teplota 28-34°C, teplota dráhy 35-57°C
Pneumatiky - PŘEDNÍ: střední, tvrdá – ZADNÍ: měkká, střední a tvrdá (asymetrická)
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?