To nejlepsi me mozna teprve ceka

Max Biaggi (34) utoci jeste porad na titul mistra sveta ve tride MotoGP. A v roce 2006 na neho ceka zase nova skutecnost.

Takovou sezonu, jaka je ta letosni, rozhodne Max Biaggi, v okamziku podepsani smlouvy s tovarnim tymem Repsol Honda, neocekaval. Mozna, ze byl pripraven na to, stat se konecne mistrem sveta v kralovske kubature. Ovsem byly zde dva zcela rozdilne faktory: Podepsal smlouvu primo s tovarnou HRC, tedy neco, o cem od sveho vitezneho debutu ve tride 500 ccm – 1998 v Suzuce – pouze snil. A ten druhy: zlomenina leveho kotniku, jako vzpominka na supermotardovy treninkovy pad v listopadu.
Po nepodarenem prvnim zavode na tovarni Honde, se mohl Biaggi jiste vymlouvat na opozdeny zacatek pripravy. “Nedokazal jsem to”, rekl pouze. A kdyz zacal mluvit o technickych problemech, tak za kazdym slovem bylo slyset nevyslovene prani, aby RC211V byla lepsi a aby dostal od tovarny vetsi podporu.
Ale modifikovana Honda nebude mozna na startu ani v Motegi.
Uz po nekolika absolvovanych zavodech se zarucene proslychalo, ze Biaggi bude u Repsolu nahrazen v roce 2006 Danim Pedrosou. To se pochopitelne 42-nasobnemu vitezi Grand Prix vubec nelibilo. Ale jeho vule po vitezstvi ho neopustila, vzpomenme jen na Mugello a jeho souboj s Rossim. Ovsem nasledujici vysledky byly casto bezbarve. Takze rok 2005 je pro “korzara”, patriciho bezpochyby mezi nejlepsi jezdce sveta, absolutne neakceptovatelny.
Sezona jiste jeste neskoncila, ale takovy prubeh si Max urcite nepredstavoval: “Absolutne, spise jsem si myslel, ze zacnu tak, jak jsem ji zakoncil vloni ve Valencii. Sice jsem tehdy velmi tesne prohral s Valentinem, ale zajel jsem aspon nejrychlejsi kolo”.
Na otazku, zda jeho vykon ovlivnil uz zminovany treninkovy uraz, odporuje Biaggi jednoznacne: “Ne, sice jsem vynechal posledni test v Jerezu, ale pri tom dulezitem v Sepangu jsem byl u toho a skoro na 100 % fit. Ale kdyz jsem naskocil na novy petivalec, tak jsem necitil skoro zadny rozdil. Nanejvys par koni navic. Citil jsem se na jako modelu z roku 2004, jen s tim rozdilem, ze ty problemy, ktere jsme meli predtim, byly uz odstraneny. Takze mne bylo jasne, ze zadny cerstvy vitr do plachet zrovna nezaval.”, popisuje tehdejsi situaci Riman.
“Na zacatku roku 2004 jsme zacali s motorem, ktery mel 15 000 otacek/min. A na konci sezony uz to bylo 16 500 ot/min. V tomto roce jsme dostali nejdrive novy ram, ten ovsem neresil ty problemy, ktere jsme meli predtim, nebot ty byly spojeny i s motorem.
Takze se da nyni sice rici, motocykl se nezlepsil proto, ze jsem se ja podilel jako tovarni jezdec HRC na jeho vyvoji, ale Honda dobre vi, ze to neni pravda”, odmita svuj dil viny Max Biaggi.
“Je velmi tezke dosahnout dobreho vysledku, kdyz startujes ze treti rady. Zatim mam za sebou jen jeden pekny zavod, to bylo Mugello, kdy jsem byl dobry i v treninku. Chtel bych k tomu jeste neco dodat, na Sachsenringu ziskal Pole – Position Hayden, ale s horsim case, nez ja vloni. “, dokumentuje aktualni situaci tovarni jezdec HRC.
“Neda se take vymlouvat na to, ze muj cely tym si na zacatku sezony moc nerozumel. Vzdyt i ostatni spickovi piloti, - s vyjimkou Rossiho, ktery je s Burgessem uz radu let pohromade, to bylo pro ostatni piloty prakticky stejne. I oni meli hodne malo casu, byt spolecne v jednom tymu.”, odmita vymluvy zkuseny pilot.
“Rossi uz podepsal smlouvu na rok 2006, mne se to jeste nepodarilo. A vypada to tak, ze me zrejme nahradi Pedrosa. Ja ovsem na budoucnost moc nehledim. Musim se koncentrovat na to, abych vyhral a ukazal, ze se se mnou musi i nadale pocitat. A ja Honde verim !”, je si hodne jist letosni tovarni pilot HRC.
“A rozhodne se neda rici, ze by odchod do satelitniho tymu byl nejaky sestup. Vzdyt ja mel v tymu Camel v roce 2004 lepsi vysledky nez letos.”, rika o svem budoucim pracovisti – dle vsech domnenek, staji Sita Ponse, Max Biaggi.
“Samozrejme, bylo to, jako bych mel v zaludku vred. Ta zima, to byla tragedie. Byl jsem uz na pochybach a musel jsem znovu zacit. A stejne jsem flustrovan. Ovsem na titul myslim stale. Urcite, 2005 je moje nejtezsi sezona v cele kariere. Ale ja jsem zustal porad sam sebou, tedy stejny. Aby jsi vyhral, musi vsechno do sebe zapadat bez problemu. Jezdec, motocykl, pneumatiky a cely tym. Ja jsem prece svoji praci za poslednich sest mesicu nezapomel. Vzdyt to se stalo nyni take Schumacherovi. Nebo si snad nekdo mysli, ze se z neho stal nikdo, ze zapomel jezdit….?”, uvazuje dale obyvatel Monte Carla.
“Jasne, titul uz muze vyhrat pouze Rossi. Ale zustava zde stale moznost, kterykoliv ze zbyvajicich zavodu vyhrat. A to je minimalne muj cil. Vsechny tyto okruhy se mi libi. Predevsim Motegi. Na teto domaci trati Hondy udelam vse proto, abych zajel dobry vysledek. A uz jen proto, ze mam k japonskym fanouskum velmi vysoky emocionalni vztah. Ti me totiz uz od jakziva velmi fandi a rozumi mi. Je to komicke, ze ? Ale jeden z fan klubu, s kterym jsem nejvice citove spojen, se jmenuje “Amico Max”, a zalozil ho jeden Akira - san (japonsky Pan Akira – pozn. Bosso).”, tesi se na japonskou Grand Prix jeji vitez z roku 2003.
“To nejlepsi v me kariere me mozna teprve ceka. Vlastne jsem si myslel, ze se mi to ve spolupraci s HRC podari letos, tedy ziskat titul. Bylo to vsak uplne jine, ale ja proto vubec nelamentuji. “
“Nemam rad zadne ale a kdyby. Takze se neda rici, ze kdybych zustal u Hondy a nejezdil Yamahu, ze bych uz titul ziskal. Yamaha odevzdala tehdy optimalni praci, do ktere take hodne investovali.”, vyvraci domnenku o takticke chybe prestupu z Hondy k Yamaze tento ctyrnasobny mistr sveta dvestepadesatek.
“Co se tyka souperu, tak nejhezsi vitezstvi Rossiho bylo letos v Jerezu, tam se to rozhodlo az v samem konci. A nejvic jiste prekvapil Barros, vsichni rikali, uz pomalu konci a on dokazal se satelitni Hondou hned v dubnu vyhrat.”, ukoncil na zaver Max Biaggi sve povidani.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist