Suter poprvé ve třech kubaturách

Švýcarská firma Suter Racing Technology sice ztratila před sezónou 2012 celkem pět jezdců v kubatuře Moto2, ale poprvé ve své historii bude zastoupena ve všech třech kubaturách seriálu Grand Prix, když teprve krátce před Vánočními svátky se rozhodlo o jejím závodění i v nové kubatuře Moto3.

Švýcarská firma Suter Racing Technology vyhrála v obou doposavadních ročnících kubatury Moto2, tedy 2010 a 2011, mistrovské tituly konstruktérů a v loňském roce ze 17 závodů slavila celkem 11 vítězství (Márquez 7, Iannone 3, Lüthi 1) a dohromady získala 25 podiových umístění.

Přesto dva týmy se dvěma jezdci na letošní rok od Suteru odešly ke Kalexu: belgický MarcVDS s jezdci Reddingem a Kalliem a také italský tým Italtrans s Cortim a Nakagamim.

"Je to smutné, díky menšímu peněžnímu obratu se tak pochopitelně snižuje náš budget na nový vývoj", říká obchodní ředitel SRT Eskil Suter, a směrem italského týmu Italtrans dodává: "Zvláštní! Jakmile se na někoho tlačí, aby zaplatil účty, tak jsou některé týmy naštvané, se svými dodavateli šasí už nejsou tak spokojeni a odchází k jiné konstruktérské firmě".

Suter měl ve startovním poli 2010 a 2011 vždy po 13 jezdcích Moto2. Na rok 2011 ale přestoupil Viessmann Kiefer Racing (Bradl, Krummenacher) na šasí Kalex, nyní ho tedy následovaly MarcVDS a Italtrans. Kromě toho se rozhodl tým Speed Master (Andrea Iannone), že pojede v sezóně 2012 šasí FTR místo dosavadního Suteru.
Nyní je tedy duel mezi Suterem a Kalexem početně vyrovnaný, když každý bude mít po 8 motocyklech. Ovšem zatímco Kalex ztratil mistra světa Stefana Bradla, tak Suter získal ex-mistra světa Toniho Eliase.  A podíváme-li se na sestavy Suteru a Kalexu opticky, tak má Suter určitě navrch.

Suter tedy bude mít na startovním roštu Moto2 kromě týmu Mapfre od Jorgeho «Aspara» Martineze s jezdci Eliasem a Terolem ještě tyto další týmy a jezdce: Forward (De Angelis, Takahashi), Technomag-CIP (Rolfo, Aegerter) a také Monlau Competición (Marc Márquez) či Interwetten-Paddock (Tom Lüthi).
Pro MotoGP plánoval původně Suter se třemi piloty, což by pokrylo náklady na vývoj motocyklu Suter/BMW pro týmy CRT. Potom ale došlo k už zmiňovanému rozchodu s týmem MarcVDS a jelikož další tým LaGlisse (jezdec: Carmelo Morales) nenašel žádného sponzora, tak zůstal pouze Forward Racing s Colinem Edwardsem. "Pouze s jedním jezdcem MotoGP to bude finančně hodně napjaté", nezastírá vůbec Sutter a dodává: "Chceme s Edwardsem testovat koncem ledna při prvním oficiálním testu v Sepangu. Počítáme celkem s pěti motory a pěti revizemi pro jednoho jezdce na sezónu, ačkoliv je pro CRT povoleno celkem 12 motorů. Od Bosche jsme nyní dostali novou elektroniku. Jistě, začínáme s ní od úplné nuly, ale to u předešlé Magneti-Marelli nebylo nic jiného. Veškeré problémy by se měly do startu nové sezóny vyřešit".
Teprve krátce před Vánocemi se Eskil Suter rozhodl, že postaví i šasí pro kubaturu Moto3. A pojedou je celkem dva týmy: Monlau Competición ex-mistra světa Emilia Alzamory (jezdci: Miguel Oliveira a Alex Rins) a také Racing Team Germany (Louis Rossi, Toni Finsterbusch). Do šasí Suter budou zabudovány motory Honda NSF 250R švýcarského ladiče GEO Technology.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist