Suter poprvé ve třech kubaturách
Text: Jiří Mikšík | Foto: Friedrich Weisse, Honda ProRacing, archiv autora | Zveřejněno: 10.1.2012 | Zobrazeno: 2 653x
Švýcarská firma Suter Racing Technology sice ztratila před sezónou 2012 celkem pět jezdců v kubatuře Moto2, ale poprvé ve své historii bude zastoupena ve všech třech kubaturách seriálu Grand Prix, když teprve krátce před Vánočními svátky se rozhodlo o jejím závodění i v nové kubatuře Moto3.
Švýcarská firma Suter Racing Technology vyhrála v obou doposavadních ročnících kubatury Moto2, tedy 2010 a 2011, mistrovské tituly konstruktérů a v loňském roce ze 17 závodů slavila celkem 11 vítězství (Márquez 7, Iannone 3, Lüthi 1) a dohromady získala 25 podiových umístění.
Přesto dva týmy se dvěma jezdci na letošní rok od Suteru odešly ke Kalexu: belgický MarcVDS s jezdci Reddingem a Kalliem a také italský tým Italtrans s Cortim a Nakagamim.
"Je to smutné, díky menšímu peněžnímu obratu se tak pochopitelně snižuje náš budget na nový vývoj", říká obchodní ředitel SRT Eskil Suter, a směrem italského týmu Italtrans dodává: "Zvláštní! Jakmile se na někoho tlačí, aby zaplatil účty, tak jsou některé týmy naštvané, se svými dodavateli šasí už nejsou tak spokojeni a odchází k jiné konstruktérské firmě".
Suter měl ve startovním poli 2010 a 2011 vždy po 13 jezdcích Moto2. Na rok 2011 ale přestoupil Viessmann Kiefer Racing (Bradl, Krummenacher) na šasí Kalex, nyní ho tedy následovaly MarcVDS a Italtrans. Kromě toho se rozhodl tým Speed Master (Andrea Iannone), že pojede v sezóně 2012 šasí FTR místo dosavadního Suteru.Nyní je tedy duel mezi Suterem a Kalexem početně vyrovnaný, když každý bude mít po 8 motocyklech. Ovšem zatímco Kalex ztratil mistra světa Stefana Bradla, tak Suter získal ex-mistra světa Toniho Eliase. A podíváme-li se na sestavy Suteru a Kalexu opticky, tak má Suter určitě navrch.
Suter tedy bude mít na startovním roštu Moto2 kromě týmu Mapfre od Jorgeho «Aspara» Martineze s jezdci Eliasem a Terolem ještě tyto další týmy a jezdce: Forward (De Angelis, Takahashi), Technomag-CIP (Rolfo, Aegerter) a také Monlau Competición (Marc Márquez) či Interwetten-Paddock (Tom Lüthi).Pro MotoGP plánoval původně Suter se třemi piloty, což by pokrylo náklady na vývoj motocyklu Suter/BMW pro týmy CRT. Potom ale došlo k už zmiňovanému rozchodu s týmem MarcVDS a jelikož další tým LaGlisse (jezdec: Carmelo Morales) nenašel žádného sponzora, tak zůstal pouze Forward Racing s Colinem Edwardsem. "Pouze s jedním jezdcem MotoGP to bude finančně hodně napjaté", nezastírá vůbec Sutter a dodává: "Chceme s Edwardsem testovat koncem ledna při prvním oficiálním testu v Sepangu. Počítáme celkem s pěti motory a pěti revizemi pro jednoho jezdce na sezónu, ačkoliv je pro CRT povoleno celkem 12 motorů. Od Bosche jsme nyní dostali novou elektroniku. Jistě, začínáme s ní od úplné nuly, ale to u předešlé Magneti-Marelli nebylo nic jiného. Veškeré problémy by se měly do startu nové sezóny vyřešit".Teprve krátce před Vánocemi se Eskil Suter rozhodl, že postaví i šasí pro kubaturu Moto3. A pojedou je celkem dva týmy: Monlau Competición ex-mistra světa Emilia Alzamory (jezdci: Miguel Oliveira a Alex Rins) a také Racing Team Germany (Louis Rossi, Toni Finsterbusch). Do šasí Suter budou zabudovány motory Honda NSF 250R švýcarského ladiče GEO Technology.
Přesto dva týmy se dvěma jezdci na letošní rok od Suteru odešly ke Kalexu: belgický MarcVDS s jezdci Reddingem a Kalliem a také italský tým Italtrans s Cortim a Nakagamim.
"Je to smutné, díky menšímu peněžnímu obratu se tak pochopitelně snižuje náš budget na nový vývoj", říká obchodní ředitel SRT Eskil Suter, a směrem italského týmu Italtrans dodává: "Zvláštní! Jakmile se na někoho tlačí, aby zaplatil účty, tak jsou některé týmy naštvané, se svými dodavateli šasí už nejsou tak spokojeni a odchází k jiné konstruktérské firmě".
Suter měl ve startovním poli 2010 a 2011 vždy po 13 jezdcích Moto2. Na rok 2011 ale přestoupil Viessmann Kiefer Racing (Bradl, Krummenacher) na šasí Kalex, nyní ho tedy následovaly MarcVDS a Italtrans. Kromě toho se rozhodl tým Speed Master (Andrea Iannone), že pojede v sezóně 2012 šasí FTR místo dosavadního Suteru.Nyní je tedy duel mezi Suterem a Kalexem početně vyrovnaný, když každý bude mít po 8 motocyklech. Ovšem zatímco Kalex ztratil mistra světa Stefana Bradla, tak Suter získal ex-mistra světa Toniho Eliase. A podíváme-li se na sestavy Suteru a Kalexu opticky, tak má Suter určitě navrch.
Suter tedy bude mít na startovním roštu Moto2 kromě týmu Mapfre od Jorgeho «Aspara» Martineze s jezdci Eliasem a Terolem ještě tyto další týmy a jezdce: Forward (De Angelis, Takahashi), Technomag-CIP (Rolfo, Aegerter) a také Monlau Competición (Marc Márquez) či Interwetten-Paddock (Tom Lüthi).Pro MotoGP plánoval původně Suter se třemi piloty, což by pokrylo náklady na vývoj motocyklu Suter/BMW pro týmy CRT. Potom ale došlo k už zmiňovanému rozchodu s týmem MarcVDS a jelikož další tým LaGlisse (jezdec: Carmelo Morales) nenašel žádného sponzora, tak zůstal pouze Forward Racing s Colinem Edwardsem. "Pouze s jedním jezdcem MotoGP to bude finančně hodně napjaté", nezastírá vůbec Sutter a dodává: "Chceme s Edwardsem testovat koncem ledna při prvním oficiálním testu v Sepangu. Počítáme celkem s pěti motory a pěti revizemi pro jednoho jezdce na sezónu, ačkoliv je pro CRT povoleno celkem 12 motorů. Od Bosche jsme nyní dostali novou elektroniku. Jistě, začínáme s ní od úplné nuly, ale to u předešlé Magneti-Marelli nebylo nic jiného. Veškeré problémy by se měly do startu nové sezóny vyřešit".Teprve krátce před Vánocemi se Eskil Suter rozhodl, že postaví i šasí pro kubaturu Moto3. A pojedou je celkem dva týmy: Monlau Competición ex-mistra světa Emilia Alzamory (jezdci: Miguel Oliveira a Alex Rins) a také Racing Team Germany (Louis Rossi, Toni Finsterbusch). Do šasí Suter budou zabudovány motory Honda NSF 250R švýcarského ladiče GEO Technology.
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?