Statistika před víkendem v Sepangu

Malajsie přivítá mistrovství světa silničních motocyklů již po dvaadvacáté. První závod byl v roce 1991 na dráze Shah Alam Circuit, závodilo se také na okruhu Johor a od roku 1999 je to Sepang International Circuit, kdo má své pevné místo v kalendáři motocyklového seriálu Grand Prix.

Ve statistice se například uvádí, že Dani Pedrosa prvním místem v japonské Grand Prix letos vyhrál svůj pátý závod, což je zatím nejvyšší počet vítězství v jedné sezoně, jakého dosáhl od svého příchodu do královské kubatury v roce 2006.

280 – Australan Casey Stoner si v roce 2008 připsal na své konto 280 bodů a celkově obsadil v motocyklovém šampionátu druhé místo za Valentinem Rossim. Byl to vůbec nejvyšší počet bodů, jehož dosáhl jezdec královské kubatury, který přitom nevyhrál titul mistra světa. Letos bude tento rekord překonám buď Danim Pedrosou nebo Jorge Lorenzem, protože oba závodníci již nyní hranici dvou set osmdesáti bodů překročili.

28 – v Japonsku byl Jorge Lorenzo v závodu královské kubatury druhý za Danim Pedrosou, což mu nyní dává ve vedení průběžného hodnocení náskok osmadvaceti bodů. Mistrovský titul by mohl oslavit už v Malajsii za předpokladu, že on závod vyhraje a Dani Pedrosa cílem projede ne lépe jak třináctý. Pokud Lorenzo letos titul vyhraje, stane se vůbec prvním Španělem, který získal dva mistrovské tituly v královské kubatuře.

22 – Malajsie přivítá motocyklový seriál Grand Prix již po dvaadvacáté. Vůbec první malajskou Grand Prix uspořádali na okruhu Shah Alam Circuit v 1991 a tam také pokračovali až do roku 1997. V roce 1998 byla velká cena na okruhu Johor a od roku 1999 až dodnes je místem malajské Grand Prix moderní okruh Sepang.

21 – přesně v den kvalifikace na Velkou cenu Malajsie oslaví své jednadvacáté narozeniny domácí závodník třídy Moto3 Zulfahmi Khairuddin (AirAsia-Sic-Ajo)

20 – první místo Daniho Pedrosy v závodu Velké ceny Japonska bylo jeho dvacátým vítězstvím v MotoGP. Španěl má v královské kubatuře stejný počet vítězství, jakého docílil dvojnásobný šampion pětistovek Freddie Spencer.
16 – v den kvalifikace na malajskou Grand Prix uplyne přesně šestnáct let od vítězství Lorise Capirossiho v závodu 500ccm Velké ceny Austrálie z roku 1996. Capirossi tehdy v sedle Yamahy vyhrál první závod pětistovek, když před ním v poslední zatáče havarovala dvojice vedoucích závodníků a zároveň týmových kolegů – Álex Crivillé a Mick Doohan.

10 – v den kvalifikace na Velkou cenu Malajsie uplyne přesně deset let od momentu, kdy v roce 2002 vyhrál na Phillip Islandu kvalifikaci pětistovek na australskou Grand Prix jezdec Jeremy McWilliams (Team KR Proton). Tento závodník byl vůbec posledním jezdcem královské kubatury startujícím na dvoudobém stroji z pole position. Zároveň to byla vůbec první pole position pro jezdce královské kubatury na pneumatikách Bridgestone.

8 let – na okruhu v Sepangu nevyhrála Honda závod MotoGP od roku 2003. Tehdy slavil vítězství v sedle 990ccm Hondy RC211V Ital Valentino Rossi.

5 – v Sepangu je Yamaha s pěti vítězstvími nejúspěšnějším výrobcem třídy MotoGP. Ducati na malajském okruhu slavila první místo třikrát, Honda jednou.

5 – první místo Daniho Pedrosy v závodu japonské Grand Prix je v letošním roce jeho pátým vítězstvím. Španělský závodník tak dosáhl vůbec nejvyššího počtu vítězství v jedné sezoně od jeho premiéry v královské kubatuře v roce 2006.

3 – na stupních vítězů královské MotoGP byli v japonské Motegi všichni tři jezdci ze Španělska (1. Dani Pedrosa, 2. Jorge Lorenzo, 3. Álvaro Bautista). V celé čtyřiašedesátileté historii motocyklového šampionátu je to vůbec poprvé, kdy v závodu královské kubatury obsadili první tři pozice Španělé.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist