Spousta práce a velký prostor pro zlepšení, říkají jezdci Suzuki

Poslední den testu v Sepangu zajel Maverick Viñales desátý čas 2'01,244 sekundy a na pátou pozici ztratil jen necelé dvě desetiny. Aleix Espargaró byl dvanáctý s časem 2'01.623 sekundy a společně s týmovým kolegou si první test chválil. Suzuki v Sepangu vyzkoušela řadu nových věcí jako motor, převodovku nebo podvozek. To vše ve spojení s novými pneumatikami a elektronikou, takže na to jak náročný to byl test jsou výkony určitě pozitivní.

Po skončení testu v Sepangu zamířil Aleix Espargaró a Maverick Viňales do Japonska, kde podniknou další testy, tentokrát ale v aerodynamickém tunelu. Každá tisícina, setina nebo desetina je dobrá a s takovým přístupem může být Suzuki letos vysoko. Každopádně vyzkoušeli spoustu materiálu a v takto nastaveném tempu budou pokračovat na Phillip Islandu. Tam se setkají s testovacím jezdcem Suzuki Takuya Tsudou, který bude testovat zcela nový typ převodovky s plynulým řazením nahoru i dolů.

„Po dnešku musím říct, že jsem si jistý,“ uvedl spokojený Maverick Viñales. „První dva dny nebyly pocitově optimální, ale dnes (středa), zejména po posledních dvou hodinách testování bych řekl, že mám dobrý pocit. Byl jsem silný v jednom kole i na rychlosti a to i přesto, že jsme jeli na tvrdé směsi. Také jsme řešili nějaké problémy, ale to je myslím pro první test s tolika zkušebními položkami normální.“

„Zaznamenali jsme dobrý progres s elektronikou, ale stále tam zůstává velký prostor pro další zlepšení, takže jakmile najdeme způsob jak toho dosáhnout, budeme mnohem blíž předním příčkám. Jsou tu jezdci, kteří zajeli opravdu dobře, ale také jsou tovární jezdci, kteří až tak daleko před námi nejsou.“

„Měl jsem velmi dobrý dojem z nové převodovky s plynulým řazením, ale důležitý je dobrý pocit z nového motoru. Stále potřebujeme pracovat na elektronice, abychom ji dokázali naplno využít, ale už nyní jsme v bodě, kdy mi distribuce výkonu a vůbec celkový výkon dělá velkou radost. Teď pojedeme do Austrálie na Phillip Island, což je dráha, kterou mám rád a navíc tam přijedeme v létě, takže bude dobrá přilnavost.“

Aleix Espargaró obsadil v kombinaci časů třinácté místo a na špičku tabulky ztratil dvě sekundy. „Kvůli dešti to nebyl snadný den, ale také měl svá pozitiva,“ řekl Španěl. „Dopoledne jsme nasadili nový motor s podvozkem 2015 a měl jsem z toho velmi dobrý pocit. Byli jsme hodně konkurenceschopní a blízko předním příčkám. Odpoledne jsme přesedli na podvozek 2016, ale nedokázal jsem s ním najít správný cit, takže potřebujeme víc testovat, abychom nalezli efektivnější konfiguraci.“

„Nový podvozek je ještě mladý, potíže jsou v tomto směru normální a potřebujeme nějaký čas, abychom to všechno dokončili. Mám pocit, že se nám podařilo udělat posun s novou převodovkou a elektronikou stejně jako s pneumatikami. Jistota s předkem je mnohem lepší a také je nyní vyšší rychlost v zatáčkách. Byl to první skutečný test a je pravda, že nějaké problémy tam byly, ale to je součást hry a přesně pro tento účel jsme tady.“

„Zítra (čtvrtek) letíme do Japonska abychom podnikli testy v aerodynamickém tunelu, kde by mi měli pomoci najít lepší aerodynamiku, protože jsem dost vyrostl. Pak už zamíříme do Austrálie, kde nás čeká další spousta práce.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist