Spies: Je to zklamání, ale nikdo za to nemůže

Dosavadní část sezony nemůžeme v případě Bena Spiese charakterizovat jinak než jako hodně nešťastnou. Američan v předsezonních testech dosahoval velmi dobrých výkonů, ale už zahajovací závod v Kataru naznačil, že tato sezona nebude pro Američana snadná.

Na víkend v Losail jezdec tovární M1 jen tak nezapomene, protože tam spadl, ale tak nešťastně, že se zachytil o řídítka a jeho litrová M1 ho ještě nějakou dobu táhla za sebou po asfaltu. Něco takového nebylo příjemné sledovat, natož si to prožít. Pro jezdce motocyklového šampionátu věc, na kterou se snaží velmi rychle zapomenout. Někdy úspěšně, někdy méně.

Nicméně ani v dalších závodech mu štěstí nepřálo a bylo stále častěji slyšet hlasy o jeho možném nahrazení. To samozřejmě nikomu na jistotě nepřidá a nakonec to byl Spies, který pár dní před zahájením víkendu v Monterey oznámil, že po skončení sezony ukončí spolupráci s továrním týmem Yamahy.

Po tomto zásadním rozhodnutí bylo na americkém jezdci vidět, že se mu viditelně ulevilo a veškerou energii vrhl do ´super výsledku´ v domácí Grand Prix. Bohužel ani desátý závodní víkend nebyl v jeho případě místem obratu k lepšímu. Už v kvalifikaci Spies tvrdě havaroval a i když měl na první řadu, nakonec startoval čtvrtý.
Po startu jel celkem jednadvacet kol na čtvrté pozici, ale pak při průjezdu vývrtkou došlo k poruše zadního ramene a Ben Spies opět skončil v kotrmelcích. Měl opravdu velké štěstí, že za ním nejel v těsném závěsu jiný jezdec nebo k tomu nedošlo někde na rovince při maximální rychlosti. „Přišlo to bez jakéhokoliv varování,“ uvedl Spies. „Před posledními deseti koly jsem se cítil v pohodě a na Doviho jsem měl právě kolem sekundy náskoku, když k tomu došlo.“

„Když jsem byl v dolní části vývrtky, motorka byla najednou neovladatelná. Dokonce ani nepodklouzla, prostě se kompletně zhroutila. Vůbec jsem nevěděl co se to stalo. Nejdřív jsem si myslel, že jsem najel na nějaký obrovský hrbol, ale žádný tam nebyl. Pak jsme dostali motorku zpátky a zjistili, co se vlastně stalo. Je to zklamání, ale nikdo za to nemůže. Není to moje chyba nebo chyba týmu, je to prostě smůla.“

U Yamahy teď probíhá šetření, jak je možné, že došlo k tak závažné poruše zadního ramene. „Potřebujeme zjistit důvod, proč prasklo,“ uvedl Spies pro Motorcycle News. „Najel jsem levou do vývrtky a všechno bylo v pořádku. Pak jsem najel do pravé, přidal plyn a jakmile byla zadní část v tomto místě více zatížená, totálně se zhroutila.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist