Simoncelli bude testovat litrovou Hondu
Text: Jiří Mikšík | Foto: Honda ProRacing | Zveřejněno: 29.9.2011 | Zobrazeno: 2 254x
Po podepsání smlouvy s týmem Fausta Gresiniho bude smět hned v pondělí po závodě Grand Prix Japonska tovární jezdec HRC Marco Simoncelli testovat na okruhu Twin Motegi nový motocykl Honda RC213V.
Po podepsání smlouvy s týmem Gresini a s HRC se pobyt Marca Simoncelliho na okruhu Motegi prodlouží o jeden den. V pondělí bude "Super Sic" poprvé testovat nový litrový motocykl Honda RC213V. Po továrních pilotech Caseym Stonerovi a Danim Pedrosovi tak bude Simoncelli dalším regulérním pilotem MotoGP, který bude moci vyzkoušet nový motocykl.
"V pondělí po závodech budu smět poprvé jezdit na novém motocyklu a už teď jsem velmi napjatý", říká tovární jezdec HRC, který má s litrovými motocykly opravdu mizivé zkušenosti. Na svém kontě má pouze jeden závod - dvě jízdy - s wild card s testovacím motocyklem Aprilia RSV4 v superbikovém šampionátu, kde ovšem skončil hned na podiovém umístění: "Musím porozumět, jak se musí litr vlastně jezdit. Své poznatky pak chci dále předat technikům, aby mohli nový motocykl dále vyvíjet". Na aktuálním motocyklu o objemu 800 ccm si Simoncelli dost často stěžoval na spotřebu benzínu v porování třeba s Pedrosou, ovšem těžší a větší než malý Španěl je třeba i Stoner. I Ben Spies (Yamaha), který rovněž patří k větším pilotům je názoru, že nové motocykly nebudou takovou nevýhodou pro postavou větší piloty. A speciálně Simoncelli doufá ve stejný efekt.
"Doufám, že těžší piloti nebudou v takové nevýhodě jako doposud, neboť litrové motocykly mají více síly a větší počet otáček. Pro mě samotného není limit nádrže 21 litrů vůbec výhodou, neboť menší jezdci mají větší zrychlení", říká pilot týmu Gresini-Pilot: "Na okruzích jako Katar nebo Misano, kde je větší spotřeba paliva, spotřebuje lehčí jezdec méně benzínu a tak má k dispozici více síly. V praxi to znamená, že na jedno kolo ztrácíš několik desetinek sekundy, neboť Ti prostě chybí trochu výkonu."
"V pondělí po závodech budu smět poprvé jezdit na novém motocyklu a už teď jsem velmi napjatý", říká tovární jezdec HRC, který má s litrovými motocykly opravdu mizivé zkušenosti. Na svém kontě má pouze jeden závod - dvě jízdy - s wild card s testovacím motocyklem Aprilia RSV4 v superbikovém šampionátu, kde ovšem skončil hned na podiovém umístění: "Musím porozumět, jak se musí litr vlastně jezdit. Své poznatky pak chci dále předat technikům, aby mohli nový motocykl dále vyvíjet". Na aktuálním motocyklu o objemu 800 ccm si Simoncelli dost často stěžoval na spotřebu benzínu v porování třeba s Pedrosou, ovšem těžší a větší než malý Španěl je třeba i Stoner. I Ben Spies (Yamaha), který rovněž patří k větším pilotům je názoru, že nové motocykly nebudou takovou nevýhodou pro postavou větší piloty. A speciálně Simoncelli doufá ve stejný efekt.
"Doufám, že těžší piloti nebudou v takové nevýhodě jako doposud, neboť litrové motocykly mají více síly a větší počet otáček. Pro mě samotného není limit nádrže 21 litrů vůbec výhodou, neboť menší jezdci mají větší zrychlení", říká pilot týmu Gresini-Pilot: "Na okruzích jako Katar nebo Misano, kde je větší spotřeba paliva, spotřebuje lehčí jezdec méně benzínu a tak má k dispozici více síly. V praxi to znamená, že na jedno kolo ztrácíš několik desetinek sekundy, neboť Ti prostě chybí trochu výkonu."
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?