Šestá GP sezony – Velká cena Itálie
Text: Petr Czyž | Zdroj: motogp.com | Foto: Repsol Media, Dynavolt Intact GP, Pons Racing, Sniper Team, Sterilgarda Max Racing, Petronas Yamaha SRT | Zveřejněno: 29.5.2019 | Zobrazeno: 9 669x
Kapitoly článku
Moto3 – Preview
Rekordy a informace Moto3 – Autodromo del Mugello (ITA)
Rekord okruhu – Fabio Di Giannantonio (2018) – 1'56,628
Kvalifikační rekord – Danny Kent (2015) – 1'56,615
Maximální rychlost – John McPhee (2018) – 246,3 Km/h
Délka závodu Moto3 - 20 kol (104,9 km)
Velká cena Itálie – Moto3 2018:
Stupně vítězů – 1.Martin, 2.Bezzecchi, 3. Di Giannantonio
Pole position – Jorge Martin – 1'56,634 sekundy
Nejrychlejší kolo závodu – Fabio Di Giannantonio – 1'56,628 sekundy
Vedoucím jezdcem seriálu Moto3 je po pěti závodech sezony 2019 španělský závodník Biaggiho týmu Aron Canet (Sterilgarda Max Racing Team). Ve Francii Canet vybojoval třetí místo, třebaže tam byl v kontaktu s jedním z japonských závodníků. Jak už jsme ale mohli vidět, závody této kategorie vyžadují ostré lokty. Čtrnáct bodů náskoku je slušná výchozí pozice před víkendem v Toskánsku a Canet bude chtít v domácí Grand Prix svého šéfa zajet pokud ne na první místo, tak na stupně vítězů určitě.
Závěry klání Moto3 jsou pokaždé velkou loterií, protože o pozice na stupních vítězů bojuje velká skupina jezdců, dochází tam k různým strkanicím a někdy ten, kdo do posledního kola najede jako první, není v cíli ani mezi nejlepšími pěti. Vítězství by chtěl utrhnout právě v Mugellu italský závodník Lorenzo Dalla Porta (Leopard Racing), který pětadvacet bodů potřebuje k tomu, aby navýšil své šance na titul. Ale moc dobře ví, jak je štěstěna vrtkavá.
Dalším domácím jezdcem je Niccoló Antonelli (SIC58 Squadra Corse), jemuž absolutně nevyšel závod ve Francii, kde nezískal ani jeden bod. V Le Mans tak ztratil nejen druhou pozici v šampionátu, ale z jen bodové ztráty na vedení, je to nyní bodů sedmnáct, které by potřeboval vymazat, aby stanul v čele průběžného hodnocení. Antonelli je velký talent, ale osudné mu jsou pády, protože hodně končí na zemi v trénincích, kvalifikacích a stejně tak i v závodech.
Japonec Kaito Toba (Honda Team Asia) jel ve Francii o pódium, ale po kontaktu s Canetem to nakonec bylo jen za deset bodů, což jezdce Hondy dohnalo až k slzám. Nutno podotknout, že mladí jezdci z Japonska získávají každým rokem na síle a je vidět, že Japonci tvrdě pracují na tom, aby jednou jejich jezdci ovládli všechny kategorie světového šampionátu.
Po výborných výkonech v Argentině a Texasu nastalo v případě Jaume Masia (Bester Capital Dubai) drsné probuzení. Mladý Francouz myslel hodně vysoko, ale následovaly dva závody, kde získal jen čtyři body a to byl propad na pátou pozici. Masia, který po závodu v Texasu vedl tabulku průběžného hodnocení, teď na vedení ztrácí pětadvacet bodů.
Český závodník Jakub Kornfeil (Redox PrüstelGP) je po pěti závodech šestnáctý v pořadí. Letošní úvod sezony není pro Kornfeila zcela ideální, jelikož došlo ke zranění, ale bojuje a pokud s týmem zlepší kvalifikace, tak by to v závodech mohlo vypadat lépe. Každopádně i tak je zpravidla součástí skupiny bojující o přední příčky, jen mít víc toho pomyslného štěstí.
První bod kariéry jezdce mistrovství světa si ve Francii připsal na konto Filip Salač (Redox PrüstelGP). Český závodník KTM získává při své premiéře potřebné zkušenosti a první bod je rozhodně dobrou motivací své bodové konto rozšířit. Mugello ale v tomto ohledu nebude pro tyto účely snadným místem.
Z pravidelných jezdců Moto3 má před sebou domácí závod také šestý Celestino Vietti (SKY Racing Team VR46), což je zároveň nejlepší nováček, sedmý Andrea Migno (Bester Capital Dubai), jedenáctý Tony Arbolino (VNE Snipers) nebo devatenáctý Dennis Foggia (SKY Racing Team VR46) a dvaadvacátý Romano Fenati (Snipers Team).
Japonec Ai Ogura (Honda Team Asia) podstoupil operaci (24.5) levé ruky, takže v Mugellu závodit nebude a nahradí ho jezdec z Indonésie, dvaadvacetiletý Gerry Salim.
Moto3 – MS po GP Francie:
1. | Aron CANET | SPA | KTM | 74 |
2. | Lorenzo DALLA PORTA | ITA | Honda | 60 |
3. | Niccolò ANTONELLI | ITA | Honda | 57 |
4. | Kaito TOBA | JPN | Honda | 51 |
5. | Jaume MASIA | SPA | KTM | 49 |
6. | Celestino VIETTI | ITA | KTM | 45 |
7. | Andrea MIGNO | ITA | KTM | 40 |
8. | Gabriel RODRIGO | ARG | Honda | 37 |
9. | John MCPHEE | GBR | Honda | 34 |
10. | Darryn BINDER | RSA | KTM | 26 |
11. | Tony ARBOLINO | ITA | Honda | 26 |
12. | Albert ARENAS | SPA | KTM | 26 |
13. | Raul FERNANDEZ | SPA | KTM | 25 |
14. | Marcos RAMIREZ | SPA | Honda | 24 |
15. | Tatsuki SUZUKI | JPN | Honda | 23 |
16. | Jakub KORNFEIL | CZE | KTM | 22 |
17. | Ai OGURA | JPN | Honda | 17 |
18. | Ayumu SASAKI | JPN | Honda | 14 |
19. | Dennis FOGGIA | ITA | KTM | 14 |
20. | Alonso LOPEZ | SPA | Honda | 14 |
21. | Kazuki MASAKI | JPN | KTM | 11 |
22. | Romano FENATI | ITA | Honda | 7 |
23. | Makar YURCHENKO | KAZ | KTM | 3 |
24. | Filip SALAČ | CZE | KTM | 1 |
25. | Can ONCU | TUR | KTM | |
26. | Vicente PEREZ | SPA | KTM | |
27. | Tom BOOTH-AMOS | GBR | KTM | |
28. | Sergio GARCIA | SPA | Honda | |
29. | Stefano NEPA | ITA | KTM | |
30. | Aleix VIU | SPA | KTM | |
31. | Ryusei YAMANAKA | JPN | Honda | |
32. | Riccardo ROSSI | ITA | Honda | |
33. | Meikon KAWAKAMI | BRA | KTM |
Informace o redaktorovi
Kapitoly článku
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.