Sedmnáctá GP sezony – Velká cena Thajska

Po šestnáctém závodním víkendu MS silničních motocyklů, který byl na jihu Austrálie poměrně dost chladný, směřuje paddock šampionátu do Thajska, kde můžeme naopak očekávat teploty, které třeba loni atakovaly hranici třiceti stupňů. O titulech stále není rozhodnuto v žádné z tříd, takže napínavá podívaná pokračuje. V neděli dojde na změnu času z letního na zimní, proto věnujte pozornost časovému harmonogramu.

Kapitoly článku

Chang International Circuit (THA)

V Asii roste poptávka po pořádání šampionátů těch nejprestižnějších sérií motorsportu a to byl také důvod proč v Thajsku postavili supermoderní závodní okruh s kapacitou pro víc jak 100 tisíc diváků. Okruh navrhl známý architekt Hermann Tilke, jenž zvolil dráhu dlouhou 4554 metrů s celkem 12 zatáčkami – 5 levými a 7 pravými. Okruh otevřeli v roce 2014 a o rok později tam už zamířil světový šampionát superbiků WorldSBK. Pro seriál Grand Prix je to počtvrté, kdy dorazí do Buriramu, což je město přibližně 410 kilometrů severně od Bangkoku. Co se týče počasí lze očekávat vysoké teploty a stejně vysokou vlhkost, což důkladně prověří nejen techniku, ale také jezdce samotné.

MotoGP™ – preview

Rekordy a informace MotoGP – Chang International Circuit (THA)

Nejrychlejší kolo – Marco Bezzecchi – Ducati (2022) – 1'29,671
Rekord okruhu – Marc Márquez – Honda (2019) – 1'30,904
Kvalifikační rekord – Marco Bezzecchi – Ducati (2022) – 1'29,671
Maximální rychlost – Enea Bastianini – Ducati (2022) – 337,5 Km/h (WUP)

Délka závodu MotoGP™26kol (118,4 km)
GP Thajska (déšť) – MotoGP™ 2022:
Stupně vítězů - 1.Oliveira (KTM), 2.Miller (Ducati), 3.Bagnaia (Ducati)
Pole position – Marco Bezzecchi (Ducati) – 1'29,671 sekundy
Nejrychlejší kolo závodu – Johann Zarco (Ducati) – 1'38,941 sekundy

Po jediném závodu Velké ceny Austrálie, který byl zároveň ten hlavní, vede průběžné hodnocení šampionátu královské kubatury Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team), jehož náskok má nyní hodnotu 27 bodů. Ital si znovu polepšil, když v sobotu dojel druhý, sprint v neděli zrušili, takže před Thajskem může být tovární jezdec Ducati celkem v klidu. Do konce sezony zbývají čtyři Grand Prix s celkem 148 body.

Španěl Jorge Martin (Prima Pramac Racing) jel v sobotním australském klání na vítězství. Kvůli počasí přesunuli hlavní závod na sobotu, takže Martin byl hodně blízko šance znovu srovnat krok s vedoucím jezdcem šampionátu. Pár kol před cílem ale začal ztrácet dech až ho nakonec jeho soupeři dojeli a následně se dostali před něho. Martin závod dokončil pátý, a to bylo rozhodně zklamání. Důvod zpomalení byla volba zadní pneumatiky. Martin, jako jeden z mála jezdců, zvolil měkkou směs, což byla na začátku výhoda, ale v závěru závodu podstatný hendikep.

Třetím jezdcem průběžného hodnocení je Marco Bezzecchi (Mooney VR46 Racing Team). Ital ztrácí na druhého Martina 46 bodů, na vedení v soutěži mu chybí 73 bodů. Ital momentálně není tím jezdcem, který by útočil na přední pozice, ale stabilně boduje a jeho cílem bude udržet třetí místo až do konce sezony. Navíc jel Indonésii a Austrálii po zlomenině klíční kosti, zranění z tréninku, takže jeho výkon byl nyní do jisté míry omezen.

Na čtvrté pozici průběžného hodnocení je pevně usazený Brad Binder (Red Bull KTM Factory Racing), jemuž se nedaří úplně tak, jak by si představoval, ale vzhledem k výkonu jeho soupeřů je jeho pozice poměrně jistá. Ztráta Jihoafričana na prvního je na 142 bodech, takže tady je možnost titulu už celkem vyloučená, stejně jako postup do elitní Top3. Binder ztrácí na Bezzecchiho celkem 69 bodů a ty do Valencie vymazat, to by se musel stát zázrak.

Na průběžně pátém místě je nyní Johann Zarco (Prima Pramac Racing), vítěz australské Grand Prix. Francouz vyhrál první závod v kariéře jezdce MotoGP™ a oslavil to saltem vzad po více jak sedmi letech. Zarco je dvojnásobným mistrem světa Moto2™ a prvním jezdcem, jemuž se podařilo v této třídě titul obhájit. Nyní má triumf také v královské kubatuře, a to je pro zkušeného Francouze jen dobře, protože na to rozhodně měl a má.

(Aprilia Racing). Španěl to měl v Austrálii za 8 bodů, přišel o pátou pozici v průběžném hodnocení a v Thajsku udělá maximum proto, aby se mezi pět nejlepších vrátil. Ztráta je minimální, takže rozhodne vzájemné postavení v cíli obou závodů, kde bude jeho největším rivalem Zarco. Jen 15 bodů ztrácí na Espargara jeho týmový kolega Maverick Viňales (Aprilia Racing), sedmý jezdec průběžného hodnocení třídy MotoGP™.

Španěl Alex Rins (LCR Honda Castrol) nebude závodit ani v Thajsku. Jezdec LCR Hondy podobně jak v Japonsku, předčasně ukončil závodní víkend také v Austrálii a poté absolvoval vyšetření u lékaře kvůli přetrvávajícím bolestem nohy, kterou si zlomil letos v Mugellu. Vyšetření ukázalo na malou kýlu v oblasti zlomené lýtkové kosti, což si vyžádá drobný chirurgický zákrok. Tým v Thajsku nenasadí náhradního jezdce a víkend absolvuje pouze s Japoncem Nakagamim.

MotoGP™ – MS po GP Austrálie:

1. Francesco Bagnaia Ducati Lenovo Team 366
2. Jorge Martin Prima Pramac Racing 339
3. Marco Bezzecchi Mooney VR46 Racing Team 293
4. Brad Binder Red Bull KTM Factory Racing 224
5. Johann Zarco Prima Pramac Racing 187
6. Aleix Espargaro Aprilia Racing 185
7. Maverick Viñales Aprilia Racing 170
8. Luca Marini Mooney VR46 Racing Team 148
9. Jack Miller Red Bull KTM Factory Racing 144
10. Fabio Quartararo Monster Energy Yamaha MotoGP 134
11. Alex Marquez Gresini Racing MotoGP 115
12. Fabio Di Giannantonio Gresini Racing MotoGP 86
13. Franco Morbidelli Monster Energy Yamaha MotoGP 79
14. Miguel Oliveira CryptoDATA RNF MotoGP Team 76
15. Augusto Fernandez GASGAS Factory Racing Tech3 67
16. Marc Marquez Repsol Honda Team 65
17. Alex Rins LCR Honda CASTROL 54
18. Takaaki Nakagami LCR Honda IDEMITSU 50
19. Enea Bastianini Ducati Lenovo Team 42
20. Raul Fernandez CryptoDATA RNF MotoGP Team 39
21. Dani Pedrosa Red Bull KTM Factory Racing 32
22. Joan Mir Repsol Honda Team 20
23. Pol Espargaro GASGAS Factory Racing Tech3 12
24. Lorenzo Savadori Aprilia Racing 9
25. Jonas Folger GASGAS Factory Racing Tech3 9
26. Stefan Bradl LCR Honda CASTROL 8
27. Michele Pirro Ducati Lenovo Team 5
28. Danilo Petrucci Ducati Lenovo Team 5
29. Cal Crutchlow Yamalube RS4GP Racing Team 3
30. Iker Lecuona LCR Honda CASTROL 0

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist