Sedmnáctá GP sezony - Velká cena Austrálie

Kapitoly článku

Moto3 – preview

V nejnižší kubatuře světového šampionátu je o titulu mistra světa rozhodnuto. V premiérovém ročníku čtyřdobých čtvrtlitrů se jím stal německý závodník Sandro Cortese (Red Bull KTM Ajo), jenž se tak tím nejlepším možným způsobem rozloučí s kubaturou Moto3 a také týmem pod vedením finského manažera Aki Aja. Radost má samozřejmě také rakouská KTM, která se s prototypem Moto3 vrátila zpátky do seriálu Grand Prix a hned v prvním roce slaví vítězství. Sandro Cortese závod v Malajsii vyhrál, když v posledním kole předjel, těsně před cílem, domácího jezdce Khairuddina. Němec to komentoval slovy, že chtěl, aby všichni viděli, že dokáže vyhrát za jakýchkoliv podmínek a také mu přišlo jako dobrý nápad spojit vítězství v závodu se ziskem titulu. Cortese po skončení sezony přestupuje do kategorie šestistovek, kde začne psát novou historii své éry v motocyklové Grand Prix. Nicméně konec sezony bude až po víkendu ve Valencii, takže nyní se může soustředit na poslední dva závody, které má velkou šanci vyhrát. Dvaadvacetiletý Němec je zároveň jediným jezdcem všech tří kubatur, který ve všech dosavadních závodech sezony bodoval, což jen dokazuje, že je titul ve správných rukou.

Průběžně druhý je s 207 body Španěl Luis Salom (RW Racing GP). Jezdec prototypu Kalex/KTM má nyní velkou šanci získat titul vicemistra světa, což je po jeho loňském osmém místě výrazný posun vpřed. Španěl zatím vyhrál dva závody a celkem osmkrát se umístil na stupních vítězů. Vzhledem k absenci Mavericka Viňalese byla Salomova druhá pozice jistá, ale Viňales, jak to tak vypadá, v posledních dvou závodech roku chybět nebude, takže to bude ještě hodně zajímavý souboj.

Maverick Viňales (Avintia Blusens) učinil v Malajsii hodně překvapivé rozhodnutí, když odmítl nastoupit už k prvním tréninkům s tím, že s týmem končí. Vzhledem k tomu, že paddock motocyklového šampionátu je velice uzavřená společnost, je takové rozhodnutí v rámci jeho profesní budoucnosti velmi nebezpečné. Je jasné, že za jeho odchodem stojí víc než jen výkon motocyklu, ale smlouva je smlouva. Viňales každopádně udělal dobře, že se k tomu dál nehodlal vyjadřovat (tedy až na ten druhořadý tým), protože na to jsou šéfové týmů hodně hákliví. Určitě si je vědom, že je velmi talentovaný, má na to, aby vyhrál šampionát, ale pokud vše vsadil na tuto jedinou kartu, nemusí se mu to vyplatit. Podle posledních informací Viňales do Austrálie odcestuje a tam se znovu připojí k týmu Avintia Blusens, takže na startu závodu Moto3 by tento talentovaný Španěl v neděli neměl chybět. Viňales se už také omluvil týmu, omluvil se sponzorům, omluvil se prostě všem. Na Phillip Islandu ho navíc čeká tisková konference, takže pro Španěla přímo úžasný víkend.
Na čtvrtém místě je Alex Rins (Estrella Galicia 0,0), což také znamená, že došlo ke změně ve vedení tabulky pro nejlepšího nováčka roku. Romano Fenati (Team Italia FMI) sezonu zahájil pódiovými umístěními, ale v důležitých závodech závěrečné části šampionátu již nedosahuje tak dobrých výkonů a to mu nyní komplikuje situaci. Na Rinse teď ztrácí sice dva body, ale to neznamená, že je bude jednoduché získat zpátky. V posledních třech závodech totiž dvakrát nebodoval, takže s tím bude muset něco udělat, jinak o titul pro nejlepšího nováčka přijde. Kdo bude nejlepší, Španěl nebo Ital? Poslední dva závody nám na tuto otázku dají definitivní odpověď.

V posledních čtyřech závodech se nedařilo českému jezdci Jakubovi Kornfeilovi (Redox-Ongetta-Centro Seta), protože od závodu v Misanu získal do této chvíle sedm bodů. Vzhledem k tomu, že ještě po závodu Indianapolisu byl velmi blízko možnosti získat umístění v první desítce, je dnes tato šance výrazně menší. Na desátého Efréna Vázqueze (JHK Laglisse) ztrácí dvacet šest bodů a to je poměrně dost velká ztráta na to, že do konce sezony máme jen dva závody. Škoda, většinou měl smůlu buď v kvalifikaci nebo v samotném závodu, protože třeba tréninkové jízdy v Malajsii zvládl naprosto perfektně. Nicméně takové už je závodění a snad mu bude štěstí víc nakloněno tento víkend v Austrálii nebo o dva týdny později ve Valencii.

Česká stáj Moto FGR v Malajsii nezískala bodované umístění, ale jejich nový jezdec Josep Rodriguez dokončil už druhý závod a to pro tým z Ústí nad Orlicí znamená důležitá data pro další vývoj jejich motocyklového prototypu. S mladým Španělem jsou spokojeni a doufejme, že se jim ještě do konce letošního ročníku podaří nějaké ty body získat. Konkurence je ale velmi vysoká, takže tohoto cíle nebude jednoduché dosáhnout.

Na divokou kartu pojede v Austrálii britský jezdec Sam Clarke a domácí Lincoln Gilding. Luigi Morciano (IodaRacing Project) je zraněný, takže na Phillip Islandu bude chybět a tým náhradního jezdce nenasadí.

Průběžné hodnocení MS, Moto3 (15/17):

1 - Sandro CORTESE - GER - KTM - 280
2 - Luis SALOM - SPA - Kalex KTM - 207
3 - Maverick VIÑALES - SPA - FTR Honda - 199
4 - Alex RINS - SPA - Suter Honda - 128
5 - Romano FENATI - ITA - FTR Honda - 126
6 - Danny KENT - GBR - KTM - 118
7 - Zulfahmi KHAIRUDDIN - MAL - KTM - 112
8 - Miguel OLIVEIRA - POR - Suter Honda - 94
9 - Jonas FOLGER - GER - Kalex KTM - 88
10 - Efren VAZQUEZ - SPA - FTR Honda - 85
11 - Alexis MASBOU - FRA - Honda - 81
12 - Louis ROSSI - FRA - FTR Honda - 76
13 - Niccolò ANTONELLI - ITA - FTR Honda - 74
14 - Arthur SISSIS - AUS - KTM - 68
15 - Jakub KORNFEIL - CZE - FTR Honda - 59
16 - Alberto MONCAYO - SPA - FTR Honda - 52
17 - Hector FAUBEL - SPA - Kalex KTM - 52
18 - Alessandro TONUCCI - ITA - FTR Honda - 34
19 - Niklas AJO - FIN - KTM - 33
20 - Alan TECHER - FRA - TSR Honda - 21
21 - Alex MARQUEZ - SPA - Suter Honda - 20
22 - Jack MILLER - AUS - Honda - 17
23 - Adrian MARTIN - SPA - FTR Honda - 12
24 - Ivan MORENO - SPA - FTR Honda - 10
25 - Jasper IWEMA - NED - FGR Honda - 9
26 - Brad BINDER - RSA - Kalex KTM - 9
27 - Luca GRUENWALD - GER - Honda - 8
28 - Giulian PEDONE - SWI - Suter Honda - 7
29 - Toni FINSTERBUSCH - GER - Honda - 7
30 - Marcel SCHROTTER - GER - Mahindra - 4
31 - Kevin HANUS - GER - Honda - 3
32 - Isaac VIÑALES - SPA - FTR Honda - 2
33 - Kevin CALIA - ITA - Honda - 2
34 - John McPHEE - GBR - KRP Honda - 1
35 - Michael Ruben RINALDI - ITA - Honda - 1
36 - Simone GROTZKYJ - ITA - Suter Honda - 1

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist