Rozhodnutí o dodatečných motorech pro Suzuki padne až v Brně

Komise Grand Prix během závodu v Laguna Seca nerozhodla na svém zasedání o povolení dodatečných motorů pro Suzuki "bez ztráty kytičky" a posunula tento problém na termín brněnského závodu Grand Prix.

Teprve během Cardion Grand Prix České republiky rozhodne komise Grand Prix o tom, zda může Suzuki v této sezóně použít dodatečně další motory. Ovšem dá se očekávat souhlas.

Suzuki má už nyní podporu ostatních zúčastněných továren, aby k dosavadním 6 povoleným motorům mohla použít další tři. Tým italského veterána Lorise Capirossiho a španělského nováčka Alvara Bautisty je momentálně v hodně krizovém období a například Španěl má už nyní - v polovině šampionátu - k dispozici pouze jeden čerstvý motor. O něco lépe je na tom Ital - ten má motory dva.


Pokud by nedošlo k této výjimce, a tým Suzuki nemohl nasadit sedmý motor bez problémů, musel by jezdec s novým motorem vyrazit do závodu 10 sekund po odstartování závodu a to ještě z boxové uličky.

Suzuki ovšem sama s touto výjimkou nepřišla: "Už dlouho se diskutuje mezi MSMA(sdružení zúčastněných továren) a komisí Grand Prix a toto je pro nás velmi příjemné překvapení. Samozřejmě, že držíme palce, aby vzniklo nové rozhodnutí", komentoval celou situaci týmový manažér Suzuki Paul Denning.

Problém je totiž v tom, že toto omezení motorů může vést k pádům, neboť třeba Lorenzovi odešel motor během tréninku na Sachsenringu. A týmy tak nasazují motory, které už nejsou bezpečné. 

"Pokud má Suzuki problémy s trvanlivostí svých motorů, tak ji musíme pomoci" říká vice-prezident HRC Shuhei Nakamoto.

Také vedoucí projektu Ducati Alessandro Cicognani je názoru pomoci Suzuki a to hlavně z důvodu, že má strach z odchodu Suzuki ze šampionátu MotoGP, což by byla doslova katastrofa.

Na straně druhé by zřejmě továrny Ducati, Honda či Yamaha dobrovolně nesouhlasily, pokud by neměly podobné problémy. "To si ale nemyslím", říká s úsměvem Cicognani.
 

"Jistě jsou lidé, kteří si myslí, že by se pravidla během sezóny neměla měnit. Ovšem co se týká technických reglementů, tak má MSMA absolutní autoritu v určování pravidel a pokud si myslí, že udělali chybu, tak ji mohou také napravit", říká šéf Dorny Carmelo Ezpeleta.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist