Rossi oslavil 29. narozeniny

Sedminásobný mistr světa a pětinásobný vítěz té nejprestižnější motocyklové kategorie v sobotu při IRTA testech v Jerezu oslavil 29. narozeniny. Při této příležitosti mu skupina jeho fanoušků, která se v Jerezu sešla, zazpívala skladbu „Happy Birthday“. Valentino narozeniny oslavil po svém a vyjel se speciálním „narozeninovým“ designem helmy. Určitě nebude na škodu si připomenout některé mezníky v jeho bohaté kariéře, zejména týkající se jeho začátků.

Valentino se narodil 16. února 1979 v Urbinu rodičům Grazianu a Stefanii. Narodil se tedy ve stejném roce, kdy jeho otec skončil třetí v pořadí mistrovství světa 250 ccm. Bylo jasné, kterým směrem bude svého syna vychovávat. Valentino již odmala miloval rychlá kola, první minibike řídil ve věku pouhých dva a půl roku. Přesto jeho první závodní krůčky byly spojeny se dvěma stopami, začínal totiž závodit na motokárách. Matka Stefanie totiž považovala minibiky za nebezpečné. V motokárách v roce 1990 zvítězil v oblastním šampionátu, ale touha po jedné stopě byla příliš silná. Nejprve závodil nějaký čas zároveň na motokárách i minibajcích, ale kvůli nedostatku peněz musel káry opustit.

 V roce 1991, kdy se začal seriózně věnovat pouze motocyklům, zvítězil v šestnácti regionálních závodech. K tomu, aby svůj talent mohl nadále rozvíjet, potřeboval patřičnou motorku. V roce 1993 začal jezdit kategorii Sportproduction na motocyklu Cagiva Mito, se kterým však hned v první zatáčce, ne víc než sto metrů od boxů, havaroval. Motocykl se nechal opravit, jenže další pokus skončil hned v zatáčce druhé. Po tomto momentu se Rossi dokonce rozhodoval, zda jeho motocyklová kariéra má vůbec budoucnost. Naštěstí vydržel a tento šampionát o rok později vyhrál. V roce 1995 bojoval Valentino v mistrovství Evropy kubatury 125 ccm, také s naším Jardou Hulešem a skončil o jeden stupínek před ním a to třetí. Zároveň ve stejné kubatuře vyhrál šampionát Itálie.

Následující sezona nemohla skončit jinak než přechodem do mistrovství světa 125 ccm. Nevedl si vůbec špatně, poprvé zvítězil v Grand prix České republiky v Brně a celkově skončil devátý se 111 body. Hned v následující sezoně stopětadvacítkám dominoval, když vyhrál jedenáct závodů a své soupeře nechal daleko za sebou. Pochopil, že mu nejslabší kubatura již nemá co dát a přešel do 250 ccm, kde hned v roce 1998 skončil druhý s pěti vyhranými Grand prix. O rok později však bez problémů získal titul.

Od  sezony 2000 můžeme Rossiho vidět v těch nejprestižnější kategoriích. V pětistovkách s motocyklem Honda NSR skončil při své premiéře na druhém místě za Kenny Robertsem, ovšem v následující sezóně již s  přehledem zvítězil. Stejně tak tomu bylo i v letech 2003 a 2004, kdy vyhrál v kategorii MotoGP na Hondě RCV 211 V a 2005 – 2006, kdy stejných úspěchů dosáhl i po přestupu na Yamahu M1. V sezóně 2006, kdy jely naposledy stroje o objemu do 990 ccm skončil na Yamaze druhý za Nicky Haydenem a v sezóně loňské, kdy startovaly poprvé osmistovky, skončil opět s Yamahou na místě třetím za Stonerem a Pedrosou.

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist