Radio Paddock hlásí - po Misanu

Některé zajímavosti, které ještě na našem webu nebyly k přečtení, ale které se také vztahují k tragické Grand Prix San Marina v Misanu.


Nebohý Shoya Tomizawa podepsal necelých 24 hodin před svým posledním závodem smlouvu s týmem Technomag CIP na příští sezónu. Jinak je snad osudem, že za posledních 17 let  zahynuli při závodech Grand Prix pouze Japonci, a sice Noboiuki Wakai (1993), Daijiro Kato (2003) a Shoya Tomizawa (2010). 



Z celé hrůzostrašné a tragické havárie vyvázl britský mladík Scott Redding velmi dobře. Nepotvrdila se ani zlomenina nohy a vše vyřešilo 10 stehů, které zašily otevřenou ránu na jeho zádech. V Aragonu by se ale měl jezdec belgického týmu VDS objevit dle vlastního vyjádření opět na startu. 



Ex-pilot MotoGP, Niccolo Canepa, jel v Misanu v novém týmu "M Racing". Za tímto týmem stojí jistý Sergio Bertocchi, tedy muž, který se pokoušel dostat letos do MotoGP s týmem FB Corse. Jinak Canepa jel v Misanu už letos třetí různý motocykl, nejdříve Force GP210, potom v Brně Suter MMX a nyní v Misanu Bimotu Hb4. 


Zkušený španělský pilot Fonsi Nieto si prožil po svém pádu v Indy doslova peklo s americkými doktory. Původně plánovaná dvouhodinová operace se protáhla na sedm hodin. Nejdříve mu při narkóze vynechalo na 40 sekund úplně srdíčko, potom mu dokonce hrozila amputace zraněné nohy. Plánovaný návrat ex-vicemistra dvěstěpadesátek se uskuteční nejdříve v Motegi, ale spíše až později v Sepangu.  


Španělský jezdec Joan Olive, tedy pilot stáje "Jack & Jones by A.Banderas" jel v Misanu motocykl FTR zraněného Alexe Debona. Tým herce "Zorra mstitele", ve kterém jezdí i Američan Kenny Noyes, není spokojen s dosavadním vývojem motocyklu Harris a chce přestoupit na FTR, což se momentálně zdá jako jeden z  nejlepších motocyklů (Iannone, Talmacsi, Debon a také náš Abraham).   


Jelikož v Indy a v Misanu chyběl manažer týmu Rizla Suzuki Paul Denning, tak se hned vynořily zvěsti, že bude brzy nahrazen. Důvodem bylo ale zranění tohoto šéfa týmu při motokrosu a už vůbec nic není pravdy na tom, že by ho měl u týmu MotoGP nahradit Francis Batta.



O osudu Suzuki a její účasti v roce 2011 se rozhodne před Motegi: "V továrně se neustále diskutuje o budoucnosti závodního sportu ve firmě. Plánujeme sice se dvěma piloty, ale nic není jasné. Rozhodnutí, jestli pojedeme v roce 2011 závody MotoGP, padne před domácím závodem Grand Prix Japonska v Motegi", řekl v Motegi Shinichi Sahara, závodní ředitel Suzuki.


Pozice Andrea Doviziosa je stále nejasná. "Dostane tovární motocykl a je úplně jedno v jakých barvách", říkal v Misanu hodně vysoko postavený manažer HRC. Dle poslední varianty se dokonce uvažuje o Pramac Hondě. To by ostatně nebylo nic nového, už v roce 2002 jezdil za tým Pramac Honda Tetsuya Harada, a o rok později Makoto Tamada.


Americký jezdec Colin Edwards zřejmě pojede další rok v týmu Tech3 Monster. Jednak nemá kam odejít do WSBK, když skončila oficiálně továrna Ducati, na straně druhé ho chce financovat americký dovozce Yamahy a pochopitelně i nápojový gigant Monster.




"Moto3 není pro nás vůbec žádné téma. V našem programu - Piaggio Group - není žádný čtyřtakt o objemu 250 ccm a jen kvůli závodům nebudeme žádný vyvíjet. Ovšem v roce 2012 pojedeme MotoGP a sice s naším motocyklem V4, ne tedy s nějakým novým prototypem, který nabídneme privátním zájemcům", řekl na zasedání MSMA v Misanu závodní ředitel Aprilie Gigi Dall´Igna. Tento Ital tak jen potvrdil slova Jorge Martineze, který chce v roce 2012 přestoupit z Ducati na Aprilii.   


Švýcarský konstruktér Eskil Suter vidí v týmech CL (Claiming Rule), respektive v jejich reglementu dosti velký problém a říká: "Žádný přece nebude vyvíjet motor MotoGP do kterého investuje řádově 100 000 Euro, aby ho pak musel skrze CL až 4x za sezonu prodat konkurenčnímu týmu a to po 20 000 Euro.  To pak není žádný byznys".



Vloni se velmi rychle doslova vypařil ze závodů kubatury do 125 ccm, tedy čínský tým Haojue. Jeho manažer Garry Taylor, známý z působení v MotoGP  z továrního týmu Suzuki, se však chce  vrátit s touto čínskou továrnou a sice v nové kubatuře Moto3.  


Jedním z důvodů, proč přestoupil švýcarský jezdec Randy Krummenacher na rok 2011 do Moto2, je jeho výška a váha: "Randy je pro 125 příliš velký a hlavně těžký. Vźdyť z loňských 70 kg má letos už 74,5 kg a tak na pět nejlepších nemá díky své váze vůbec šanci. Může maximálně bojovat o místa 6 až 10", říká jeho šéfmechanik Hans Spaan, dvojnásobný ex-vicemistr světa této kubatury.


"Sandro se po odchodu svého "privátního" trenéra Maria Rubatta (červenec letošního roku) úplně změnil a nyní pracuje hodně cílevědomě. Pojede za nás i v roce 2011 a to opět stopětadvacítky, kde bude jistě vážným kandidátem na titul", říká jeho současný šéf Aki Ajo.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist