První test MotoGP je za dveřmi

Jednatřicátého ledna skončil dvouměsíční zákaz testování pro jezdce a týmy mistrovství světa silničních motocyklů. Už příští týden je na programu ve dnech 4. až 6.února první třídenní oficiální test královské kubatury MotoGP v Sepangu, kde se letos poprvé představí jezdci s motocykly specifikace Tovární a Open.

Až na italskou stáj IodaRacing Project by do Malajsie měly dorazit všechny týmy, které byly pro letošní ročník mistrovství světa potvrzeny Mezinárodní motocyklovou federací (FIM). Šest dnů na dráze Sepangu nabízí celkem velkou jistotu v podobě příznivých povětrnostních podmínek, ale v rámci nákladových položek, je to pro každý tým poměrně dost drahá záležitost.
V únoru jsou tak na programu celkem dva třídenní testy v Malajsii – první proběhne v termínu 4. až 6. února a druhý pak ve dnech 26. až 28.února 2014. Od pondělí 3.března do středy 5.března následuje test na Phillip Islandu, který si vyžádal dodavatel pneumatik Bridgestone a jehož se zúčastní pouze jezdci továrních týmů. Ti by pak neměli testovat v třídenním testu na okruhu v Losail, který je v plánu 7. až 9.března. To je celkem záhada, protože jak by k tomu přišli. Musí testovat v Austrálii kvůli pneumatikám a proto vynechají test na okruhu, kde se jen za týden jede zahajovací podnik sezony?
Příští týden bude na okruhu v Malajsii testovat tovární Repsol Honda s jezdci Marcem Márquezem, úřadujícím mistrem světa, jenž nadále pokračuje s číslem 93 a Danim Pedrosou, třetím jezdcem celkového hodnocení uplynulé sezony. Jejich rivalové z týmu Yamaha Factory Racing, vicemistr světa Jorge Lorenzo a Valentino Rossi samozřejmě nebudou chybět stejně jako jezdci tovární stáje Ducati Andrea Dovizioso a Cal Crutchlow. Testovací stáj Ducati už na okruh v Sepangu dorazila tento týden a v čele s Michele Pirrem tam připravuje půdu pro příchod jejich továrního týmu.
Motocykly Honda RCV213V ve specifikaci Tovární letos také pojede Stefan Bradl z LCR Hondy a Álvaro Bautista, jezdec stáje GO&FUN Honda Gresini. Další dva motocykly Yamaha YZR-M1 osedlá dvojice týmu Monster Yamaha Tech 3 Bradley Smith a úřadující mistr světa Moto2 Španěl Pol Espargaró. Tovární specifikace Ducati Desmosedici pak patří Italu Andrea Iannonemu z Pramac Racingu. Tedy alespoň prozatím, protože otázka, zda Ducati přeci jenom nezvolí cestu nové specifikace Open, je stále aktuální.

Proti jedenáctce jezdců na “továrnách“ stojí třináct závodníků s motocykly specifikace Open. Ti mají dvanáct motorů na sezonu, místo pěti (bez možnosti modernizace v průběhu sezony) a čtyřiadvacet litrů paliva, místo dvaceti. Mozkem motocyklu specifikace Open je jednotný software dodaný s řídící jednotkou italského výrobce Magneti Marelli.
V kategorii Open je pro letošní ročník novinka v podobě Hondy RCV1000R, s níž absolvuje svůj první test český motocyklový závodník Karel Abraham. Jezdec stáje Cardion AB Motoracing loni v listopadu ve Valencii netestoval, protože byl krátce po operaci ramene kvůli níž také předčasně ukončil sezonu. Produkční Hondu má ve svých boxech také tým Drive M7 Aspar s jezdci Nicky Haydenem a Hiroshi Aoyamou. Čtvrtá a poslední RC1000R je v barvách Gresiniho týmu GO&FUN a patří nováčkovi Scottu Reddingovi.
Velká očekávání jsou také od motocyklu FTR Yamaha, což je litrový stroj, který pohání motorová jednotka Yamahy M1. Tyto motocykly jsou zatím jen dva a to v kombinaci barev týmu Forward Racing, kde je zkušený Colin Edwards a Aleix Espargaró. Motocykly FTR Kawasaki patří dvojici Héctor Barbará a Mike Di Meglio z Avintie Blusens, stroje PBM/ART dvojici Michael Laverty a Broc Parkes z britské stáje Paul Bird Motorsport (PBM).

V Malajsii budou jezdci královské MotoGP testovat od tří hodin rána do jedenácti dopoledne středoevropského času (od 10 do 18 hodin místního času). O průběhu testování Vás budeme samozřejmě pravidelně informovat.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist