První dva testy očima Lukáše Peška

Pro test ve Valencii týmům náhodným výběrem rozdělili oficiální pohonné jednotky Honda 600 a tak už nic nebránilo tomu, aby tým Matteoni CP Racing spolu s Lukášem Peškem vyzkoušeli nový stroj s novým motorem.

První dva testy očima Lukáše Peška
„Ze začátku to bylo trošku náročné, protože nám to ve Valencii nefungovalo a ani tým pořádně nevěděl jak s nastavením motorky, protože je to pro všechny kompletně nová situace. Pro nás to byl vůbec první test, takže podle toho také vypadaly výsledky.“, řekl jezdec italského týmu Matteoni Racing a dále dodal: „Co se týče toho druhého testu v Jerezu, tak si myslím, že se nám už podařilo posunout dopředu a ve finále ty časy ať už to bylo třeba v neděli na suchu, kde jsem byl osmadvacátý, představovaly rozdíl dvou sekund, což v dané chvíli nebyla tak obrovská ztráta, když asi jedna vteřina znamenala patnáct míst.“. 

„Obrovské rezervy zatím máme v podvozku, protože jak už jsem řek, učíme se s ním pracovat. Je to pro nás nové a poslední den, kde jsme už našli některá zlepšení, tak pršelo. Pro nás to byl ale dobrý trénink, důležitá informace, protože jsem tam byl na mokru devátý bez nějaké výraznější ztráty, což byl pro nás pozitivní bod.“ , vysvětloval patnáctý jezdec loňského šampionátu dvěstěpadesátek a pokračoval: „Ale jak říkám, pokud jsme našli nastavení na mokro, tak najdeme i na sucho. Pro mě to byla první obrovská zkušenost a teď vidím ten směr, kterým musíme pokračovat v dalším testu.“


O spolupráci přímo s techniky japonského výrobce Moriwaki říkal Lukáš Pešek: „Ve Valencii byli dva technici od Moriwaki, kteří se nám sice snažili poradit, ale nikdo vám neporadí, co potřebujete. Snažili se nám ukázat cestu, ale ta samozřejmě v konečném důsledku nemusí být ta správná, takže s tím jsme se tam trošku trápili. Až v druhém testu se nám podařilo zapracovat na odpružení a konečně jsme se pohnuli směrem, kde jsme potřebovali.“


Velký rozdíl mezi čtvrtlitrovým dvoutaktním strojem Aprilia a čtyřtaktní šestistovkou Moriwaki (na snímku s testovacím jezdcem této továrny) vidí vítěz dvou závodů Grand prix stopětadvacítek: "Je to úplně jiné. Průběh motoru změní naprosto všechno co se týče jízdních vlastností, takže pro mě to bylo všechno nové, čtyřtakt, brždění, stopa, všechno bylo jinak. Ve finále jsem ale spokojený, protože jsem dokázal zajet celkem hodně kol a získal informace, na které se můžu zaměřit příště".

K jednotným motorům Lukáš Pešek dále doplnil: „Nový motor je dobrý a jak jsem měl příležitost porovnání na trati tak můžu říct, že každému jezdci to jede úplně stejně, což je obdivuhodné a myslím si, že šampionát bude velmi zajímavý o čemž svědčí fakt, že třicet lidí bylo ve dvou sekundách. Byla to naše první společná zkušenost, takže nějaké chybičky tam byly, ale po testech jsme si sedli a tam vše podrobně rozebrali. Myslím, že tým chce získat stejně dobré výsledky jako já, takže spolu jdeme určitě tím správným směrem a začíná to fungovat. Teprve si na sebe zvykáme, takže teď nejde ani tak o nějaké obrovské výsledky, ale hlavně si na všechno zvyknout.“

Dle Lukáše Peška se už ukázali i někteří favorité šampionátu: „Určitě hned od začátku jsou na tom dobře jezdci z MotoGP Toni Elías nebo Alex De Angelis, ale také jezdci se zkušenostmi na čtyřtaktech jako Claudio Corti. Myslím, že už i ostatní jezdci si začínají zvykat a první závod už může mnohé napovědět.“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist