Pre Grand Prix MotoGP 800 ccm - 2007

Kralovska kubatura MotoGP bude mit letos na startu 21 jezdcu, tedy o dva vice nez v sezone 2006. Co se tyka kvality startovniho pole, tak se toho moc proti minule sezone nezmenilo, krome nekolika prestupu (Checa, Nakano, Stoner) se vratil veteran Alex Barros, naproti tomu uz neuvidime Sete Gibernaua. A tak se ocima vysledku oficielnich testu v Qataru a v Jerezu podivejme na kompletni startovni listinu teto tridy a nezapomenme pritom, ze se letos jede poprve na motorkach o obsahu 800 ccm !

1 Nicky Hayden (USA) Repsol Honda Team, Honda RC212V – pneumatiky Michelin
Uradujici mistr sveta v testech prilis nepresvedcil, ale zavod se nejezdi na 1 kolo a prave obrovska vyrovnanost dovedla vloni americkeho tovarniho jezdce az ke kyzenemu cili. Takze podle meho nazoru zustava jako jeden ze tri nejvetsich kandidatu na titul mistra sveta v letosni sezone a to prave diky tomu, ze dokaze bodovat skoro ve vsech zavodech.
IRTA testy: Qatar 14., Jerez: 4.
46 Valentino Rossi (ITA) Fiat Yamaha Team, Yamaha M1-YZR – Michelin
Sesazeny kral jde na start s jedinym cilem, stat se znovu mistrem sveta a to zaroven poprve v nove epose kralovske kubatury, tedy na motocyklu o obsahu 800 ccm. A vysledky v testech hovori za vsechno. Dle meho nazoru je hlavnim favoritem na titul, a eventuelni cesta jineho kandidata na titul vede jen pres Rossiho porazku.
IRTA testy: Qatar 2., Jerez: 1.
65 Loris Capirossi (ITA) Ducati Marlboro Team, Ducati Desmosedici GP7 - Bridgestone
V lonskem roce dokazal veteran Capirossi vyhrat celkem trikrat, byl ale take zraneny a tak nakonec do boju o titul nezasahl. Na tom maji ovsem vliv i pouzivane pneumatiky Bridgestone, na nekterych tratich funguji fantasticky, jindy je to doslova trapeni. Zda se, ze sen o titulu se nepodari Lorisovi splnit ani letos, ovsem muzeme se tesit na to, ze “Capirex” opet vyhraje nejake zavody a tim pochopitelne ovlivni celkove poradi sampionatu.
IRTA testy: Qatar 7., Jerez: 7.
33 Marco Melandri (ITA) HANNspree Honda Gresini, Honda RC212V - Bridgestone
Predlonsky vicemistr sveta zustal vloni nejen za svym ocekavanim, ale i svych fanousku. Dokazal sice v prubehu sezony 3x vyhrat, ale na vic, nez 4. misto v konecnem uctovani sezony 2006 to nestacilo. Do letosni sezony vsak dostal spolecne s Haydenem a Pedrosou treti tovarni motocykl HRC…! Ovsem mereno vysledky testu, tak nic moc.
IRTA testy: Qatar 10., Jerez: 14.
26 Daniel Pedrosa (SPA) Repsol Honda Team, Honda RC212V - Michelin
Trojnasobny mistr sveta se ve svete “opravdovych muzu” prezentoval, lepe nez se cekalo. Vyhral celkem 2x a celkove skoncil 5. A to by jeho era mela prijit az letos, na motocyklech do 800 ccm. Tovarni jezdec Hondy se na testech prezentoval v tom nejlepsim svetle a dle meho nazoru je spolecne s Rossim nejvetsim kandidatem na titul mistra sveta 2007 v kralovske tride MotoGP.
IRTA testy: Qatar 1., Jerez: 2.
10 Kenny Roberts jr.(USA) Team Roberts, KR212V Honda - Michelin
Exmistr sveta Kenny Roberts byl vloni nejprijemnejsim prekvapenim sezony kralovske tridy a vsem zpochybnovacum dal dvema podiovymi umistenimi a celkovym 6. mistem v klasifikaci MS 2006 jasnou odpoved, ze KR jr. jeste nezapomnel jezdit rychle. Ale letos chybi tymu jeho otce penize, takze se vubec nevi, zda tato staj dokonci celou sezonu…
IRTA testy: Qatar 16., Jerez: 9.
5 Colin Edwards (USA) Fiat Yamaha Team, Yamaha M1-YZR – Michelin
Rossiho tymovy kolega dojel vloni celkove 7. a stale jeste ceka na sve prvni vitezstvi v zavodech Grand Prix. Ackoliv se vloni dlouho ke konci sezony spekulovalo o jeho dalsim pokracovani v tovarnim tymu Yamahy, tak dostalo “texaske Tornado” jeste dalsi sanci a odvdecil se hned tim, ze na oficielnich testech byl Edwards viden hodne vpredu.
IRTA testy: Qatar 5., Jerez: 3.
27 Casey Stoner (AUS) Ducati Marlboro Team, Ducati Desmosedici GP7- Bridgestone
Tezko tipovat, jak uspesny bude na novem motocyklu velky motocyklovy talent, ktery ovsem vloni ve druhe polovine sezony zcela odesel na fyzicku a z techto duvodu take hodne padal. V letosnich zimnich testech byl vyborny, ale zavod se jede na podstatne delsi vzdalenost, nez je pouhe jedno kolo. A tak bude mit mlady Australan jiste mnoho prace, aby vylepsil sve lonske celkove umisteni – 8. misto.
IRTA testy: Qatar 8., Jerez: 6.
21 John Hopkins (USA) Team Rizzla Suzuki MotoGP, Suzuki GSR-V - Bridgestone
Je opravdu nova Suzuki lepsi nez ta lonska ? Na testech to aspon tak vypadalo, napr. v Qataru skoncil John Hopkins treti, nez se zranil pri higsideru v rychlosti kolem 220 km/h. Na stupne vitezu “Hopper” vloni jeste nedosahl, kdyz celkove skoncil 9., ale muze byt vse uplne jinak.
IRTA testy: Qatar 3., Jerez: netestovak.
24 Toni Elias (SPA) HANNspree Honda Gresini, Honda RC212V - Bridgestone
Spanelsky mladik skoncil v lonske sezone na konci Top ten, ale dokazal vyhrat v Portugalsku a neprimo se tak zamichal a vlastne rozhodl boj o titul mistra sveta. I to byl nakonec mozna duvod, ze jeste rok dostal sanci v satelitnim tymu Hondy. V testech moc nepresvedcil, ale ani nezklamal.
IRTA testy: Qatar 13., Jerez: 11.
To jsme vas tedy seznamili s lonskou sestavou Top ten kralovske tridy MotoGP a nyni k ostatnim pilotum podle startovnich cisel.
4 Alex Barros (BRA) Pramac D´Antin MotoGP, Ducati Desmosedici GP7 - Bridgestone
Pouhy rok jezdil serial WSBK zkuseny Brazilec Alex Barros. Nyni se ucastnik 258 zavodu Grand Prix vraci do serialu Grand Prix. Jak bude silny, zda navaze na sve drivejsi uspechy, to se da jen stezi odhadnout…Spis bych si zatipoval, ze bude patrit k horsi polovine startovniho pole. Ale urcite dokaze i prekvapit!
IRTA testy: Qatar 9., Jerez: 17.
6 Makoto Tamada (JPN) Dunlop Yamaha Tech 3, Yamaha M1-YZR – Dunlop
Vykony japonskeho jezdce Makota Tamady (12.) byly vloni velmi rozpacite, letos tedy pojede za novy tym na novem motocyklu a novych pneumatikach. Nebude to mit rozhodne lehke, i kdyz v testech to zase tak spatne nebylo.
IRTA testy: Qatar 12., Jerez: 13.
7 Carlos Checa (SPA) Honda LCR, Honda RC212V - Michelin
Velke prekvapeni, ze Honda na strane jedne omladila sve jezdce, na strane druhe pak dostal sanci veteran ze Spanelska. Vloni jezdil Yamahu na Dunlopech (15.), letos si dava pochopitelne cile podstatne vyssi.
IRTA testy: Qatar 17., Jerez: 10.
17 Randy de Puinet (FRA) Kawasaki Racing Team, Kawasaki ZX-RR - Bridgestone
Po odchodu Shinya Nakana by mel hrat prvni housle u “zelenych” mlady Francouz, vloni v MS celkove az 16. Na testech prekvapil vetsinu odborniku skvelymi vysledky, a tak se muzeme tesit na zavody v podani nove zformovaneho tymu Kawasaki, a to uz bez dlouholeteho sefa Haralda Eckla.
IRTA testy: Qatar 6., Jerez: 5.
19 Olivier Jacque (FRA) Kawasaki Racing Team, Kawasaki ZX-RR - Bridgestone
Exmistr sveta dvestepadesatek se vraci do pravidelne startovni listiny po 2 letech, i kdyz na divokou kartu zpusobil predloni senzaci v destive GP Cine, kdy dojel druhy. Na testech moc nezaril, i kdyz v Qataru byl po tezke havarii pochopitelne handicapovan.
IRTA testy: Qatar 20., Jerez: 15.
50 Sylvain Giuntoli (FRA) Dunlop Tech 3 Yamaha, Yamaha M1-YZR - Dunlop
Jediny opravdovy novacek teto tridy. Vloni jezdil dvestepadesatky na ex-tovarni Aprilii (celkove 9.) a zaroven byl zkusebnim jezdcem Yamahy. Zrejme bude patrit ke chvostu zavodniho pole, viz jeho vysledky v testech.
IRTA testy: Qatar 18., Jerez: 19.
56 Shinya Nakano (JPN) Konica Minolta Honda, Honda RC212V - Michelin
Po flustrujicim vysledku na zelene Kawasaki (14. misto) v sezone 2006 zmenil “japonsky rychlik” znacku motocyklu. Muz povazovany vetsinou odborniku za jednoho z 5-ti nejrychlejsich jezdcu soucasnosti ovsem na letosnich testech moc nepresvedcil, ale musel si zvykat jak na novy motocykl, tak i jinou znacku pneumatik. Ovsem vloni byl na obou oficielnich testech vzdy jako 3. Podiove umisteni v kralovske kubature uz Nakano ziskal na Kawasaki, on vsak chce vyhrat a i proto presedlal na Hondu.
IRTA testy: Qatar 11., Jerez: 12.
66 Alex Hofmann (GER) Pramac D´Antin MotoGP, Ducati Desmosedici GP7 - Bridgestone
Jediny nemecky jezdec pojede i letos za satelitni tym Ducati. Vloni jel nekolikrate za zraneneho Sete Gibernaua tovarni motocykl, ale bezuspesne. Letos vsak na testech prekvapil prave v Qataru.
IRTA testy: Qatar 4., Jerez: 16.
71 Chris Vermeulen (AUS) Team Rizzla Suzuki MotoGP, Suzuki GSR-V - Bridgestone
Vicemistr sveta ze superbiku jezdil v lonskem roce za Suzuki a stal dokonce jednou na bedne, coz se treba jeho tymovemu kolegovi Hopkinsonovi nepodarilo. Proto nebylo divu, ze zustal ve stejnem tymu i letos. Sympaticky Australan jezdil v testech stridave a tak se nechme prekvapit, jaky pokrok udelala Suzuki a jaky tento mlady pilot sam.
IRTA testy: Qatar 15., Jerez: 8.
88 Andrew Pitt (AUS) Ilmor GP, Ilmor X3 - Michelin
Exmistr sveta ze supersportu jezdil naposled zavody MotoGP za Kawasaki, ovsem bez vetsich uspechu. A na novem motocyklu Ilmor to nebude mit rozhodne lehci. Zatimco pri poslednim zavode sezony 2006 skoncil v kvalifikaci tehdejsi jezdec teto zbrusu nove staje Garry McCoy o 3,809 sekundy za Pole – position, tak Pittovi chybelo v Qataru na testech na Pedrosu uz 4,984 vteriny a v Jerezu to delalo na Rossiho 4,614 sekundy. Takze v cem je chyba? Ve vyberu jezdcu, nebo pouzil Ilmor prilis mnoho technologie z Formule 1 a dopustil se tak stejne chyby jako treba predtim tym Kennyho Robertse? V kazdem pripade sance na body tohoto tymu budou pouze v okamziku, kdyz hodne prednich jezdcu ten ci onen zavod z ruznych pricin nedokonci.
IRTA testy: Qatar 19., Jerez: 20.
99 Jeremy McWilliams (GBR) Ilmor GP, Ilmor X3 - Michelin
To stejne, co o Pittovi, plati pochopitelne i o jeho stajovem kolegovi McWilliamsovi. Ovsem je to Brit a jeden Anglican v serialu Grand Prix v kralovske tride prece byt musi, ze…!? Ovsem vek se neda zastavit (v dubnu bude mit 43. narozeniny) a kdyz se k tomu pripocte jeste i zraneni…Ale nekdo musi byt proste posledni, a Jezza je prece hodne popularni. Otazkou ale je, zda prece jen nemel dostat misto neho sanci uz jmenovany Garry McCoy (na snimku)?
IRTA testy: Qatar 21., Jerez: 21.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist