Pešek v novém týmu do nové sezóny

Výkony, které Lukáš Pešek předváděl v loňské sezoně světového šampionátu na stopětadvacítkové malorážce, byly právě tím, čím si řekl o místo ve vyšší kubatuře Grand Prix do 250 ccm. Ještě teď máme v živé paměti, jak na červené tovární Derbi bojoval do posledního metru okruhu, aby pak zaslouženě vystoupil v Šanghaji a Phillip Islandu na stupínek nejvyšší. Na bednu se však probojoval v uplynulé sezoně ještě čtyřikrát, dvakrát bral stříbro a dvakrát bronz. Celkově to znamenalo čtvrté místo, těsně za japonským bojovníkem Koyamou na stroji KTM.

Do nové sezony vstupuje Lukáš s novým týmem, na novém motocyklu a také s novými sponzory z České Republiky. Název Auto Kelly - CP Grand Prix Racing Team napovídá, že právě Česká pojišťovna a.s. spolu s Auto Kelly vstupují do světa velkých cen a stávají se generálními partnery týmu. Chod tohoto týmu zajišťuje společnost Paddock s.r.o., která provozuje i tým Emmi - Caffe Latte Aprilia, kde oproti sezoně 2007 zůstává jezdecké složení beze změny. Pod vedením šéfa stáje Daniela Eppa pojede Švýcar Tom Lüthi stejně jako Lukáš dvěstěpadesátky a ve třídě do 125 ccm bude startovat německý jezdec Sandro Cortese. Tabulka níže asi nejlépe demonstruje, jak bude společnost Paddock s.r.o. tyto dva týmy spravovat.

 


Na pondělní tiskové konferenci tým veřejnosti představil své plány, partnery, cíle a také Lukášův nový motocykl Aprilia RSW 250 LE. Pavel Vokatý - marketingový manažer týmu prozradil, že mezi hlavní cíle nastávající sezony patří Lukášovo úspěšné zvládnutí přestupu do silnější kubatury 250 ccm, které je podle všech odborníků mnohem náročnější, něž přestup z dvěstěpadesátek do královské třídy MotoGP. Důležité bude, aby Lukáš šel krůček po krůčku nahoru a postupně snižoval časový odstup na nejrychlejší jezdce. V další sezoně by však tým rád dosáhl na pódiová umístění a prosadil se do top 6. Dále se pak přikládá velký význam přípravě fyzické kondice. S tím Lukášovi pomáhá kondiční trenér Antonín Strach. Zaměřili se zejména na posílení partií rukou a nohou, kterým jiná technika jízdy na dvěstěpadesátce dává pořádně zabrat.

Podle Lukášových slov, se nyní, těsně před oficielními IRTA testy ve španělském Jerezu, cítí po fyzické stránce mnohem lépe než po posledních testech. Testy v Jerezu vypuknou 19.2. a budou probíhat až do 21.2. A jaké jsou cíle testů pro Lukáše prioritou? Hlavně najet co nejvíce kol a nehledět přitom na umístění a dosažené časy. Pokud se ptáte na cíle nadcházející sezony, byl by Lukáš spokojen dojíždět v první polovině šampionátu někde kolem desátého až patnáctého místa. V té druhé polovině by však rád atakoval první desítku a  posbíral co nejvíce zkušeností. Svůj nový tým si velice pochvaluje, zejména jeho profesionální přistup! A kdo je podle Lukáše favorit na zisk titulu ve třídě dvěstěpadesát? Kalio, Bautista a možná „týmový“ kolega Lüthi.  V blížícím se šampionátu bude náš reprezentant Lukáš Pešek sedlat polotovární motocykl Aprilia RSW 250 LE. Jedná se o loňský tovární model, na němž sbíral světové body Alex De Angelis a vybojoval 3. místo celkového pořadí .

 

 


Po testech v Jerezu proběhnou ještě 27.2. poslední IRTA testy v Kataru. Pak už všichni budeme držet palce, aby se Lukášovy dařilo hned od začátku na novém stroji Aprilia se svým tradiční číslem 52 v prvním závodě podniku Grand Prix. Ten startuje Velkou Cenou Kataru 9.3. nočním závodem za umělého osvětlení. Letošní seriál Grand Prix bude mít 17 závodů a určitě nejsem sám, kdo se těší, až uvidí český tým s českým jezdcem Lukášem Peškem při domácí srpnové Velké ceně v Brně. Novinkou šampionátu je závod na území USA v Indianopolis.


Technické údaje motocyklu

 

 

Motor:                                                   90° V twin 2-takt, s dvěmi protiběžnými klikovými hřídeli. Vodou chlazený. Dva rotující sací ventily. Dva elektronicky řízené výfukové ventily.

Vrtání a zdvih:                                      54 x 54,5 mm.

Obsah:                                                249,6 ccm.

Kompresní poměr:                                16:1.

Maximální výkon / otáčky:                     Přes 105 KS / 12,500 ot.

Karburátor:                                           Dell’Orto VHSJ 42 mm.

Zapalování:                                           Digitální CDI s baterií.

Převodovka:                                          Plně nastavitelná, 6 rychlostí.

Rám:                                                   Hliníkový páteřový rám.

Podvozek:                                             USD vidlice Öhlins o průměru 42 mm, s dvojitým hydraulickým nastavením. Karbonová zadní kyvná vidlice s rozlišným vrstvením a APS s plně nastavitelným zadním tlumičem Öhlins monoshock.

Brzdy:                                                   Brembo. Vpředu dvojité ocelové kotouče o průměru 255 mm; vzadu o průměru 190 mm.

Kola:                                                      Vpředu i vzadu 17“ kola z karbonu nebo slitiny magnesia.

Rozměry:                                              Váha cca 100 kg, délka 1,970 mm +/- 30 mm, rozvor 1,270 mm.

Kapacita palivové nádrže:                  23 litrů.

 

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist