Ohlasy po kvalifikaci MotoGP ve Valencii

Kvalifikace královské kubatury rozhodla o postavení na startovním roštu posledního závodu sezony v němž se bojuje o titul mistra světa mezi dvěma jezdci. Tím prvním je Jorge Lorenzo, který do závodu startuje z pole position, tím druhým je Valentino Rossi, který díky čtyřem trestným bodům bude o titul bojovat startem z poslední pozice. Lorenzo tam má velkou šanci letošní ročník vyhrát a o tom, že je rychlý nikoho nenechal na pochybách, když dnes překonal kvalifikační rekord z roku 2013. Z první řady startuje společně s jezdcem tovární Yamahy dvojice jezdců tovární stáje Hondy Marc Márquez a Dani Pedrosa. Jak oba dokážou ovlivnit boj o titul není možné odhadnout. Jediným faktorem může být počasí a to ani tak n déšť, protože ten zřejmě nehrozí, ale nižší teplota. Výborně dnes zajel Aleix Espargaró, který dostal Suzuki do druhé řady a to musel absolvovat první kvalifikaci. Suma sumárum, závod to bude určitě, jak se říká, zajímavý.

MotoGP – Kvalifikace

1. Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP) – 1'30,011 … Pole position

„Dnešním cílem bylo se kvalifikovat do první řady, ale byl tu velký tlak. Předpokládal jsem, že motorka Andrea Iannoneho by s měkčí pneumatikou mohla pozici v první řadě vzít, takže jsem do toho dal na dráze maximální úsilí s třemi pneumatikami a to jsem také udělal. Nebyl jsem moc spokojený s prvním kolem 1'30,9s, protože to nebyl čas, který jsem očekával, ale ve druhém už motorka pracoval dobře s přilnavostí, brzděním, rychlostí v zatáčce a akcelerací. Jel jsem lépe než v předchozím kole a získal pole. Pravděpodobně to bylo mé nejlepší kolo v životě a jsem na to velmi hrdý. Důležitý je ale start z první řady, dobře odstartovat, neudělat žádnou chybu, vyhnout se problémům v úvodních kolech a pokusit se vyhrát titul. Dnes ještě body nerozdávají, závod je až zítra a ten bude těžký, dlouhý a stresující.“
 

2. Marc Márquez (Repsol Honda Team) – 1'30,499 … +0,488

„Je to hodně vyrovnané a myslím, že zítra to bude pěkně tuhý závod. Potřebujeme vědět jak to bude s pneumatikami a jak se motorka bude chovat po deseti kolech. S Danim a Jorgem jsme na tom stejně, budu se snažit získat umístění na stupních vítězů a doufejme, že budu mít také šanci v posledním závodu roku 2015 bojovat o vítězství!“
 

3. Dani Pedrosa (Repsol Honda Team) – 1'30,516 … +0,505

„Uvidíme zítra jak to půjde a doufejme, že budu bojovat o vítězství. Včera jsme měli určité problémy, ale dnes jsme s tím pokročili a je to lepší. Do závodu musím odstartovat maximálně koncentrován a už se tu na závodění před domácími fanoušky moc těším. Oba jak Marc, tak Jorge jsou silní, takže já jdu do toho na maximum a doufejme v úspěšný závod!“
 

4. Aleix Espargaró (Team Suzuki Ecstar) – 1'30,917 … +0,906

„Jsem moc spokojený, snad ještě víc než v Katalánsku, kde jsem získal pole position, protože tady jsem musel projít první kvalifikací a pro druhou jsem už neměl pneumatik nazbyt, takže k ataku času jsem vyjel na tvrdé pneumatice, protože jsem jinou už ani neměl. Neuvěřitelné, povedlo se to lépe než na měkké. Je to dobré už jen kvůli tomu, že na stejné pneumatice pojedu zítra závod a stejnou pneumatiku použila také řada špičkových jezdců. Musíme být na to pyšní, je to dobrý pocit. Měli jsme tu určité problémy s měkkou pneumatikou, ale bylo třeba vydržet, protože s tím jak stoupá teplota se pokaždé zlepšíme. Dnes ráno jsem se necítil vůbec dobře, ale věděl jsem, že pokud bude tepleji, bude to lepší, ale nakonec se tvrdší pneumatika ukázala jako ta nejúčinnější varianta pro konfiguraci naši GSX-RR. Teď jsem velmi šťastný a jistý před zítřejším závodem. Stále máme ještě šanci se dostat do první desítky a rád bych sezonu uzavřel v pozitivním duchu.“
 

5. Cal Crutchlow (LCR Honda) – 1'30,948 … +0,937

„Včera jsme měli trošku starosti s přední pneumatikou, dnes už to vypadá o něco lépe, ale zítra předpokládám to nebude nic snadného s měkkou přední v třiceti kolech závodu. Těším se ale na to, bude to dlouhý závod, ale zábavný už jen kvůli tomu, že je letos poslední. Doufejme, že si to na dráze užijí také všichni ostatní. Samozřejmě s ohledem na boj o mistrovský titul je to velký závod, ale já si potřebuji jet svoje a tak jako vždy odvést maximum pro svůj tým.“
 

6. Bradley Smith (Monster Yamaha Tech 3) – 1'31,012 … +1,001

„Co se týče mé kvalifikační pozice pro poslední závod roku, tak to jsem moc spokojený. Všichni odvedli velký kus práce a jen se tím podkreslil fakt, že jsme od včerejška zaznamenali zlepšení jednu a půl sekundy. Jakmile jsme dnes ráno vyjel poprvé na dráhu, cítil jsem potřebnou jistotu a dokázal jezdit mnohem stabilnější časy. Ve čtvrtém tréninku jsme zkoušeli různé volby pro zítřejší závod a získali jsme dobrou představu, jakým směrem se máme v neděli vydat pokud jde o podmínky s vyššími teplotami. Na této dráze a to zejména ráno jsou podmínky přilnavosti dráhy a výkonu motorky jiné ve srovnání s tím jak tam jedeme odpoledne. Každopádně pokud jde o kvalifikaci, tak to jsem s druhou řadou opravdu spokojen, protože je to důležitá výchozí pozice pro tuto úzkou a klikatou dráhu. Také časy jsou celkem vyrovnané a podobně tomu bude i v závodu.“
 

12. Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP) – 1'31,471 … start z posledního místa

„Jsem v pořádku a to je nejdůležitější. Nebyl to špatný den. Zejména ráno jsem byl silný, ale odpoledne mě trápily problémy s přilnavostí a trošku jsem válčil s vyšší teplotou. Vzhledem k tomu, že nám v kvalifikaci nešlo o to zajet rychlé kolo, věnovali jsme se jiným věcem. Byla některá zlepšení, která mi tolik nesedla, takže jsem zajel zpátky. V posledním kole to přitom nebylo vůbec zlé, protože první sektor byl celkem rychlý, ale pak jsem bohužel udělal chybu a spadl. Ohledně zítřejšího dne to ale nic nemění, protože stejně startuji poslední. Musíme zlepšit přilnavost, abychom zlepšili závodní rychlost. Pokud bude chladněji, nižší teplota může změnit hodně co se týče přilnavosti Yamahy vůči motorkám ostatních soupeřů. Možná pokud je teplota o trošku nižší, můžu jet o něco rychleji. Bude to hodně těžké. Špatnou zprávou pro závod je to, že Jorge jede z pole position, protože jsme doufali, že první startovat nebude, ale naneštěstí na to myslet nemusíme, protože to není náš problém a já se jen potřebuji koncentrovat na to, abych získal tolik pozic, kolik jen bude v mých silách.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist