Ohlasy po britské kvalifikaci

Po pátečních trénincích to ani tak nevypadalo, ale sobotní kvalifikace nabídly skutečně razantní zrychlení a to ve všech třech třídách mistrovství světa silničních motocyklů. Každý čas, který dnes stačil na zisk pole position je novým kvalifikačním rekordem okruhu Silverstone. Marc Márquez startuje v královské kubatuře z první pozice už po osmadvacáté a jediný Španěl, který startoval z pole position častěji je s jednatřiceti starty Jorge Lorenzo. Ten byl na jihu Anglie druhý nejrychlejší a v neděli bude bojovat o to, aby převzal vedení v šampionátu s největší možnou bodovou výhodou. V třídě Moto2 vyhrál kvalifikaci Sam Lowes, který předvedl nesmírně bojovného ducha, když potom, co mu došel benzín ještě dokázal dostat svoji motorku do boxů a pak teprve v samotném závěru zajet nejrychlejší čas. V třídě Moto3 byl nejrychlejší Jorge Navarro pro něhož je pole position na Silverstone první v jeho kariéře jezdce mistrovství světa.

MotoGP – Kvalifikace (Octo British Grand Prix)

1. Marc Márquez (Repsol Honda Team) – 2'00,234 … Pole position

„Byla to dobrá kvalifikace. Když jsem zajel první kolo tak jsem zjistil, že pokud poskládám perfektní kolo, možná se dostanu hodně blízko 1'59s. Byl jsem ale na limitu a zejména v posledním sektoru mi něco chybělo při brzdění. Nakonec se počítá čeho jsme dosáhli a to je pole position! Pokaždé můžete zajet lépe, ale tady to kolo, to bylo velmi dobré.“
 

2. Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP) – 2'00,522 … +0,288

„Abych řekl pravdu tak jsem nečekal tak razantní zlepšení, že ostatní budou v kvalifikaci tak rychlí, ale to je u všech normální, aby z ničeho nic zlepšili své časy o jednu sekundu. Pokud prostě nezajedete perfektní kolo nebo nejedete absolutně hranu, tak je velmi těžké zůstat v první řadě. Z toho důvodu jsem z druhým místem hodně spokojený, je to velmi dobrá výchozí pozice a jsem za to moc rád. Jsem velmi pyšný na dvě kola, která jsem zajel. Večer se ještě podíváme na detaily, které by šly zlepšit, abychom si zítra udrželi stabilní rychlost.“
 

3. Dani Pedrosa (Repsol Honda Team) – 2'00,716 … +0,482

„Určitě jsem spokojený, protože našim cílem byla první řada. Je důležité začít dobře v prvních pár zatáčkách a doufám, že se mi podaří zachytit Marca s Jorgem. Budeme bedlivě sledovat počasí, protože je složité nějak uřídit teplotu pneumatik. Marcova rychlost byla velmi dobrá. Já jsem v tom trošku pozadu na použitých pneumatikách, ale uvidíme, jak to zítra dopadne s počasím. Musím dobře odstartovat a velmi dobře si poradit v prvních zatáčkách, abych zůstal s vedoucí skupinou.“
 

4. Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP) – 2'00,947 … +0,713

„Získat zpátky vedení v šampionátu je náš cíl, ale nebude to snadné, protože Marc s Jorgem jsou na této dráze velmi silní. Osobně jsem velmi spokojený, protože se nám podařilo zlepšit nastavení motorky. Také jsem spokojený s rychlostí, s tím jak se mi jezdí a ani můj výkon není špatný. Cílem bylo získat pozici minimálně v druhé řadě, takže čtvrté místo je v pořádku, ale potřebujeme ještě zapracovat na dalších pár věcech, abychom je na zítřek zlepšili. Pedrosa je rovněž silný, takže pokud chceme bojovat o stupně vítězů, musím jet o něco rychleji.“
 

5. Pol Espargaró (Monster Yamaha Tech 3) – 2'01,031 … +0,797

„Už je to nějaká doba, kdy jsem byl naposledy po kvalifikaci tak spokojený jak jsem dnes. Kvalifikace dopadla opravdu dobře. S novou pneumatikou a dobrou přilnavostí jsme nakonec byli správně konkurenceschopní. Nicméně nejdůležitější věc je ta, že jsem měl ve čtvrtém tréninku stabilní rychlost a byl si jistý i při nižší úrovni přilnavosti, což je oblast s níž obvykle válčíme. Teď potřebujeme analyzovat řešení, která jsme nalezli, což může být rozhodující i pro ostatní okruhy, protože nám to umožní jet hned od začátku rychle. Co se týče závodu tak opravdu nevím, co očekávat od počasí, ale start z druhé řady je z tohoto hlediska rozhodně pozitivní. Prvních pět, sedm kol bude pro výrazný výsledek klíčových, protože to je obvykle úsek, kdy s plnou palivovou nádrží ztrácíme nejvíc. Dám do toho ale maximum a pevně věřím, že britským fanouškům předvedeme hezkou podívanou.“
 

6. Bradley Smith (Monster Yamaha Tech 3) – 2'01,140 … +0,906

„S výchozí pozicí pro závod jsem spokojený a připravený před svými fanoušky udělat co je v mých silách. Podařilo se nám dosáhnout přesně toho v co jsme doufali a to získat dobrou pozici na startu před motocykly Ducati, což bylo rozhodující a to zejména na dráze, jaká je tato. Tyto motorky jsou na rovinkách nesmírně rychlé, ale už ne tak rychlé v zatáčkách jako Yamaha, takže jsem věděl, že potřebuji získat výsledek, který mi umožní startovat před nimi. Ve čtvrtém tréninku jsme zkoušeli pár věcí pro závodní nastavení, ale abych byl upřimný, věděli jsme, že tam je možnost jak zlepšit čas v jednom rychlém kole, ale raději jsme se soustředili na to, abychom vše připravili na zítřek. Každopádně už je to moje třetí druhá řada za sebou, což poukazuje na progres jakého jsme docílili a teď ještě potřebuji zítra ráno zapracovat na rychlosti. Každopádně už teď se cítím dobře. Doufám, že počasí zůstane bez deště, protože přijede spousta anglických fanoušků, pro něž udělám maximum v boji o pozice do šestého místa.“
 

Moto2 – Kvalifikace (Octo British Grand Prix)

1. Sam Lowes (Speed Up Racing) – 2'06,345 … Pole position

„Bylo to naprosto neuvěřitelné. Opravdu zde cítím tu sílu ze strany fanoušků. Udělal jsem drobnou chybu, když jsem nezaznamenal příkaz z boxové zídky, takže mi došlo palivo. Měli jsme pak ještě dost času se dostat zpátky na dráhu a zabojovat. Věděl jsem, že mám potřebnou rychlost pro jedno rychlé kolo. Jsem velmi šťastný a skutečně hrdý na tuto pole position. Před závodem si věřím a už se na něj moc těším.“
 

Moto3 – Kvalifikace (Octo British Grand Prix)

1. Jorge Navarro (Estrella Galicia 0,0) – 2'12,440 … Pole position

„Jsem moc rád, protože jsem zajel opravdu skvělý čas na kolo. Od začátku sezony jsme velmi usilovně pracovali, odváděli dobrou práci a závod od závodu se zlepšovali. Dnes jsem získal pole position poprvé v mistrovství světa a cítím velkou satisfakci. V průběhu víkendu jsme s motorkou odvedli výbornou práci, zkoušeli řadu různých nastavení a nalezli ten správný základ. Ani jsem nečekal, že bych dokázal překonat rekord až tak, jak se mi to nakonec povedlo. Co se týče závodu, tak mám správné tempo a pokud zůstane sucho budu usilovat o přední příčky. Pokud bude pršet, budu muset na to zatlačit také. Body jsou až po závodě, takže je třeba ze sebe odevzdat maximum.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist