Ohlasy na Catalunyi

Ohlasy několika jezdců MotoGP a rozsáhlá fotogalerie z prvních IRTA testů tohoto roku.

Valentino Rossi (Gauloises Yamaha)
Jsem spokojený, protože jsme zde dnes během testu odvedli dobrou práci. Včera [v sobotu] a v pátek jsem měl několik problémů a skutečně jsem nevěděl proč. Vyzkoušel jsem několik cest, ale nebylo to správné. Dnes to bylo o mnoho lepší. Při mém rychlém kole, během kvalifikační části testů, jsem udělal malou chybu. Skončil jsem druhý, ale jsem spokojený. Na motocyklu se jelo lépe a na závodních pneumatikách to šlo také dobře. Bylo dobré opět jezdit. Máme ještě mnoho práce, kterou je potřeba udělat. Doufám, že v Jerezu budeme pokračovat v této dobré práci.
Colin Edwards (Gauloises Yamaha)
Nejsem dnes zklamaný, ale musím říci, že nejsem dnes ani spokojený. Ani jedno, ani druhé. Hlavní cíl dne bylo vyzkoušet všechen připravený materiál a vyčlenit dobré a špatné díly. Kvůli tomu se testuje a tak to z tohoto hlediska bylo pozitivní. Také jsem odvedl hodně práce na pneumatikách a mohu tedy říci, že mám vybraných pět nejlepších druhů. Příští týden musím pokračovat v testování nastavení a ujistit se, že můj motocykl číslo jedna je připravený na první závod.
John Hopkins (Suzuki MotoGP)
Další fantastický den. GSV-R jede dobře a já byl potěšený vlastním výkonem, ale i výkonem mého týmu během těchto tří dnů. Bridgsetone nám poskytl výbornou zadní pneumatiku, tvrdě také pracují na zlepšení přední pneumatiky. Jsem zklamaný, že jsem nevyhrál to auto, ale kdyby se tak stalo, možná bych ztratil motivaci do dalších testů.
Kenny Roberts jr. (Suzuki MotoGP)
Dnes jsem udělal základní chybu, která zapříčinila můj pád. Použil jsem závodní pneumatiky. Nechtěl jsem použít kvalifikační pneumatiku, opravdu mě zajímala spíše stabilita dosažených časů. V náklonu jsem nedokázal udržet předek motocyklu. Celkově jsem ale s tímto testem spokojený, je vidět, že se zlepšily pneumatiky Bridgestone. V Jerezu bychom měli být více konkurenceschopní. Charakteristika okruhu se GSV-R více hodí.
Shinya Nakano (Fuchs Kawasaki Racing)
Jsem trochu zklamaný. Tentokrát jsem jezdil velmi těžce a toto je maximálně možný výsledek, který jsem byl schopen dosáhnout. Nový motor je správnou volbou, ale je zřejmé, že na něm je ještě mnoho práce, kterou je třeba provést zvláště na stabilitě motoru při využití motorové brzdy v najíždění do zatáček. Oproti motoru z Ninja ZX-RR minulého roku máme ovšem náskok.
Alex Hofmann (Fuchs Kawasaki Racing)
Po dvou a půl roku u Kawasaki jsem byl s testováním velmi spokojený. Mám konečně dobrý pocit a to díky změně motoru. Tento koncept je cestou vpřed, jde to nyní snadněji a jsou lepší časy. Velmi mne to motivuje, ale také vidím, že soupeři přes zimu nespali. Zatím ještě náš motor postrádá maximální rychlost, ale jsem si jistý, že s postupem vývoje přijde i toto.
Loris Capirossi (Ducati Marlboro)
Celkem byly tyto testy pro mne užitečné, ale stále mám práci, kterou je potřeba udělat. Motocykl je dobrý, na některých okruzích jsou dobré i pneumatiky, na jiných naopak dobré nejsou. Zde jsem trochu bojoval, ale s Bridgestone úzce spolupracuji, pokusíme se společně zlepšit výkon co nejrychleji. Velmi důležité budou testy v Jerezu, protože na stejném místě se koná také první závod. Doufám proto, že následující testování půjde dobře, stejně jako když jsme tam testovali vloni v listopadu poprvé pneumatiky Bridgestone.
Carlos Checa (Ducati Marlboro)
Má levá noha je oteklá, ale nebolí mě. Problém je zraněné rameno. Zkoušel jsem fyzioterapii, ale zatím nejsem připravený jezdit. Doufám, že po další terapii budu schopný jezdit v Jerezu. Bojoval jsem zde, ale některé okruhy jsou horší než jiné a já na jiných okruzích jezdil určitě lépe. Nyní musíme analyzovat získané údaje a pokusit se v Jerezu vše vylepšit.
Sete Gibernau (Telefonica MoviStar Honda MotoGP)
S výsledkem tohoto testu jsem opravdu spokojený. Dokončil jsem všechnu práci, kterou jsem zde měl naplánovanou a výsledek byl velmi dobrý. Minulou noc jsem se sešel s týmem a připravili jsme se na vytrvalostní test, myslím že plánovat rychlé kolo by bylo chybou. Zisk nejrychlejšího kola bylo jednoduše ovoce po naší tvrdé práci. Ještě stále mám několik problémů při nájezdech do zatáček a tak jsem absolvoval simulovaný závod a testoval výdrž pneumatik. Je to oblast, o kterou se při práci nejvíce zajímám tak, abych do Jerezu přijel s co nejlépe připraveným motocyklem. Jsem šťastný, že jsem vyhrál tu kvalifikaci, zvláště z důvodu všech těch lidí, kteří mne podporují. Doufám, že i oni z toho měli radost.
Marco Melandri (Telefonica MoviStar Honda MotoGP)
Odjíždím z dalšího okruhu v pozitivní náladě, během těchto tří dnů jsem se velmi soustředil. Líbí se mi hodně tento motocykl, je velmi odlišný od Yamahy. Dovoluje mi jezdit s velkou důvěrou. Absolvoval jsem simulovaný závod a v oficiálním testu jsem odpoledne dal vše do jednoho kola. Jsem trochu zklamaný, že jsem nedokázal bojovat o první místo, protože jsem slíbil mechanikům, že jim to auto dám, ale čtvrté místo také není špatné. Budu pokračovat v práci v Jerezu.
Alex Barros (Camel Honda)
Jak jsem včera předpovídal, dnešní krátké oficiální testování narušilo náš pravidelný testovací rytmus. V tu dobu jsem i já použil měkkou pneumatiku, ale měl jsem jí stále studenou, teplo pro mě nepracovalo. Nicméně si myslím, že bych byl schopen jezdit stejně jako Valentino. Blahopřeji Setemu za jeho rychlé kolo. Později jsem testoval stále různé pneumatiky, hledal jsem dobrou přední pneumatiku. Potřebuji ještě na tom pracovat, pokusím se o to v Jerezu. Ačkoliv dnes to nebylo perfektní, obecně jsem spokojený.
Troy Bayliss (Camel Honda)
Myslím, že časy neodrážejí přímo tuto situaci, protože tento den byl podivný. Byli zde ti, kteří ve speciálním testu použili měkkou pneumatiku ihned a ti, kteří ji použili později. Někdo na měkké pneumatice najezdil hodně kol, někdo ne, někdo však dokázal zlepšit svůj čas i na tvrdé pneumatice. Já měkkou pneumatiku nasadil později a to byla dráha již hodně chladná. Nehledě na další práci, tak mohu již nyní říci, že jsem našel přední pneumatiku, která mi dá důvěru. V Jerezu si chci potvrdit tyto pocity.
Toni Elías (Fortuna Yamaha)
Nebylo to dle očekávání. Bylo zde pro mne mnoho nových situací a já je nedokázal využít. V každém případě to je součást mého učení. Odpoledne nebyl asfalt zrovna v dobrém stavu a všichni jezdci MotoGP to zpozorovali. V Jerezu budu stále pilně pracovat, abych zjistil kolik mám ještě před sebou práce.
Ruben Xaus (Fortuna Yamaha)
Budu pokračovat v práci, abych našel perfektní nastavení. V každém případě nechci na motocyklu měnit mnoho věcí, co potřebuji nejvíce jsou kilometry. Nesoustředil jsem se na rychlé kolo, ale jel jsem 1:44, což je myslím důležité. Těším na zahájení sezóny.
Max Biaggi (Repsol Honda)
Již včera jsem říkal, že zde nejsem kvůli získání automobilu, ale pravda je, že jsem docela zklamaný. V rozhodujícím okamžiku, kdy jsem nasadil kvalifikační pneumatiky a chtěl vyjet z boxu, postihl mě problém s elektrikou. Poškodila se malá spojka elektroinstalace a motor nešel nastartovat. Již to bylo méně než pět minut a já se nedokázal vrátit na dráhu. Tým o tom musí přemýšlet, protože to je problém, který se již nesmí opakovat, zvláště pak v kvalifikačním tréninku. Nejsem rozrušený, jsem uvolněný a věřím si. Nyní je již vidět velký pokrok oproti prvním testům. V testovacím plánu budeme pokračovat v Jerezu.
Nicky Hayden (Repsol Honda)
Všeobecně řečeno byl tento den nejlepší ze všech tří dnů. Jsem velmi spokojený, že jsem dokázal bojovat o přední umístění. Asi bych rád vyhrál to auto, je to fantastické auto, ale se svou pozicí jsem spokojený. Během těchto tří dnů se zlepšila má technika jízdy i samotný motocykl. Oproti minulému roku jsou minimální rozdíly, ale jsou to velké kroky vpřed. Spíš než zisk co největšího výkonu se zaměříme na to, jak tento výkon využít. Já i můj tým jsme dali přednost práci na malých detailech, soustředili jsme se na ně namísto absolvovaní velkých změn. Výsledky se dostavily. Tentokrát jsem se hodně naučil, ale musím pokračovat ve stálém zlepšení. To je to, v čem chci pokračovat v Jerezu. Fotogalerie z IRTA testů v Catalunyi Upozorňuji, že na fotografie je uplatněn přísný autorský zákon, pokud nemáte svolení majitelů fotografií, nesmíte je kopírovat a dále publikovat. Jednání o tom, aby mohly být fotografie zveřejněné na těchto stránkách trvaly mnoho dnů a byly velmi zdlouhavé. Pokud bych stále nacházel tyto fotografie na cizích stránkách, kde jsou mnohdy publikované dokonce i se značkou www.racing.motorkari.cz, budu nucen zde do budoucna zrušit všechny galerie a žádné fotografie nepublikovat. Věřte, že jako fotograf vím, že náklady na pořízení takovéhoto materiálu jsou velmi vysoké (cestovné, fotoaparát, objektivy, karty atd.) a proto si každý své dílo platí. Je bohužel stále mezi námi mnoho takových, kterým nic neříká autorské právo a nemají žádnou úctu k práci druhých. Bez sebemenšího zaváhání si doslova ukradnou fotografii druhých. Pokud tedy bude toto i dále trvat, nebudu již zde fotografie publikovat. Je tedy na vás, zda chcete vidět fotografie nejen z MotoGP, ale například i stovky obrázků z mých letošních jedenácti připravovaných návštěv závodů World Superbike.
Prosím zákaz kopírování se týká i všech lidí podílejících se na tvorbě serveru AMK Hořice, kteří patří mezi největší "piráty" zde zveřejněných fotografií.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist