Novinky z týmů CRT

Začíná pomalu čas, abychom se zabývali tím, kdo vlastně pojede jako CRT v roce 2012. Ovšem jak u týmů, tak u jezdců je ještě hodně nejasného. Dalo by se říci, že některé projekty umírají a jiné se zase rodí.

Aktuálně to vypadá, že ve startovním poli MotoGP se v roce 2012 objeví 13 prototypů a 6 až 10 motocyklů CRT, tedy podstatně více než letošních 17.

Mezi prototypy jsou jasné dvě tovární Hondy Repsol se Stonerem a Pedrosou. K tomu dvě tovární Yamahy s Lorenzem a Spiesem. Ducati bude mít v sedle Rossiho a Haydena a zůstane zřejmě i Suzuki s jedním pilotem.
Mezi satelitními týmy nebude určitě chybět Gresini Honda s Marcem Simoncellim (s továrním motocyklem RC213V), LCR Honda s jedním pilotem (Hopkins, Bautista nebo De Puinet), Pramac Ducati zřejmě s Barberou a Cardion AB s naším Karlem Abrahamem. Nesmíme samozřejmě zapomenout na tým Tech3 Yamaha s Andreou Doviziosem a Cal Crutchlowem.

Z týmů CRT se dá seriózně počítat s 9-10 týmy. Jsou to Gresini, Speed Master, BQR, NGM Forward Racing, Paul Bird Motorsport, Iodaproject-Sacchi, Mapfre-Aspar, Marc VDS. Nově dále Alpha Racing a LaGlisse z CEV.

Forward Racing už nahlásil svého pilota a tím je Colin Edwards. Z původně plánovaného projektu - šasí Tech a motor Yamaha - už sešlo, vše se otáčí směrem ke kombinaci Suter/BMW.

Gresini Honda chce po odchodu Hiroshiho Aoyamy nasadit jiného Japonce se zkušenostmi z MotoGP a sice Yukiho Takahashiho. To bude samozřejmě hodně vyhovovat Japoncům a proti není ani Dorna. Jako podvozek je plánován buď japonská Moriwaki nebo další japonská značka TSR. Motor je celkem jasný, vytunignovaný CBR1000RR.

Italský SpeedMaster ztratil sice plánovaného pilota Andreu Iannoneho (chce zůstat v Moto2), ale v každém případě bude závodit v MotoGP. Poslední hlášení Radia Paddock mluví o Norim Hagovi, jehož finanční požadavky není žádný ze superbikových týmů schopen splnit, ale v MotoGP jsou celkem normální gáží pro jezdce Japoncova kalibru.

Hodně seriózně se připravuje tým BQR. Ten doufá ve dvě startovní místa, jedno z nich by měl mít Kolumbijec Yonny Hernandez, druhým jezdcem by pak mohl být Španěl Ruben Xaus. Tým se už plně připravuje na testy s podvozkem FTR a motorem Kawasaki.

Britský Paul Bird Motorsport chce mít jako jezdce Angličana, to je celkem jasné. Velký zájem je o Leona Camiera. A motocyklem bude "superbiková" Aprilia, tedy motocykl hodně podobný kubatuře MotoGP, s kterým má Camier dva roky zkušeností.

Novinkou je španělský tým Laglisse z CEV. Plánován je motocykl Suter/BMW a jezdcem by měl být jeden ze dvou stávajících pilotů, tedy Carmelo Morales nebo Jordi Torres.

S vlastním projektem pojede italský Ioda Racing Team, který už oznámil svého jezdce. Tím je vicešampion litrových stocků Danillo Petrucci.

Aspar Mapfre tým se "zalekl" vysokých leasingových cen Ducati - cena se zvedla z 1,5 na 3 miliony - a pojede tak rovněž s projektem CRT. Jako jezdec je uvažován mistr světa Moto2 Toni Elias.
Úplně novým týmem je německý "alpha Racing", tedy tým který obstarává oficiální závodění BMW. Týmoví manažéři Sepp Hofmann a Sepp Maier letí na víkendové jednání do Sepangu (uskuteční se v sobotu) s Carmelem Ezpeletou. Tito dva pánové jsou majitelé tuningové firmy "alpha Technik" a týmu "alpha Racing". Navíc koupili okruh EuroSpeedway Lausitz. Tento projekt by měl být předmluvou vstupu továrního týmu BMW plánovaného na rok 2013. Plánováno je spojení s některým současným týmem s tím, že by BMW dodávalo pouze motory. "Máme veškerou infrastruktůru. Můžeme tak provozovat tým CRT za hodně úsporných nákladů. Sponzor Red Bull je také na tomto projektu interesován. Jako podvozky mohou být použity buď Sutery nebo Moriwaki. Chtěli by jsme dva jezdce, jeden by měl být Němec a to třeba Max Neukirchner či Markus Reitenberger.", říká o projektu Sepp Meier.

Otazník zůstává nad belgickým týmem Marc VDS, který sice v Brně testoval (jezdec Mika Kallio), ale stále se ještě nerozhodl o své účasti či neúčasti.

Dorna umožnila týmům CRT účasti v závodech MotoGP, jak jen mohla. Tyto týmy mohou počítat s obsahem nádrže 24 litrů místo 21 pro protypové motocykly, a nyní se dokonce uvažuje o dalším zvýšení, aby se nemuselo používat tolik elektroniky k přesnému určení spotřeby paliva. Tím pádem by se prostě u motocyklů CRT jen "přidával" plyn! Další pobídkou pro týmy CRT je možnost použití 12 místo 6 motorů.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist