Novinky ve světě MotoGP

Přestože období kolem vánočních svátků by mělo znamenat klid a pohodu, rozhodně tomu tak není ve světě Grand Prix.


Nejvíce rozruchu je samozřejmě kolem týmu Kawasaki, který se rozhodl odejít z mistrovství světa MotoGP. V poslední době se ale situace vyvíjí tak, že bychom mohli tyto stroje vídat na startovním roštu i v letošní sezóně. Zájem o koupi a provozování týmu má Jorge “Aspar” Martinez, který už s myšlenkou na vstup do této třídy koketoval v loňské sezóně. Tehdy ale všechno ztroskotalo na tom, že Aspar (a jeho jeho španělští sponzoři) chtěl do týmu španělského jezdce, zatímco Kawasaki trvala tom, že na jejich motorce pojede Shynia Nakano. V současné době je ale všecho jinak a Martineze kontaktovali sami představitelé Dorny: “V tuto chvíli jsem s rodinou na dovolené, ale jakmile vyšlo najevo, že Kawaaki končí, moje prázdniny v podstatě skončily. Zavolali mi představitelé Dorny a kvůli rozhovorům o koupi týmu Kawasaki jsem s nimi v kontaktu nepřetržitě už dva dny. Plán vstoupit do MotoGP mě zajímá a byl už i v mých plánech. Nyní se vyskytla tato možnost, o které budeme dále hovořit.” Otázkou zůstává jezdecké složení týmu, protože na letošní sezónu měli s Kawasaki podepsané smlouvy John Hopkins a Marco Melandri. Jorge Martinez sice vždy usiloval o španělského jezdce (k dispozici jsou Fonsi Nieto a Alex Debon), ale za Hopkinsem stojí velmi silný sponzor Monster Energy a o spolupráci s Marcem Melandrim se Aspar vyjadřuje velmi nadějně: “Rozhodně bych s Melandrim neměl žádný problém. Ve skutečnosti je to jezdec, se kterým jsem chtěl vždy spolupracovat.”


Změny nejsou jen u zelených, ale také Ducati musí pozměnit svoje plány. Kvůli odstoupení sponzora, italské telekomunikační společnosti Alice, musí stáj Pramac Ducati zredukovat počet motocyklů na jeden, který bude určen pro Miku Kallia. Protože původně měl v tomto týmu startovat i Niccolo Canepa, musela mu Ducati, se kterou má tento mladý Ital smlouvu, nalézt nové angažmá. Nakonec vše pravděpodobně dopadne tak, že Niccolo bude “přesunut” do týmu GFH Onde 2000, kde bude kolegou Seteho Gibernaua.


Veškeré problémy jsou samozřejmě spojeny s ekonomickou krizí, která zasáhla i tým Rizla Suzuki. Přestože se jednu chvíli také spekulovalo o tom, že i ona ukončí svoje aktivity v MotoGP, nakonec sám Capirossiho manažer Carlo Pernat tyto fámy popřel. Uvedl, že nemá žádné obavy o budoucnost Suzuki v tomto sportu, ale přiznal, že přijdou určitá omezení výdajů a s tím spojené omezené testování. “Je na 150 procent jisté, že Loris v příští sezóně pojede. Určitě přijdou některá omezení. Například testovací tým Suzuki bude muset zrušit lednové testování,” uvedl Pernat.

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist