Nízká teplota, písek a vlhkost, výzva pro Bridgestone

Japonský výrobce Bridgestone dnes zahájí šestou sezonu v pozici jednotného dodavatele pneumatik třídy MotoGP. V roce 2014 bude japonská společnost zásobovat celkem třiadvacet závodníků, kteří od března do listopadu absolvují celkem osmnáct Grand Prix.

Nízká teplota, písek a vlhkost, výzva pro Bridgestone
Zahajovací víkend sezony v Kataru je prvním místem, kde Bridgestone nabídne nové barevné značení pneumatik, díky němuž budou jednotlivé směsi lépe rozpoznatelné. Barevné značení je - zelená (extra-měkká), bílá (měkká), černá (střední) a červená (tvrdá).

Z hlediska pneumatik máme na okruhu Losail tři základní faktory, které ovlivňují úroveň přilnavosti. Jako první to jsou nižší teploty povrchu dráhy, na druhém místě je to navátý ostrý písek na dráze a jako poslední vlhkost, která se na povrchu asfaltu objeví s různou intenzitou po západu slunce.
Protože je na okruhu deset pravých zatáček a jen šest levých, Bridgestone do Kataru přivezl zadní asymetrickou pneumatiku s tvrdší gumou na její pravé straně. Pro jezdce kategorie Open bude u zadní asymetrické pneumatiky připravena směs měkká a střední, co se týče jezdců kategorie Tovární, tak ti mají k dispozici směs střední a tvrdou. U předních pneumatik jsou směsi měkká a tvrdá pro všechny kategorie stejné.

„Katar je jediným závodem v kalendáři, který se jede v noci, takže teplota dráhy tu bývá poměrně nízká,“ uvedl Shinji Aoki z vývojové divize Bridgestone Motorsport. „Tyto nízké teploty signalizují použití měkčích směsí gumy, ale na dráze je také velmi ostrý písek, což znamená výraznou prioritu v rámci odolnosti pneumatik.“
„Kombinace nízkých teplot a vysokého opotřebení je pro pneumatiky velmi náročná, zejména pak na jejich pravé straně, protože ta musí být měkčí, aby generovala dobrou přilnavost při nízké teplotě dráhy, ale natolik tvrdá, aby čelila nadměrnému opotřebení. Také u předních pneumatik je důležitá jejich dostatečná odolnost pro místa s intenzivním brzděním.“

„Třebaže charakter okruhu Losail není pro pneumatiky tak hrozný, kombinace nízkých teplot, ostrého písku a vyšší úrovně vlhkosti na dráze způsobí, že je tento okruh z celkového hlediska pro vývoj pneumatik skutečně velkou výzvou. Tento víkend bude naše nová pneumatika 2014 poprvé použita v závodu a jsem si jistý, že specifikace zadní hladké pneumatiky 2014 bude vyhovovat požadavkům jak továrních, tak strojů třídy Open,“
dodal závěrem Shinji Aoki.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist