Některé zajímavosti okolo a po Jerezu

Jak to vlastně bylo s havárií Simoncelliho, a další zajímavosti...

Marco Simoncelli za kolizi vůbec nemohl

Incident mezi vedoucím Španělem Bautistou a Italem Simoncellim v posledním kole závodu dvěstěpadesátek,se jevil jako zcela jasná chyba Marca Simoncelliho, ale skutečnost byla úplně jiná. Bautistovi přestala jet motorka - doslova se zapekla a Simoncelli do ní vrazil. Alvaro Bautista říká: "Po závodě jsem se Simoncellimu omluvil, ačkoliv jsem za to vlastně nemohl a byla to chyba materiálu".  


 

Karel Pešek pojede GP Portugalska

Při GP Portugalska v Estorilu obdrží divoké karty nejen Ponsův syn Axel - na snímku, ale i Dino Lombardi, Cyril Carrillo, Ivan Maestro a také český jezdec Karel Pešek - mladší bratr našeho dvojnásobného vítěze závodu Grand Prix stopětadvacítek z loňského roku. Divoké karty do třídy 250 cc obdrží čínská stáj "Zonghsen Team" s jezdci Chow Ho Wanem a Federico Sandim, oba na Apriliích.

Loňský britský mistr superbiků Ryuichi Kiyonari střídá pneumatiky Dunlop s Pirelli 

Většina návštěvníků www.motorkari.cz  jistě ví, že firma Dunlop úplně vymizela z královské třídy MotoGP. Naopak se letos soustředila na japonské mistrovství superbiků, kde bude podporovat tři jezdce na Hondách a tři na Yamahách a k tomu ještě všechny tovární Hondy na 8 hodinovce v Suzuce. A testovacím jezdcem je loňský mistr BSB, tedy Japonec Ryuichi Kiyonari. Ten také neustále létá mezi Japonskem a Evropou a střídá Pirelli s Dunlopkami. Šéf týmu Ronald Ten Kate k tomu říká: "Není divu, že Ryuichi doposud nemá ten správná pocit s pneumatikami Pirelli..." 

Švýcar Randy Krummenacher do MotoGP Academy 

Švýcar Randy Krummenacher, kterého byla v minulých dnech po havárii na MTB bicyklu odňata slezina bude po svém uzdravení zařazen vyjímečně do MotoGP Academy. "Randy potřebuje najet testovací kilometry", říká Harald Bartol. 

 

Na obzoru špionážní skandál?

Japonec Ichiro Yoda byl do konce roku 2004 hodně vysoko v žebříčku specielních techniků (inženýrů) u Yamahy. Potom odešel - celkem rychle a hlavně překvapivě. A během několika týdnů se objevil v boxu Kawasaki, poprvé v únoru 2005 v Sepangu, a to jako nový "Technical Direktor" továrního týmu. 
Tehdy se všichni v motocyklové branži divili, že vedoucí projektu MotoGP v letech 2002 a 2003 u Yamahy neměl ve smlouvě, že nesmí přeběhnout ke konkurenci...  
Vždyť šlo především o japonskou firemní kultůru, která něco takového přímo zakazuje.
"Případ Yoda je doposud hodně delikátní téma v nejvyšší hierarchii Yamahy", prozrazuje Lin Jarvis, manažér Yamahy.
Vždyť Yoda věděl hodně detailní věci o vývoji nového motocyklu Yamaha do nově zavedené kubatury MotoGP. Dle Davida Brivia, znal Yoda všechny "tajnosti" o novém továrním motocyklu Yamaha pro Valentina Rossiho na rok 2005.  A Yodova gáže jako volného spolupracovníka byla vyšší než plat víceprezidenta u Kawasaki.  
K celému tématu včetně časové posloupnosti odchodu Yody od Yamahy ke Kawasaki se vrátíme speciálním článkem a podrobnostmi v následujících dnech. 

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist