Nektere novinky z kubatur 125 a 250 cc

V minulem povidani jsme se zabyvali kralovskou kubaturou MotoGP, ale prestupove zajimavosti se pochopitelne deji i v obou nizsich tridach. A take, jak se dari Taro Sekiguchimu.

KTM se dohodla s Repsolem, 125 cc
Sef KTM Stefan Pierer ma jasno: "Chceme 3 satelitni tymy, tedy 6 jezdcu ve stopetadvacitkach a triclenny oficielni tym ve dvestepadesatkach". Jeden z tymu do 125 cc je dosavadni Repsol Honda, ktery by mel prejit na cerno - oranzove motorky z Mattighofenu. Jako jezdci jsou preferovani Svycar Randy Krummenacher - ma krome Kallia jako jediny uz podepsanou smlouvu na 2008 - a Brit Bradley Smith. Navrat Alvara Bautisty do tridy 125 cc za 2 miliony Euro oznacil Pierer za absolutni kachnu. Z dalsich kandidatu odmitl moznost motorek KTM Ricard Jové, manazer BQR Blusens, nebot jak rekl, nas tym ma dostatek nahradnich dilu od Aprilie. Naopak Girano Mularoni z tymu Scot Kopron - doposud Honda - se rozhodne behem zari a Carlo Campetella z tymu Campetella Racing se chce vyjadrit uz o tomto vikendu v Misanu.
Mika Kallio ma smlouvu s KTM na rok 2008
Finsky jezdec Mika Kallio ma smlouvu s KTM i na rok 2008, a pokud se nepodari Hiroshi Aoyamovi uplatnit se v MotoGP - ma zatim dle sveho manazera Alberta Puige nabidku pouze od tymu Pramac d´Antin Ducati - tak zrejme zustane i on. Aspon tovarna KTM ma na setrvani viteze ze Sachsenringu a z lonskeho Motegi velky zajem, a to i presto, ze letos starsi z bratru Aoyamovych zustava za ocekavanim - prubezne je "Hiro" az 7.
Nemci Bradl s Cortesem v jednom tymu = nesmysl
Ackoliv nemecti bratri Stefan a Jochen Kieferove a majitele tymu Kiefer Aprilia Racing chteli jet pristi rok stopetadvacitky s dvema nemeckymi jezdci Stefanem Bradlem a Sandro Cortesem, tak se to mezitim ukazalo jako absolutne nepruchodne. V okamziku, kdy Stefan Bradl podepsal smlouvu na rok 2008 s timto tymem, tak se ke slovu prihlasil Sandro Cortese a doslova rekl: "S Bradlem jet v jednom tymu je pro me nemozne, navic k tomu jeste jeho otec (byvaly vicemistr sveta ve dvestepadesatkach) v jednom boxu..."A tak dosavadni sef Daniel Epp hleda pro sveho sverence Corteseho jiny tym. Nejdrive se hovorilo o Asparovi, ale zde Nemec sve misto zrejme nenajde (viz nasledujici odstavec) a tak se zda realna moznost finskeho tymu Ajo Motorsport, ovsem s financovanim od sponzora Caffe Latte.
Kdo pojede u Aspara v roce 2008
Smlouvu na rok 2008 ma vedouci muz stopetadvacitek Spanel Héctor Faubel a dostane ji i - pokud bude mit zajem, Sergio Gadea. K nim by mel pribyt v nejnizsi obsahove tride i nejaky mlady Spanel, rozhodne to ale nebude Mateo Tunez, ktery dle Jorge Martineze uz svou sanci v MS mel a nevyuzil. O tridu vyse pojede dale Alvaro Bautista a zrejme take Gabor Talmacsi.
Lukas Pesek jako tymovy kolega Thomase Lüthiho ?
Jak jsem uz napsal, tak tym Emmi Café Latte obsadi v pristim roce pouze kubaturu 250 cc. Svycar Thomas Lüthi je jasny a obdrzi take tovarni motocykl Aprilia - jen pro zajimavost leasing takoveho tovarniho motocyklu prijde na rok na 1,2 milionu Euro. A druhym jezdcem by mohl byt nas Lukas Pesek. "Tento projekt by financoval Elit a take Ceska pojistovna", rekl v zahranicnich mediich sef tymu pan Epp. Ale zaroven dodal: "Ale nejdrive musi byt ze stolu smeteny stare veci". O jake jde? Lukas Pesek mel v roce 2004 podepsanou smlouvu s tymem Elit - Honda, ale nakonec startoval za tym Ajo.
Kdo pojede tovarni Aprilie a Gilery ve tride 250 cc v pristim roce
Rozhodne to tedy bude v Asparove tymu Alvaro Bautista - ten by potom na Suzuki jet u Aspara v roce 2009 tridu MotoGP - , dalsim horkym kandidatem je Gabor Talmacsi. Dalsi tovarni Aprilii by mel jet v tymu Racing World Mattia Pasini. V tymu Toth pojede dalsi tovarni motocykl z Noale Héctor Barbera a take uz jmenovany Thomas Lüthi. A v tymu Gilera je velka sance pro ex-mistra sveta Manuella Poggialiho. Krome toho budou opet k dispozici k leasingu letosni tovarni modely pod nazvem Aprilia RSW - LE.
Taro Sekiguchi stale jeste lezi v brnenske urazovce
Japonec Taro Sekiguchi jeste stale lezi v brnenske urazove nemocnici a to i 10 dni po svem urazu ve warm - upu dvestepadesatek na Masarykove okruhu. "Doufam, ze do 2 tydnu budu moci opustit luzko" rekl japonsky jezdec, zijici v nemeckem Frankfurtu, ktery ma za sebou bohuzel uz celou radu osklivych padu a zraneni. "V Motegi bych chtel opet zavodit, nebude to lehke, ale je to muj cil", rekl Taro Sekiguchi. Japonsky jezdec, byvaly mistr Evropy, spadl v Brne pres tovarni Gileru Marca Simoncelliho a zustal v bezvedomi. Pote byl dopraven helikopterou do brnenske urazovky, kde konstatovali lekari nekolikasobne zlomeniny zeber, leve kycle a panve a take zraneni plici, krome rady dalsich pohmozdenin. Ovsem prave tento japonsky jezdec se uz dokazal vzdy vratit na zavodni drahu, naposled treba vloni po jarnich testech IRTA ve Spanelsku, kdy utrpel zlomeninu stehenni kosti.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist