Největší týmová "fabrika"

Španěl Jorge "Aspar" Martinez se může v paddocku MotoGP pyšnit největší motocyklovou "fabrikou", vždyť na jeho výplatní listině je kolem 50 zaměstnanců a jeho šest pilotů jezdí ve všech třech objemových kubaturách. Ovšem automatické úspěchy z minulých roků, dané pochopitelně i tím nejlepším možným závodním materiálem, jsou pryč a Asparovci třeba v Brně zažili doslova Waterloo.

79 vítězných závodů Grand Prix a dalších 182 podiových umístění včetně 86 vyjetých Pole position, 10 titulů mistrů světa v jezdcích a v týmech - to je dlouhodobá bilance Asparova týmu od jeho vzniku v roce 1992. A bilance stejného týmu po brněnské neděli?
Ve stopětadvacítkách skončil čtvrtý Hector Faubel, přičemž ani Nicolas Terol a ani Adrian Martin závod nedokončili.

V Moto2 vicemistr světa Julian Simon kvůli zranění vůbec nestartoval a Jordi Torres dojel 18.

Konečně v královské kubatuře měl Hector Barbera hodně práce, aby odvrátil útok Toniho Eliase a zachránil o pouhých 0,113 sekundy umístění v Top-10.
V tabulce šampionátu nejslabší objemové kubatury vede sice stále ještě Nicolas Terol, ale jeho náskok na největší pronásledovatele se zmenšil na 12 (Zarco), resp. 32 a 31 bodů (Viňales a Cortese), přičemž  jeho zkušený týmový kolega Hector Faubel je až šestý. Zpočátku sezóny se to vše zdálo jako spanilá jízda Terola, ovšem zatímco za posledních pět závodů GP nasbíral loňský vicemistr světa Terol 46 bodů, tak jeho největší soupeř Johann Zarco si jich připsal 90!
Ovšem pro Asparovce je daleko tragičtější letošní sezóna prostřední kubatury, tedy Moto2. Vicemistr světa Julian Simon do ní sice odstartoval - po odchodu Eliase do MotoGP - jako
největší papírový favorit, v současné době je až na místě 10. se ztrátou 134 bodů na lídra šampionátu Bradla. Samozřejmě, že mu k tomuto umístění rozhodně nepomohly havárie či zranění, ale přesto....
Dalším jezdcem týmu byl na začátku sezóny Xavi Forres, jelikož ale ani jednou nebodoval, tak byl nahrazen Jordi Torresem - vedoucím jezdcem šampionátu CEV, v jednom závodě dokonce jela za tým Španělka Elena Rosell (Assen) či Ital Raffaele De Rosa (Sachsenring), na body ale nedosáhlli ani jeden z jmenovaných.
Konečně v kubatuře MotoGP absolvuje svou druhou sezónu Hector Barbera, který je prozatím na 11. místě, jako nejlepší pilot se satelitním motocyklem Ducati, když nejlépe dojel v Jerezu jako 6.

Bankia Aspar Team ve stopětadvacítkách, Mapfre Aspar Team v kubatuře Moto2 a Mapfre Aspar Team MotoGP v královské kubatuře se jmenují tři subjekty manažéra Jorge Martineze, které tedy letos startují v závodech seriálu Grand Prix a na tom se nic nezmění ani příští rok. Jen místo 125-tek pojedou v Moto3 a doposud se neví, na jakém motocyklu, přičemž toto rozhodnutí je těžší než v Moto2.
Týmový šéf Jorge «Aspar» Martinez sice už objednal u továrny Ducati druhý motocykl do kubatury MotoGP na příští sezónu, ovšem zda na něm bude opravdu sedět zraněními pronásledovaný a špatnou formou se prezentující Julian Simon, je opravdu ve hvězdách. Spíše se zdá, že Barberovým? týmovým kolegou na příští rok bude Alvaro Bautista...

"Stopětadvacítky jsou pro náš tým velmi důležitou kubaturou, neboť v každém závodě jsme schopni bojovat o první místo. A myslíme si, že se nic nezmění ani v nové kubatuře Moto3", je si jistý sportovní ředitel Asparova týmu Gino Borsoi a dodává: "Je ovšem hodně těžké, zvolit ten správný motocykl pro novou třídu. Moto2 bylo jednodušší, neboť zde existovaly jednotné motory. A přesto jsme ze začátku měli problémy a museli jsem šasí během sezóny vyměnit. Ale zde je potřeba mít na očích jak motor, tak šasí. Šasí můžeš relativně rychle přednímu jezdci kubatury dodat nové, tedy pokud je to důležité. Ale s motorem je to úplně jiné. Budeš mít problém a s ním musíš odjezdit celou sezónu. Opravdu těžké rozhodnutí!".

Dle informací našeho webu by měl jet Asparův tým v kubatuře Moto3 s motocyklem následující kombinace Kalex (šasí) - KTM (motor), jehož kompletní cena je 108.000 Euro, bez motoru, brzd, kol a data recordingu pak stojí "odstrojený" Kalex 78.000 Euro.  

Včera potvrdil Jorge Martinez, že se všechny jeho tři týmy zúčastní závodu Grand Prix Japonska v Motegi, což znamená, že v královské kubatuře MotoGP už jsou potvrzeni: Hiroshi Aoyama (Gresini Honda), Cal Crutchlow a Colin Edwards (oba Tech3 Yamaha) a Hector Barbera (Ducati).

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist