Nejtěsnější výsledky v historii MotoGP

Top 10 nejtěsnějších výsledků kubatury MotoGP. Kde? Kdy? Jak? Nejvíce jich bylo mezi Valentinem Rossim a Setem Gibernauem, a co se týká závodních okruhů, tak dominuje německý Sachsenring a španělská Catalunya.

Nejtěsnější výsledky v historii MotoGP
Deset nejtěsnějších výsledků v historii závodů královské kubatury MotoGP, které rozhodly o vítězi závodu.  

Top 1. 2006 Grand Prix Portugalska - Estoril (990 ccm), kdy Toni Elias vyhrál o 0.002 sekundy před Valentinem Rossim. 

Závod, který hodně fanoušků označuje za jeden z  nejlepších v celé čtyřtaktní éře. Bylo to zatím jediné vítězství Toniho Eliase v královské kubatuře a zároveň poslední vítězství jezdce na satelitním motocyklu. Elias vjížděl do posledního kola na 3. pozici, ale hned v první zatáčce předjel jak Rossiho, tak i Robertse jr. Ten dojel nakonec třetí a bylo to jeho poslední podium v kariéře vůbec. Přitom Roberts se dostal do čela závodu v předposledním kole, když si spletl počet kol a myslel si, že je už v kole posledním. A ještě jedna zajímavost, v závodě spolu kolidovali dva jezdci Repsolu, Nicky Hayden a Dani Pedrosa. Tato těsná Valeho prohra o pouhých 0,002 sekundy ho také v závěru šampionátu stála defacto zisk dalšího titulu mistra světa.

Top 2.  2003 Grand Prix České republiky - Brno (990 ccm), kdy Valentino Rossi vyhrál o 0.042 sekundy před Setem Gibernauem. 

Předchozí prohru na Sachsenringu v poslední zatáčce - o 0,060 sekundy právě s Gibernauem - oplatil Rossi svému velkému španělskému soku a značkovému kolegovi v následujícím závodě v Brně. Bylo to Valeho vítězství po čtyřech porážkách v řadě za sebou a jedním ze základních kamenů, kdy se rozloučil s japonskou Hondou dalším titulem mistra světa.

Top 3. 2003 Grand Prix Německa - Sachsenring (990 ccm), kdy Sete Gibernau vyhrál o 0.060 sekundy před Valentinem Rossim.

Bylo to prý - dle odoborníků - největší vítězství Sete Gibernau v přímém souboji s italským šampiónem. Mistr světa Valentino Rossi vedl přitom skoro celý závod a přesto byl nakonec v cíli až jako druhý, když o jeho prohře rozhodla až poslední zatáčka. 



Top 4.
2007 Grand Prix Katalánska - Circuit de Catalunya (800 ccm), kdy Casey Stoner vyhrál o 0.069 sekundy před Valentinem Rossim.
 
Nová hvězda továrny Ducati Casey Stoner vyhrál první tři závody s novým motocyklem celkem předsvědčivě, ale v Katalánsku to byl souboj až do cílového praporku. Ještě třetí v cíli - Dani Pedrosa na Hondě - měl ztrátu pouhých 0.390 sekundy na vítěze. 


Top 5.
2009 Grand Prix Katalánska - Circuit de Catalunya (800 ccm), kdy Valentino Rossi vyhrál o 0.095 sekundy před Jorge Lorenzem.

V tomto závodě získal Valentino Rossi psychologicky důležité vítězství, když porazil svého mladého týmového kolegu v posledním kole. V něm si oba dva tovární piloti Yamahy celkem čtyřikrát vyměnili své pozice! Od tohoto okamžiku se karta v šamponátu obrátila a Valentino Rossi "spěchal" za svým devátým titulem mistra světa.


Top 6. 2005 Grand Prix Valencie - Circuit Ricarda Torma (990 ccm), kdy vyhrál Marco Melandri o 0.097 sekundy před Nicky Haydenem.


Ital Marco Melandri ze stáje MoviStar týmu Fausta Gresiniho byl nakonec největším překvapením celé sezóny 2005 a nakonec si v něm kromě tří prvních míst a celkem sedmi podiových umístění celkově získal i titul vicemistra světa v královské kubatuře.


= Top 6. 2004 Grand Prix Austrálie - Phillip Island (990 ccm), kdy vyhrál Valentino Rossi o 0.097 sekundy před Setem Gibernauem.
 
Ve svém prvním roce na motocyklu Yamaha si Valentino Rossi zajistil titul mistra světa právě na australském okruhu Phillip Island, kdy se Ital Valentino Rossi se Setem Gibernauem (Honda) několikrát předjeli v posledním kole závodu.



Top 8. 2009 Grand Prix Německa - Sachsenring (800 ccm), kdy vyhrál Valentino Rossi o 0.099 sekundy před Jorgem Lorenzem.
 
Defenzivní stopou v posledním kole závodu uhájil mistr světa Valentino Rossi hodně těsné vítězství, když v předchozím závodě na okruhu Laguna Seca prohrál s Danim Pedrosou. Bylo to jeho čtvrté vítězství v této sezóně. 



Top 9. 2006 Grand Prix Německa - Sachsenring (990 ccm), kdy vyhrál Valentino Rossi o 0.145 sekundy před Marcem Melandrim.
 
Grand Prix Německa 2006 je sice prvním závodem, který zaznamenal v cíli větší rozdíl mezi prvním a druhým jezdcem než je 0,1 sekundy, ale za to první čtyři piloty dělilo v cíli pouhých 0.307sekundy! Vyhrál tedy Rossi na Yamaze a za ním skončili tři jezdci na Hondách v pořadí Melandri (+0.145), Hayden (+0.266) a Pedrosa (0.307).

Top 10. 2004 Grand Prix Katalánska - Circuit de Catalunya (990 ccm), kdy vyhrál Valentino Rossi o 0.159 sekundy před Setem Gibernauem. 

Jeden z prvních velkých soubojů dřívějších značkových kolegů po přestupu Valentina Rossiho k Yamaze. Po této nervy drásající prohře se Sete Gibernau musel pomalu smiřít s tím, že Valentino Rossi i na jiném motocyklu, než Honda, je největším kandidátem na titul mistra světa 2004. Tento souboj tehdy vidělo neuvěřitelných 102.301 diváků. 

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 11x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist