Neděle v Austinu – den závodu

Premiérovou Velkou cenu Texasu zahájily týmy všech tří kubatur MS zahřívacími tréninky, což je poslední možnost, jak vyzkoušet změny v nastavení závodních strojů těsně před startem. Jakub Kornfeil startuje v třídě Moto3 třináctý, Lukáš Pešek v MotoGP třiadvacátý a Karel Abraham kvůli zranění do závodu v Texasu nenastoupí.

Neděle v Austinu – den závodu

Kapitoly článku

MotoGP – závod

Vrcholem víkendu v Austinu byl závod královské kubatury MotoGP, jemuž předcházela minuta ticha, jako vzpomínka na oběti bombového útoku v Bostonu a na oběti výbuchu skladu v Texasu. Následovala státní hymna a pak už nic nebránilo tomu, aby všech čtyřiadvacet jezdců na startu vyrazilo do zahřívacího kola. Na roštu chyběl domácí Mike Barnes, jemuž se nepodařilo splnit kvalifikační limit a Karel Abraham. Ten v Austinu podstoupil operaci zlomené klíční kosti.

Z první řady odstartoval jako první vítěz kvalifikace Marc Márquez (Repsol Honda), druhý v pořadí jeho týmový kolega Dani Pedrosa (Repsol Honda) a Jorge Lorenzo (Yamaha Factory Racing), zástupce tovární stáje Yamahy. Jediný český jezdec na startu Lukáš Pešek (Came IodaRacing Project) startoval z osmé řady třiadvacátý, společně Bryanem Staringem (GO&FUN Honda Gresini) a Blake Youngem (Attac Performance Racing), jezdcem na divokou kartu.

V prvních metrech po startu jel ve vedení Dani Pedrosa před Stefanem Bradlem a Marcem Márquezem, za nimi jeli jezdci Yamahy Jorge Lorenzo, Cal Crutchlow (Monster Yamaha Tech 3) a Valentino Rossi (Yamaha Factory Racing). V nájezdu do druhého kola došlo ke kontaktu mezi Lorenzem a Bradlem, což oba naštěstí ustáli. Lukáš Pešek byl sedmnáctý, dvě desetiny před Claudiem Cortim (NGM Mobile Forward Racing) a ve třetím kole už dokonce figuroval na šestnácté pozici.

Po úvodních pěti kolech jela ve vedení dvojice tovární Hondy Dani Pedrosa a Marc Márquez, druhý Jorge Lorenzo na ně ztrácel přes 1,5 sekundy. Na čtvrtém místě byl Stefan Bradl a čtvrtý jel Cal Crutchlow, jenž předváděl velmi dobrý výkon a nebýt výletu mimo trať, mohl se zaměřit na stíhání Jorge Lorenza. Valentino Rossi předjel Álvara Bautistu (GO&FUN Honda Gresini) a posunul se na šesté místo. Osmý jel Andrea Dovizioso (Ducati Team), tři sekundy za ním devátý Nicky Hayden (Ducati Team) a první desítku uzavíral Andrea Iannone (Pramac Racing). Nejlepším z jezdců CRT byl v tuto chvíli jedenáctý Aleix Espargaró (Power Electronics), Lukáš Pešek byl devatenáctý.

V době, kdy do konce závodu zbývalo osm kol, došlo ke změně vedoucího jezdce, protože to Marc Márquez bez větších problémů předjel Daniho Pedrosu. Oba dělily jen desetiny a v každé zatáčce se dal očekávat útok ze strany Pedrosy. Hned v dalším kole havaroval Lukáš Pešek, který pravděpodobně narazil do zadní části motocyklu týmového kolegy Petrucciho. Třetí Jorge Lorenzo ztrácel na dvojici jezdců Repsol Hondy 3,3 sekundy, čtvrtý Cal Crutchlow ztrácel podobně na Lorenza a pátý Stefan Bradl hlídal dvousekundový náskok před šestým Rossim. Kvůli poruše musel do boxů Colin Edwards, takže v závodu pokračovalo jednadvacet závodníků.

Tři kola před cílem získal Márquez na Pedrosu přes 1,6 sekundy a to znamenalo, že byl velmi blízko prvnímu vítězství v královské kubatuře. V posledním kole už bylo jasné, že Márqueze nikdo nezastaví a mladý Španěl mířil vstříc premiérovému triumfu.

Dvacetiletý Marc Márquez projel cílem závodu v Texasu první a stal se historicky nejmladším vítězem závodu královské kubatury. Na druhém místě skončil Dani Pedrosa, takže dvojí vítězství pro Hondu a tentokrát třetí projel cílem Jorge Lorenzo. Nejlepším jezdcem kategorie CRT byl v Texasu jedenáctý Aleix Espargaró. Šampionát nyní vede Márquez před Lorenzem, Pedrosou a Rossim.


GP Texasu, MotoGP – závod
polojasno, 23°C, dráha suchá, 42°C, vlhkost 48%, vítr 14Km/h

01- Marc Marquez – Repsol Honda Team – Honda RC213V – 21 kol za 43’42.123
02- Dani Pedrosa – Repsol Honda Team – Honda RC213V – + 1.534
03- Jorge Lorenzo – Yamaha Factory Racing – Yamaha YZR M1 – + 3.381
04- Cal Crutchlow – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1 – + 6.616
05- Stefan Bradl – LCR Honda MotoGP – Honda RC213V – + 12.674
06- Valentino Rossi – Yamaha Factory Racing – Yamaha YZR M1 – + 16.615
07- Andrea Dovizioso – Ducati Team – Ducati Desmosedici GP13 – + 22.374
08- Alvaro Bautista – GO&FUN Honda Gresini – Honda RC213V – + 22.854
09- Nicky Hayden – Ducati Team – Ducati Desmosedici GP13 – + 33.773
10- Andrea Iannone – Energy T.I. Pramac Racing – Ducati Desmosedici GP13 – + 42.112
11- Aleix Espargaro – Power Electronics Aspar – ART GP13 – + 48.837 (CRT)
12- Bradley Smith – Monster Yamaha Tech 3 – Yamaha YZR M1 – + 50.705
13- Ben Spies – Ignite Pramac Racing – Ducati Desmosedici GP13 – + 1’14.132
14- Randy De Puniet – Power Electronics Aspar – ART GP13 – + 1’15.651 (CRT)
15- Yonny Hernandez – Paul Bird Motorsport – ART GP13 – + 1’19.591 (CRT)
16- Michael Laverty – Paul Bird Motorsport – PBM 01 – + 1’34.391 (CRT)
17- Hiroshi Aoyama – Avintia Blusens – BQR FTR – + 1’39.823 (CRT)
18- Hector Barbera – Avintia Blusens – BQR FTR – + 1’39.952 (CRT)
19- Claudio Corti – NGM Mobile Forward Racing – FTR Kawasaki – + 1’46.773 (CRT)
20- Bryan Staring – GO&FUN Honda Gresini – FTR Honda MGP13 – + 1’48.084 (CRT)
21- Blake Young – Attack Performance Racing – Attack Performance APR –  +1kolo (CRT)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 2.00
Známkováno: 4x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist