MotoGP dovrší první stovku

Novodobá historie MotoGP bude o tomto víkendu slavit ve španělské Valencii stý závod. Podívejme se nyní na několik milníků v dosavadních 99 zastavení nejprestižnější třídy s názvem MotoGP.

  1.- Devět čtyřtaktů 990 ccm a dvanáct dvoutaktů 500 ccm se postavilo na start prvního závodu MotoGP. V japonské Suzuce představili nové čtyřtakty na cílovém pódiu tři různí výrobci. Hondu RC 211V prezentoval vítěz závodu Valentino Rossi, Suzuki GSV-R v cíli druhý Akira Ryo a Yamahu YZR M1 třetí Carlos Checa, který se tak stal jediným jezdcem, jenž pro pneumatikářskou firmu Dunlop získal pódium v MotoGP.
  5.- Régis Laconi se v italském Mugellu stal prvním jezdcem historie MotoGP, který překonal bájnou hranici maximální rychlosti 200 mph (cca 322 km/h)
10.- Ital Max Biaggi získává v Brně poprvé vítězství v MotoGP pro jiný motocykl, než byl motocykl Honda RC 211V
12.- V brazilském Riu získává Valentino Rossi první titul MotoGP (čtyři závody před koncem sezóny 2002)
13.- GP Pacifiku v Motegi představuje poslední dvoutaktní stroj 500 ccm, který získává pódium v nejprestižnější kategorii. Loris Capirossi s Hondou 500 dojíždí třetí, vítězí Alex Barros, který jede první závod na čtyřtaktním stroji. Japonec Akira Yanagawa poprvé v závodě MotoGP představuje motocykl Kawasaki Ninja ZX-RR.
15.- Ir Jeremy McWilliams získává na Phillip Islanu poslední vítězství v kvalifikaci pro dvoutaktní stroj (Proton KR).
17.- Třetí kolo úvodního závodu roku 2003 přináší tragickou smrtelnou havárii Daijira Kata. V japonské Suzuce se představuje Ducati Desmosedici, Loris Capirossi s tímto strojem získává napoprvé třetí místo.
19.- Loris Capirossi získává pro Ducati první vítězství v kvalifikaci, když o pouhých 0,01 sekundy vítězí před týmovým kolegou Troyem Baylissem.
22.- Capirossi získává v Braceloně pro Ducati první vítězství.
26.- Brit Chris Burns je v Brně posledním jezdcem, který jede závod MotoGP na dvoudobém motocyklu o obsahu 500 ccm. Od tohoto závodu již nikdy není „pětistovka“ v závodech Grand Prix nasazená.
30.- Malajsie 2003, Valentino Rossi opět získává titul Mistra světa MotoGP.
32.- Valentino Rossi jede naposledy na motocyklu Honda RC 211V a vítězí ve Valencii 2003.
33.- Welkom (JAR) 2004 – Valentino Rossi jede první závod na motocyklu Yamaha YZR M1 a hned vítězí. Stává se tak prvním jezdcem, který vyhrává poslední i první závod sezóny na dvou různých motocyklech, zároveň dělá nový rekord v počtu po sobě jdoucích pódií – 23.
36.- V italském Mugellu se jede nejkratší závod historie Grand Prix – déšť zkrátil závod MotoGP na pouhých 6 kol. Alex Barros dosahuje na cílové rovince maximální rychlosti 343 km/h, což je až doposud absolutní rychlostní rekord dosažený v závodech Grand Prix.
39.- Makoto Tamada vítězí v Grand Prix Brazílie a na okruhu v Riu se stává prvním jezdcem historie MotoGP, který vítězí na pneumatikách Bridgestone.
47.- Valentino Rossi vítězí v Grand Prix Austrálie 2004 a pro Yamahu tak získává titul Mistra světa. Je to od doby Eddie Lawsona první jezdec, který během dvou let získává titul Mistra světa nejprestižnější třídy na dvou různých motocyklech.
50.- Alex Barros v portugalském Estorilu vítězí ve všech trénincích, kvalifikaci i závodě (2005), stává se tak jezdcem s nejdéle trvajíc vítěznou šňůrou (doba mezi prvním a posledním vítězství v GP).
51.- První Grand Prix v Číně (2005).
56.- Po deseti letech se vrací Grand Prix do USA, Nicky Hayden vítězí v Laguna Sece.
61.- Malajsie 2005 – Ducati má poprvé v historii MotoGP dva jezdce na pódiu – Capirossi vítězí, Checa je třetí. Rossi si druhým místem jistí další titul Mistra světa.
66.- Loris Capirossi v roce 2006 vyhrává v Jerezu. Je to poprvé v novodobé historii MotoGP, kdy Valentino Rossi nevyhrál zahajovací závod sezóny.
67.- Casey Stoner při svém druhém závodě MotoGP získává Pole Position.
69.- Pedrosa vyhrává GP Číny 2006 a stává se nejmladším jezdcem historie Grand Prix, který vítězí ve všech třech třídách.
73.- Nicky Hayden vyhrává Dutch TT 2006 a získává tak dvousté vítězství pro továrnu Honda v nejprestižnější třídě.
81.- Toni Elías v Portugalsku vítězí o pouhých 0,002 sekundy, čímž vyrovnává nejtěsnější rozdíl mezi prvním a druhým jezdcem v cíli závodu nejprestižnější kategorie.
82.- Jeden z nejdramatičtějších závodů MotoGP, kdy ve španělské Valencii Rossi pádem přichází o titul, který si třetím místem získává Nicky Hayden. Troy Bayliss se stává prvním náhradním jezdcem, který ve třídě MotoGP dokázal zvítězit v závodě.
83.- Casey Stoner v Qataru 2007 získává první vítězství na motocyklu MotoGP 800 ccm, stává se tak zároveň prvním Australanem, který dokázal zvítězit v závodech všech aktuálních kategoriích GP.
87.- Chris Vermeulen v Le Mans 2007 získává pro Suzuki první vítězství v novodobém MotoGP.
95.- Misano 2007 – Stoner se stává prvním jezdcem nové éry MotoGP, který vyhrává potřetí v řadě závod stylem start-cíl.
97.- Casey Stoner šestým místem v Motegi získává pro Ducati první titul v MotoGP.
99.- Poprvé v historii nejprestižnější třídy dokončili závod všichni jezdci, kteří se postavili na start závodu, s plným počtem kol.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist